Wyszukiwarka Google
2 lutego 2011

W dniu dzisiejszym zauważyłem ciekawą sytuację w polegającą na łączeniu kampanii Adwords z Mapami Google – poniżej zrzut z ekranu:

Jak widać firma promowana w Adwords jest w szczególny sposób wyróżniona na mapie oraz w samej kampanii – poprzez niebieską literkę „A”. Mało tego – widzimy, że „A” występuje dwa razy – jeden raz dla mapek, w standardowym, czerwonym kolorze, drugi raz „tylko” dla danego wpisu – w kolorze niebieskim.

Co to oznacza – czy w ten sposób Google premiuje kampanie charakteryzujące się np. wysokim współczynnikiem CTR? Nie jest tak jednak do końca, ponieważ w innych sytuacjach, dla np. 3 reklam litera „A” pojawiła się tylko przy jednej, w dodatku trzeciej pozycji.  Sprawdzając losowe wpisy tylko parę razy zauważyłem takie zjawisko – nie jest to zatem zjawisko jeszcze bardzo powszechne.

Na polskim blogu Google poświęconym Adwords nie znalazłem informacji w ostatnich dniach dotyczących „podwójnego A”. Możliwe, że są to tylko testy – albo na dniach dowiemy się „o co tutaj tak naprawdę chodzi”.

GD Star Rating
loading...
Zmiana wyświetlania firm na mapach Google a Kampania Adwords, Zmiana wyświetlania firm na mapach Google a Kampania Adwords, 3.0 out of 10 based on 1 rating Zmiana wyświetlania firm na mapach Google a Kampania Adwords
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

FM 15 lutego 2011, 13:22

Moim zdaniem super pomysł googla – naprawdę rzucają się w oczy.

Seo-Profi 15 lutego 2011, 13:46

Tak – jakby nie patrzyć to kolejny sposób na zwiększenie nacisku przez Google w stosunku do linków sponsorowanych. mamy je teraz na górze, na dole i z boku SERPów, a teraz dodatkowo firmy, które się promują zostają „nagrodzone” – przecież inny kolor wręcz zachęca do kliknięcia :)

Reklamowy 25 marca 2011, 21:36

Również polecam AdWords, szkoda tylko że reklama zaczęła rządzić tak bardzo internetem.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *