Optymalizacja stron

Zmieniasz strukturę serwisu? Pamiętaj o przekierowaniach 301, inaczej ruch z wyszukiwarki może spaść prawie do zera

Krótki wpis pokazujący, jak łatwo można „położyć serwis” przy zmianie struktury adresów bez poinformowania seowca – nie tyle o zamiarze, ale po prostu o samym wdrożeniu. Jak widać na poniższej grafice, pochodzącej z Search Console, nastąpił gwałtowny spadek ilości wyświetleń i kliknięć analizowanej domeny

Na wykresie może nie wygląda to aż tak źle (analizowałem przypadki, gdzie ruch w podobnej sytuacji spadł o ponad 90%). Skutki zmian widać „jak na dłoni” na analizowanej na bieżąco próbie 59 fraz, z których 58 zanotowało spadki, co też wymusiło na mnie pilne przyjrzenie się zaistniałej sytuacji (dodam, że jedna fraza wzrosła, ponieważ … dla niej url nie uległ zmianie)

Uczulam właścicieli stron: nie zmieniajcie adresów url „chaotycznie”, bez konsultacji, w dodatku przed dłuższym okresem wolnym od pracy, jakim były w tym przypadku Święta Wielkanocne. Google potrzebuje czasu na ich przetrawienie, co oznacza, że spadki zaczną się dopiero po pewnym czasie, nigdy od razu.

Jeżeli już musisz zmienić strukturę serwisu to:

  • po pierwsze – zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć (poważnie się zastanów, skonsultuj zmianę, po czym przemyśl ją raz jeszcze)
  • po drugie – bezwzględnie porozmawiaj o tym z osobą, która zna się na procesach zachodzących w wyszukiwarce Google (a jak takowej nie masz to KONIECZNIE ustaw przekierowanie 301 ze starych adresów na nowe.

Co dalej?

No cóż, teraz należy odkręcić zaistniałą sytuację – dodatkowa, zbędna praca, której można było uniknąć, gdyby Klient powiedział, że planuje dokonać zmian adresów url w serwisie, zamiast je po prostu wdrażać …

GD Star Rating
loading...
Zmieniasz strukturę serwisu? Pamiętaj o przekierowaniach 301, inaczej ruch z wyszukiwarki może spaść prawie do zera, Zmieniasz strukturę serwisu? Pamiętaj o przekierowaniach 301, inaczej ruch z wyszukiwarki może spaść prawie do zera, 8.0 out of 10 based on 2 ratings Zmieniasz strukturę serwisu? Pamiętaj o przekierowaniach 301, inaczej ruch z wyszukiwarki może spaść prawie do zera

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1356 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *