Wyszukiwarka Google
24 marca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Zmiana jedynie Title oraz H1 to częsta praktyka webmasterów, którzy liczą na to, że Google po odświeżeniu ich strony pokaże ją wysoko w SERPach. Niestety, ale często dziwią się, że Google nie tylko nie wyświetla ich wysoko ALE też dodatkowo stracili snippety w wynikach wyszukiwania. Zmiana na stronie to bowiem sygnał dla robota, że musi ją na nowo wczytać, przeanalizować i … podjąć decyzję, „co z tą zmianą ma zrobić”. Nie zawsze jesteśmy z tej decyzji zadowoleni.

Pod koniec 2018 roku na Twitterze wywiązała się ciekawa dyskusja, związana z dostosowywaniem optymalizacji Title pod dany rok – w związku ze zbliżającym się rokiem 2019 artykuły, które posiadały w Title aktualny rok, 2018, miały mieć zmienione z dniem 31 grudnia datę w Title – z 2018 na 2019. np. „Jak rankować w 2018” –> „Jak rankować w 2019”

Webmaster zaznaczył w swoim tweecie kilka osób, w tym Johna, który zwrócił uwagę na złe podejście do tematu:

https://twitter.com/JohnMu/status/1029706515802992640

„Jeżeli użytkownik zorientuje się, że zmieniono tylko etykietę starego wpisu (bez zmiany treści), to po takim spostrzeżeniu autor, w oczach tego użytkownika, straci autorytet”. 

Można zmieniać title, ale należałoby dodać coś nowego do artykułu, aby wpisał się on w nowy rok, wnosząc pewną świeżość do treści poruszanych w starym artykule. Dodatkowo uważam, że jeżeli zmiany miałyby być spore, to zachowałbym stary artykuł w niezmienionej postaci, i napisał nowy wpis, który odnosiłby się do aktualnej sytuacji (z wzajemnym linkowaniem między starym i nowym wpisem).

Google jest lepsze w wychwytywaniu prób obejścia algorytmu niż to się nam wydaje. Już lata temu zaobserwowałem to podczas próby nabijania ocen przez właściciela jednej domeny. Mimo, że oceny pojawiały się codziennie na znacznie mniejszej ilości wpisów niż jeden procent, to system wychwycił i już po kilku dniach usunął oceny z SERPów, co drastycznie zmniejszyło ruch przychodzący z Google. Google nie jest głupie, znam sytuację, w której po paru dniach zorientowało się, że użytkownik sztucznie nabija oceny wpisów w swoim serwisie.

Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby mieć dobry serwis (nie tylko w oczach użytkowników, ale i Google), to nie kombinuj – siedząc w SEO ponad 10 lat widzę, że każda taka sytuacja prędzej czy później źle się kończy dla strony…

GD Star Rating
loading...
Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO, Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO, 4.5 out of 10 based on 19 ratings Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii