19 czerwca 2011
Wyszukiwarka Google

Zgodnie ze stanowiskiem Google, przekazanym niedawno przez Guglarza, strona może zniknąć z indeksu w sytuacji, gdy jej subdomeny są wykorzystywane do nagminnego łamania Wytycznych – służąc np. jako zaplecza niskiej jakości.

Podobna sytuacja może się zdarzyć, gdy na subdomenach występuje masowo złośliwe oprogramowanie. Wątek z Forum Google nie pozostawia najmniejszych złudzeń. Jak mówi JohnMu:

In situations where we find a significant number of subdomains with malicious content, our systems may assume that there is a general issue with the domain name and flag it accordingly. To make sure that users are not able to abuse your subdomains, I’d recommend using our Safe-Browsing API to scan for all known subdomains, as well as taking the usual measures on your side to prevent abuse proactively.

Bardzo dobrze, że zostało to jasno powiedziane. Przyznam, że jest to logiczne. Z drugiej strony to kolejna zmiana, która wymusi na webmasterach większą dbałość o kształtowanie reputacji swojej strony. Do niedawna wielu z nich na subdomenach stawiało “byle co” – webmini, qlweby i inne “spamy”. W sytuacji, gdy za “takie coś” można zniknąć z indeksu pod domenę główną z pewnością wielu z nich poważnie się zastanowi nad takimi praktykami. Oczywiście … zgodnie z linią Google, które konsekwentnie od roku wdraża kolejne zmiany mające na celu oczyszczenie SERPów ze stron o małej przydatności dla końcowego użytkownika…

 

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii