Wyszukiwarka Google

Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO

Brak komentarzy

Pod koniec 2018 roku na Twitterze wywiązała się ciekawa dyskusja, związana z dostosowywaniem optymalizacji Title pod dany rok – w związku ze zbliżającym się rokiem 2019 artykuły, które posiadały w Title aktualny rok, 2018, miały mieć zmienione z dniem 31 grudnia datę w Title – z 2018 na 2019. np. „Jak rankować w 2018” –> „Jak rankować w 2019”

Webmaster zaznaczył w swoim tweecie kilka osób, w tym Johna, który zwrócił uwagę na złe podejście do tematu:

https://twitter.com/JohnMu/status/1029706515802992640

„Jeżeli użytkownik zorientuje się, że zmieniono tylko etykietę starego wpisu (bez zmiany treści), to po takim spostrzeżeniu autor, w oczach tego użytkownika, straci autorytet”. 

Można zmieniać title, ale należałoby dodać coś nowego do artykułu, aby wpisał się on w nowy rok, wnosząc pewną świeżość do treści poruszanych w starym artykule. Dodatkowo uważam, że jeżeli zmiany miałyby być spore, to zachowałbym stary artykuł w niezmienionej postaci, i napisał nowy wpis, który odnosiłby się do aktualnej sytuacji (z wzajemnym linkowaniem między starym i nowym wpisem).

Zmiana jedynie Title oraz H1 to częsta praktyka webmasterów – tylko potem dziwią się, że Google nie wyświetla ich wysoko LUB, że stracili snippety w wynikach wyszukiwania. Google nie jest głupie, znam sytuację, w której po paru dniach zorientowało się, że użytkownik sztucznie nabija oceny wpisów w swoim serwisie. Mimo, że tych ocen było znacznie poniżej procenta, to system potrafił to wychwycić i usunąć oceny z SERPów, co drastycznie zmniejszyło ruch przychodzący z Google.

Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby mieć dobry serwis (nie tylko w oczach użytkowników, ale i Google), to nie kombinuj – siedząc w SEO ponad 10 lat widzę, że każda taka sytuacja prędzej czy później źle się kończy dla strony…

GD Star Rating
loading...
Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO, Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO, 4.5 out of 10 based on 19 ratings Zmiana daty publikacji artykułu bez zmiany treści to zła praktyka SEO
autor 1402 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii