Search Console

Zwiększ widoczność strony w SERPach – nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów

Od kilku dni po dodaniu witryny do Narzędzi dla webmasterów dostajemy od Google emaila o takiej zawartości

Komunikat od Google po dodaniu strony do Narzędzi dla Webmasterów - zwiększ jej widoczność w wynikach wyszukiwania

w którym zwracana jest uwaga na to, aby

  1. Dodać do Narzędzi dla Webmasterów wszystkie wersje strony – nie tylko Z czy BEZ www, ale także te z protokołem https (oczywiście pod warunkiem, że nasza strona go posiada)
  2. Wybrać preferowaną wersję adresu witryny, która ma się pojawić w Google. O ile coraz więcej osób pamięta o tym, aby ustawiać przez przekierowanie 301 preferowaną wersję domeny, to jednak mało kto ustawia to też w Narzędziach. Pamiętajmy, że aby to zrobić musimy najpierw dodać do NDW obydwie wersje serwisu – zarówno Z jak i BEZ www.
  3. Wybrać preferencję geograficzną dla naszego kraju. Nie zawsze jest to możliwe – domeny krajowe najwyższego poziomu nie mają takiej opcji, ale już domeny np. com czy eu – jak najbardziej. Miałem kiedyś przypadek domeny, która nie pojawiała się w Google dlatego, że miała lokalizację ustawioną na USA. Po poprawieniu na Polskę po dwóch dniach w końcu więcej ludzi zaczęło wchodzić na stronę.
  4. Pamiętać o tym, że możemy ustanawiać różny poziom dostępu do witryny – nie każdy potrzebuje dostępu właściciela; np. do analizy danych w zupełności wystarczy najniższy poziom.
  5. Zgłosić do Google sitemapę. Tutaj mam akurat pewne wątpliwości, ponieważ przy dobrym linkowaniu wewnętrznym nawet przy średniej wielkości serwisach nie jest ona potrzebna, ale … znając podejście webmasterów do stron oraz strukturę budowy witryn faktycznie warto o tym pamiętać.

Klikając w niebieskie przyciski przechodzimy od razu do odpowiednich sekcji w Narzędziach dla Webmasterów domeny, której dotyczy komunikat. Natomiast klikając w znajdujące się pod listą odnośniki – do odpowiednich działów w Pomocy Google.

Komunikat jest po angielsku, mimo, że moje konto jest polskie – ale znając świat za chwilę to poprawią. Zresztą już to zgłosiłem gdzie trzeba :)

GD Star Rating
loading...
Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów, Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów, 8.3 out of 10 based on 3 ratings Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Mariusz Kołacz 7 września 2014, 11:21

ad4 Sebastianie, poziom najniższy do pełnej diagnostyki nie wystarczy. Przy ograniczonym nie będzie widocznej zakładki z geo-lokalizacją. Jak sprawdzisz czy strona ma błędnie ustawione geo mając dostęp ograniczony? To samo dotyczy pełnego dostępu, w tym trybie nie dostaniemy się do narzędzia disavow, tylko dostęp na uprawnieniach współwłaściciela pozwoli na wgranie linków do DT.
Jeśli klient chce mieć pełną diagnostykę a nie szczątkową zawsze powinien udzielić dostępu na uprawnieniach współwłaściciela.

Sebastian Miśniakiewicz 7 września 2014, 11:27

Masz rację, ale … np. właściciel jak nie chce dać dostępu a ma filtr z a linki to może wykesportować linki plus sprawdzić, co jest w disavow/wgrać tam plik.
A geolokalizację może sprawdzić także.
Niektórzy po przejściach z różnymi firmami są świadomi pewnych zagrożeń – spotkałem się z sytuacją, że firma SEO po wypowiedzeniu umowy wgrywała zły plik disavow czy zmieniałą geolokalizację – zatem niue dziwię się tym bardziej świadomym (właścicielom), że uważają, komu dają (jak dają) pełny dostęp do domeny…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *