21 stycznia 2011
Wyszukiwarka Google

Już od pewnego czasu zauważyłem, że Google potrafi w wynikach wyszukiwania wyświetlić inny Title strony, niż jest on w rzeczywistości.

Do tej pory jednak w każdym przypadku dotyczyło to sytuacji, w której Title był zapchany słowami kluczowymi, w dodatku w większości przypadków były one zbliżone do siebie. Biorąc pod uwagę zapowiedzi Matta odnośnie zwiększania nacisku na dbałość o lepszą jakość w SERPach było to całkowicie zrozumiałe – często zastanawiałem się, kiedy w końcu Google “weźmie się za Title”. Wykrakałem?

Dzisiaj natomiast zaobserwowałem całkiem inną sytuację. Otóż Google … pomogło stronie, zamieniając jednowyrazowy Title – zamiast “Ubezpieczenia” wyświetlając w SERPach dla danej strony Title składający się z rodzaju ubezpieczenia oraz nazwy serwisu.

Widać zatem, że Google nie tylko potrafi “karać”, ale także i “nagradzać”. W którą stronę się to rozwinie? A może Title przestało się liczyć i w końcu rzeczywiście zaczną wygrywać w rankingach strony zadbane, moderowane, o dużej przydatności dla użytkownika. Zobaczymy już niedługo.

Jak oceniacie te zmiany? Komu one pomogą, a komu zaszkodzą? Czy w ogóle jest to dobre “zagranie” – jakby nie patrzyć jest to ingerencja w pewnym sensie strukturę strony – w końcu widzimy nie to, co zwykliśmy widzieć….

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...

OPINIE I KOMENTARZE

Piotr Kosiński 21 stycznia 2011, 18:38

ja spotkałem się z zmianą tilte na anchor z linków prowadzących do strony

Seo-Profi 22 stycznia 2011, 11:22

Tak, Google nie pozwala o sobie zapomnieć :). Dla mnie ingerencja w Title to powoli koniec “kombinowania” – bardzo często widzę strony z upchanymi w Title słowami kluczowymi; coraz częściej jednak takie strony mają zmieniony Title, co, przy małej wartości merytorycznej takich serwisów (z reguły) wymusza podjęcie przez właścicieli tychże stron “poważnych decyzji” – co dalej?

gdaq 24 stycznia 2011, 10:35

Moim zdaniem ingerencja w title to nie najlepszy pomysl. Czemu Google ma ingerowac w nasza strone? Co pojdzie po title?

Seo-Profi 24 stycznia 2011, 11:57

Też nie do końca uważam, że to jest dobry pomysł, ponieważ możemy mieć stronę o np. jakimś urządzeniu, Google zmieni nam Title – zmieni i description :) – i Klient “przejdzie koło nosa”.
Z drugiem strony mają taki udział w rynku, że … nie do końca jest alternatywa i “chcąc nie chcąc” musimy korzystać z Google…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii