Wyszukiwarka Google

Zmiany w wyszukiwarce Google – luty 2012

Jak możemy przeczytać na Inside Search w lutym Google wdroży aż 40 poprawek w swoim algorytmie z zakresu poprawy jakości wyników wyszukiwania.

Z ciekawszych moim zdaniem są następujące:

Less duplication in expanded sitelinks. [launch codename “thanksgiving”, project codename “Megasitelinks”] We’ve adjusted signals to reduce duplication in the snippets for expanded sitelinks. Now we generate relevant snippets based more on the page content and less on the query.

rich snippets w linkach witryny są generowane teraz z większym naciskiem na zawartość strony

“Site:” query update [launch codename “Semicolon”, project codename “Dice”] This change improves the ranking for queries using the “site:” operator by increasing the diversity of results.

poprawiono ranking dla zapytania site – zwiększając różnorodność generowanych wyników

International launch of shopping rich snippets. [project codename “rich snippets”] Shopping rich snippets help you more quickly identify which sites are likely to have the most relevant product for your needs, highlighting product prices, availability, ratings and review counts. This month we expanded shopping rich snippets globally (they were previously only available in the US, Japan and Germany).

wejście shopping rich snippets na cały świat – wcześniej dostępne były tylko w USA, Japonii i Niemczech

Improvements to freshness. [launch codename “iotfreshweb”, project codename “Freshness”] We’ve applied new signals which help us surface fresh content in our results even more quickly than before.

zwiększono szybkość indeksowania świeżych treści – będę musiał sprawdzić, może na przykładzie tego wpisu, kiedy zostanie on „zassany” do indeksu :)

Consolidation of signals for spiking topics. [launch codename “news deserving score”, project codename “Freshness”] We use a number of signals to detect when a new topic is spiking in popularity. This change consolidates some of the signals so we can rely on signals we can compute in realtime, rather than signals that need to be processed offline. This eliminates redundancy in our systems and helps to ensure we can continue to detect spiking topics as quickly as possible.

Poprawiono wyniki wyszukiwania związane z tematami, które nagle stają się bardzo popularne w Sieci

Panda update. This launch refreshes data in the Panda system, making it more accurate and more sensitive to recent changes on the web.

kolejny update Pandy…

Link evaluation. We often use characteristics of links to help us figure out the topic of a linked page. We have changed the way in which we evaluate links; in particular, we are turning off a method of link analysis that we used for several years. We often rearchitect or turn off parts of our scoring in order to keep our system maintainable, clean and understandable.

Bardzo ważne !!!  „Często używamy cech linków w celu zorientowania się, jakiej tematyki (o czym traktuje) jest linkowana strona. Teraz przychodzi czas na zmiany – zmieniające system, który działał od kilku lat. Ciekawy jestem, czy zauważyły to w wyraźny sposób w SERPach…

Improved local results. We launched a new system to find results from a user’s city more reliably. Now we’re better able to detect when both queries and documents are local to the user.

Poprawiono wyszukiwanie po frazach lokalnych. Google poprawiło dopasowywanie zapytań do treści w tym zakresie.

Jauważyliście jakieś większe zmiany w wynikach wyszukiwania?

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *