Search Console

Zwiększ widoczność strony w SERPach – nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów

2 komentarze

Od kilku dni po dodaniu witryny do Narzędzi dla webmasterów dostajemy od Google emaila o takiej zawartości

Komunikat od Google po dodaniu strony do Narzędzi dla Webmasterów - zwiększ jej widoczność w wynikach wyszukiwania

w którym zwracana jest uwaga na to, aby

  1. Dodać do Narzędzi dla Webmasterów wszystkie wersje strony – nie tylko Z czy BEZ www, ale także te z protokołem https (oczywiście pod warunkiem, że nasza strona go posiada)
  2. Wybrać preferowaną wersję adresu witryny, która ma się pojawić w Google. O ile coraz więcej osób pamięta o tym, aby ustawiać przez przekierowanie 301 preferowaną wersję domeny, to jednak mało kto ustawia to też w Narzędziach. Pamiętajmy, że aby to zrobić musimy najpierw dodać do NDW obydwie wersje serwisu – zarówno Z jak i BEZ www.
  3. Wybrać preferencję geograficzną dla naszego kraju. Nie zawsze jest to możliwe – domeny krajowe najwyższego poziomu nie mają takiej opcji, ale już domeny np. com czy eu – jak najbardziej. Miałem kiedyś przypadek domeny, która nie pojawiała się w Google dlatego, że miała lokalizację ustawioną na USA. Po poprawieniu na Polskę po dwóch dniach w końcu więcej ludzi zaczęło wchodzić na stronę.
  4. Pamiętać o tym, że możemy ustanawiać różny poziom dostępu do witryny – nie każdy potrzebuje dostępu właściciela; np. do analizy danych w zupełności wystarczy najniższy poziom.
  5. Zgłosić do Google sitemapę. Tutaj mam akurat pewne wątpliwości, ponieważ przy dobrym linkowaniu wewnętrznym nawet przy średniej wielkości serwisach nie jest ona potrzebna, ale … znając podejście webmasterów do stron oraz strukturę budowy witryn faktycznie warto o tym pamiętać.

Klikając w niebieskie przyciski przechodzimy od razu do odpowiednich sekcji w Narzędziach dla Webmasterów domeny, której dotyczy komunikat. Natomiast klikając w znajdujące się pod listą odnośniki – do odpowiednich działów w Pomocy Google.

Komunikat jest po angielsku, mimo, że moje konto jest polskie – ale znając świat za chwilę to poprawią. Zresztą już to zgłosiłem gdzie trzeba :)

GD Star Rating
loading...
Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów, Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów, 8.3 out of 10 based on 3 ratings Zwiększ widoczność strony w SERPach - nowy komunikat z Narzędzi dla Webmasterów
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Mariusz Kołacz 7 września 2014, 11:21

ad4 Sebastianie, poziom najniższy do pełnej diagnostyki nie wystarczy. Przy ograniczonym nie będzie widocznej zakładki z geo-lokalizacją. Jak sprawdzisz czy strona ma błędnie ustawione geo mając dostęp ograniczony? To samo dotyczy pełnego dostępu, w tym trybie nie dostaniemy się do narzędzia disavow, tylko dostęp na uprawnieniach współwłaściciela pozwoli na wgranie linków do DT.
Jeśli klient chce mieć pełną diagnostykę a nie szczątkową zawsze powinien udzielić dostępu na uprawnieniach współwłaściciela.

Sebastian Miśniakiewicz 7 września 2014, 11:27

Masz rację, ale … np. właściciel jak nie chce dać dostępu a ma filtr z a linki to może wykesportować linki plus sprawdzić, co jest w disavow/wgrać tam plik.
A geolokalizację może sprawdzić także.
Niektórzy po przejściach z różnymi firmami są świadomi pewnych zagrożeń – spotkałem się z sytuacją, że firma SEO po wypowiedzeniu umowy wgrywała zły plik disavow czy zmieniałą geolokalizację – zatem niue dziwię się tym bardziej świadomym (właścicielom), że uważają, komu dają (jak dają) pełny dostęp do domeny…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Search Console
Od dzisiaj możemy otrzymać dodatkowe informacje od SQT wraz z odrzuceniem prośby o ponowne rozpatrzenie

No i stało się - jak poinformowała dzisiaj na Twitterze Karolina Kruszyńska od teraz jeżeli (odpukać) Google odrzuci naszą prośbę...

Zamknij