Search Console

Zmiany w Narzędziach Google dla Webmasterów – większy zakres dat, większa ilość zapytań widocznych w panelu

Zmian w Google ciąg dalszy. Tym razem dotyczą one Narzędzi Google dla Webmasterów, o czym można przeczytać na Webmaster Central Blogu.

Przede wszystkim – wydłużony został okres podglądania danych odnośnie zapytań, z których nastąpiło wejście na stronę. Do tej pory mogliśmy obserwować okres do maksymalnie 35 dni wstecz – teraz okres ten został wydłużony aż do 90 dni

 

Narzędzia Google pokazują teraz zapytania z 3 miesięcy :)

 

Trochę zmyla na początku to, że jest po staremu poświeślony tylko okres z ostatniego miesiąca czasu – trzeba jednak po prostu kliknąć w pierwszą datę – u mnie był to 28 marca – i w następstwie otrzymujemy wykres 90 dniowy (przedstawiony powyżej).

 

Nie wszystko jednak działa – jak widać poniżej pewne kwestie na razie nie działają

 

 

Bardzo fajne jest to, że nie trzeba już czekać po zweryfikowaniu siebie jako właściciela strony przez pewien okres na pokazanie się podstawowych danych. Obecnie dzieje się to od razu – weryfikujemy witrynę i voila :)

I na koniec – Narzędzia pokazują dane do 2000 zapytań, z których nastąpiły wejścia na naszą stronę z SERPów. Nie zobaczymy jednak zawsze 2000 – Google rozbija dane np. na kraje, z których nastąpiły wejścia na stronę – lub na języki.

For example, a search query for “flowers” in Google Canada is counted separately from a query for “flowers” in Google US.

Według Google jednak taka sytuacja dotknie mało, bo jedynie 2% stron.

Jak odbieracie te zmiany?

GD Star Rating
loading...
Zmiany w Narzędziach Google dla Webmasterów - większy zakres dat, większa ilość zapytań widocznych w panelu, Zmiany w Narzędziach Google dla Webmasterów - większy zakres dat, większa ilość zapytań widocznych w panelu, 6.5 out of 10 based on 4 ratings Zmiany w Narzędziach Google dla Webmasterów - większy zakres dat, większa ilość zapytań widocznych w panelu

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Przemek Sztal 27 kwietnia 2012, 13:54

A o tym, że niektóre funkcje znikną z Narzędzi dla webmasterów było? :)
http://blog.performancemedia.pl/google/wiosenne-porzadki-w-narzedziach-dla-webmasterow-google

Seo-Profi 27 kwietnia 2012, 15:11

Nie nie było – jest otwarte w kolejnej zakładce, chyba sobie to odpuszczę :)

Peter Steel 29 kwietnia 2012, 19:54

update w narzędziach też nie wyszedł. Niepowodzenie nie tak spektakularne jak rozpieprz SERPów, ale wniosek jest jeden: jakość produktów google spadła na ryj. Blędy, śmieci i padaka. Tak jak Microsoft w latach swojej największej arogancji serwował swoim użytkownikom nie mającym żadnej alternatywy chłam, tak teraz Google ma swoich użytkowników głeboko w d. A gdzie jest problem? Wewnątrz googla, który wszystkie swoje niepowodzenia zwala na właścicieli witryn. I druga sprawa – Nie zastanawialiście się, dlaczego Google daje filtra witrynom (zmniejsza ich widoczność) a nie banuje – wyklucza z indeksu? Dlaczego tego nie robi, przecież te witryny naruszają wytyczne, są kiepskie, niezoptymalizowane/przeoptymalizowane, mają za mało/za dużo tekstu, śmierdzą/pachną, ich właściciele tylko spamują a googlowi chodzi o mityczne „dobro użytkownika”? Do przemyślenia.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *