Optymalizacja stron
14 lutego 2016
Zmiana algorytmu

zmianaMimo, że od dawna wiadomym jest, że zmiana struktury serwisu lub też „przeprowadzka” na nowy silnik związana jest z koniecznością wykonania odpowiednich przekierowań 301 to nadal wielu programistów o tym „nie wie” czy … „zapomina”.  Konsekwencję zaniechań są zaś w skrajnych przypadkach zabójcze dla stron, których te zaniechania dotyczą.

Wczoraj rozmawiałem z firmą, która zanotowała 90% spadek ruchu. Sklep, który istnieje w Sieci od 2 lat, praktycznie z dnia na dzień zanotował potężny spadek odwiedzin, a co za tym idzie, także i sprzedaży. Prawdziwym pechem jest zaś to, że … firma nie ma już dostępu do starej wersji sklepu, ponieważ ona już nie istnieje.

NIGDZIE nie ma zapisanej starej struktury oferty.

Cache w Google pokazuje już nowy serwis.

Sprawdziłem sobie kopię archiwalną strony dostępną w serwisie web.archive.org – niestety, widać taki komunikat

Brak kopii strony w Webarchive

Kolejnym krokiem, jaki teraz należy wykonać jest analiza profilu błędów 404 plus analiza profilu linków przychodzących – jeżeli do serwisu prowadziły linki to jest duża szansa, że większość z nich Google (lub inne serwisy) wychwyciły.

Na koniec dodam, że zmiana silnika zbiegła się w czasie z niefortunnym działaniem właściciela serwisu, który … zmienił jego strukturę w wyniku czego produkty z dnia na dzień zmieniły swoje adresy url – produkt, który przed przeprowadzką był w kategorii A jest teraz w kategorii B (totalnie nowej, aby było ciekawie)

Zakręcona sytuacja ….

GD Star Rating
loading...
Zmieniasz silnik sklepu internetowego? Zadbaj o przekierowania 301, Zmieniasz silnik sklepu internetowego? Zadbaj o przekierowania 301, 6.6 out of 10 based on 5 ratings Zmieniasz silnik sklepu internetowego? Zadbaj o przekierowania 301
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

AdamD 14 lutego 2016, 17:05

A jest takie proste rozwiązanie. Robić raz na jakiś czas kopię sitemapy klienta i po sprawie ;-)

Sebastian Miśniakiewicz 14 lutego 2016, 17:48

To nie był jeszcze Klient – ot, znajomy poprosił mnie o rzucenie okiem na sklep kolegi.
Ale pomysł, o którym napisałeś, dobry – prosty, ale skuteczny ! :)

AdamD 14 lutego 2016, 18:06

Może mają starą mapę na localu albo w gsc ;-)

Sebastian Miśniakiewicz 14 lutego 2016, 18:09

Niestety nie – tu jest taki zbieg pechowych zdarzeń, że jeszcze takiej sytuacji nie widziałem :)
Tu nie było GSC – a programistę, jak z nim rozmawiałem, to musiałem „ustawić do pionu” – bo mówił mi, że to się „samo ponaprawia”
Ech, takie kwiatki nadal się zdarzają – na całe szczęście coraz rzadziej już – rynek weryfikuje coraz sprawniej kompetencje „specjalistów”

Marta 15 listopada 2016, 13:56

Gdzie w click shop zmienić atrybut stopki w tym sklepie wiesz może? Lub do kogo mam się zwrócić co będzie potrafił to zrobić ?

Sebastian Miśniakiewicz 16 listopada 2016, 6:50

Hej.
Nie wiem :)
Zadzwoń do BOKu – za to im się płaci, aby rozwiązywali tego typu zapytania.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *