Optymalizacja stron

Znaki specjalne w adresach url – np. polskie litery. Duże i małe litery. Stanowisko Google.

Znaki narodowe w adresach url

Od pewnego czasu możemy kupować domeny z polskimi znakami. Jak to wpływa na pozycję takiej strony w Google? Czy używanie znaków narodowych jest korzystne z punktu widzenia widoczności naszej strony w Google?

Otóż wyszukiwarka jest w stanie sobie „poradzić” z sytuacją, gdy w urlu „spotka” niewystepujące w angielskim alfabecie znaki. Algorytm jest tak napisany, że nie stanowi dla niego problemu poruszanie się w obrębie takiej strony czy indeksowanie serwisów, w których w adresach url znajdziemy „ogonki”. Wydawałoby się zatem, że używanie znaków typu „ń”, „ć” czy „ż” nie powinno  być rzadkością. Tymczasem tak nie jest. Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta – Google zaleca ich …. nieużywanie.

Dlaczego? Okazuje się, że powód jest inny niż możliwość wystąpienia problemów z interpretacją takich adresów po stronie wyszukiwarki. Jak podkreśla Matt Google nie jest jedyąa wyszukiwarką:

A lot of search engines are not looking for unsual non-ASCII characters in theURL path

czyli „nie wszystkie wyszukiwarki potrafią analizować znaki inne niż ASCII znajdujące się w adresach url.”

Osobiście uważam, że urle z polskimi znakami nie są dobre też z innego powodu. Spróbujcie np. przeliterować obcokrajowcowi taki adres… Od razu przypomina mi się „Jak rozpętałem Drugą Wojnę Światową”  – powodzenia :)

Jakich liter używać w url – dużych, małych – a może … jest to obojętne?

I tutaj już trzeba uważać. O ile bowiem w adresie domeny wielkość liter nie ma znaczenia, o tyle już w adresach poszczególnych stron – już tak. Zmiana wielkości litery zmienia nam adres. I o ile niektóre serwery to poprawiają – o tyle nie jest tak zawsze. Najlepiej jest stosować coś, co jest pewnym standardem – czyli używać tylko małych liter w urlach. Inaczej ktoś, kto szuka naszego produktu/usługi, wpisze błędnie adres, np. rozpoczynając nazwę adresu url tak, jak to „widział przed chwilą” z dużej litery – a tymczasem „powinien był” rozpocząć go z małej i … zobaczy stronę błędu 404 – i moliwe, że stracimy Klienta.

Dlatego w przypadku adresów warto trzymać się jednej zasady – używamy w nich tylko i wyłącznie małych liter. I kropka.

GD Star Rating
loading...
Znaki specjalne w adresach url - np. polskie litery. Duże i małe litery. Stanowisko Google. , Znaki specjalne w adresach url - np. polskie litery. Duże i małe litery. Stanowisko Google. , 6.1 out of 10 based on 11 ratings Znaki specjalne w adresach url - np. polskie litery. Duże i małe litery. Stanowisko Google.

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

spamerman 13 kwietnia 2012, 13:08

Matt wygląda zdecydowanie lepiej, gdy ma włosy.

Kapsel 13 kwietnia 2012, 13:18

ORT: nie tyle „z dużej”, co dużą literą, tak na przyszłość ;)

Seo-Profi 13 kwietnia 2012, 13:47

Yes sir :)

[email protected] 16 stycznia 2013, 11:21

litery są wielkie i małe

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *