Wyszukiwarka Google

Zmiana przez Google Title widocznego w wynikach wyszukiwania

Już od pewnego czasu zauważyłem, że Google potrafi w wynikach wyszukiwania wyświetlić inny Title strony, niż jest on w rzeczywistości.

Do tej pory jednak w każdym przypadku dotyczyło to sytuacji, w której Title był zapchany słowami kluczowymi, w dodatku w większości przypadków były one zbliżone do siebie. Biorąc pod uwagę zapowiedzi Matta odnośnie zwiększania nacisku na dbałość o lepszą jakość w SERPach było to całkowicie zrozumiałe – często zastanawiałem się, kiedy w końcu Google „weźmie się za Title”. Wykrakałem?

Dzisiaj natomiast zaobserwowałem całkiem inną sytuację. Otóż Google … pomogło stronie, zamieniając jednowyrazowy Title – zamiast „Ubezpieczenia” wyświetlając w SERPach dla danej strony Title składający się z rodzaju ubezpieczenia oraz nazwy serwisu.

Widać zatem, że Google nie tylko potrafi „karać”, ale także i „nagradzać”. W którą stronę się to rozwinie? A może Title przestało się liczyć i w końcu rzeczywiście zaczną wygrywać w rankingach strony zadbane, moderowane, o dużej przydatności dla użytkownika. Zobaczymy już niedługo.

Jak oceniacie te zmiany? Komu one pomogą, a komu zaszkodzą? Czy w ogóle jest to dobre „zagranie” – jakby nie patrzyć jest to ingerencja w pewnym sensie strukturę strony – w końcu widzimy nie to, co zwykliśmy widzieć….

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Piotr Kosiński 21 stycznia 2011, 18:38

ja spotkałem się z zmianą tilte na anchor z linków prowadzących do strony

Seo-Profi 22 stycznia 2011, 11:22

Tak, Google nie pozwala o sobie zapomnieć :). Dla mnie ingerencja w Title to powoli koniec „kombinowania” – bardzo często widzę strony z upchanymi w Title słowami kluczowymi; coraz częściej jednak takie strony mają zmieniony Title, co, przy małej wartości merytorycznej takich serwisów (z reguły) wymusza podjęcie przez właścicieli tychże stron „poważnych decyzji” – co dalej?

gdaq 24 stycznia 2011, 10:35

Moim zdaniem ingerencja w title to nie najlepszy pomysl. Czemu Google ma ingerowac w nasza strone? Co pojdzie po title?

Seo-Profi 24 stycznia 2011, 11:57

Też nie do końca uważam, że to jest dobry pomysł, ponieważ możemy mieć stronę o np. jakimś urządzeniu, Google zmieni nam Title – zmieni i description :) – i Klient „przejdzie koło nosa”.
Z drugiem strony mają taki udział w rynku, że … nie do końca jest alternatywa i „chcąc nie chcąc” musimy korzystać z Google…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *