Wyszukiwarka Google
21 stycznia 2011

Już od pewnego czasu zauważyłem, że Google potrafi w wynikach wyszukiwania wyświetlić inny Title strony, niż jest on w rzeczywistości.

Do tej pory jednak w każdym przypadku dotyczyło to sytuacji, w której Title był zapchany słowami kluczowymi, w dodatku w większości przypadków były one zbliżone do siebie. Biorąc pod uwagę zapowiedzi Matta odnośnie zwiększania nacisku na dbałość o lepszą jakość w SERPach było to całkowicie zrozumiałe – często zastanawiałem się, kiedy w końcu Google „weźmie się za Title”. Wykrakałem?

Dzisiaj natomiast zaobserwowałem całkiem inną sytuację. Otóż Google … pomogło stronie, zamieniając jednowyrazowy Title – zamiast „Ubezpieczenia” wyświetlając w SERPach dla danej strony Title składający się z rodzaju ubezpieczenia oraz nazwy serwisu.

Widać zatem, że Google nie tylko potrafi „karać”, ale także i „nagradzać”. W którą stronę się to rozwinie? A może Title przestało się liczyć i w końcu rzeczywiście zaczną wygrywać w rankingach strony zadbane, moderowane, o dużej przydatności dla użytkownika. Zobaczymy już niedługo.

Jak oceniacie te zmiany? Komu one pomogą, a komu zaszkodzą? Czy w ogóle jest to dobre „zagranie” – jakby nie patrzyć jest to ingerencja w pewnym sensie strukturę strony – w końcu widzimy nie to, co zwykliśmy widzieć….

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Piotr Kosiński 21 stycznia 2011, 18:38

ja spotkałem się z zmianą tilte na anchor z linków prowadzących do strony

Seo-Profi 22 stycznia 2011, 11:22

Tak, Google nie pozwala o sobie zapomnieć :). Dla mnie ingerencja w Title to powoli koniec „kombinowania” – bardzo często widzę strony z upchanymi w Title słowami kluczowymi; coraz częściej jednak takie strony mają zmieniony Title, co, przy małej wartości merytorycznej takich serwisów (z reguły) wymusza podjęcie przez właścicieli tychże stron „poważnych decyzji” – co dalej?

gdaq 24 stycznia 2011, 10:35

Moim zdaniem ingerencja w title to nie najlepszy pomysl. Czemu Google ma ingerowac w nasza strone? Co pojdzie po title?

Seo-Profi 24 stycznia 2011, 11:57

Też nie do końca uważam, że to jest dobry pomysł, ponieważ możemy mieć stronę o np. jakimś urządzeniu, Google zmieni nam Title – zmieni i description :) – i Klient „przejdzie koło nosa”.
Z drugiem strony mają taki udział w rynku, że … nie do końca jest alternatywa i „chcąc nie chcąc” musimy korzystać z Google…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii