Wyszukiwarka Google

Zdejmowanie filtra Google – case study

Ostatnimi czasy mało widzę publikacji związanych z filtrami – może dlatego, że Google obecnie rzadziej nakłada ręczne kary, częściej stosując algorytmiczne, w przypadku których nie dostajemy powiadomienia w Search Console – a ponieważ spadki w wynikach wyszukiwania niekiedy są bardzo małe (strona nawet potrafi utrzymać się w TOP10) to nie zawsze właściciel takiej strony potrafi wyciągnąć właściwe wnioski.

Dlatego dzisiaj krótki wpis pokazujący, jakie działania wdrożono, aby ukarana strona wyszła z filtra – w pierwszym przypadku algorytmicznego, w drugim – ręcznego.

Filtr algorytmiczny

Serwis z branży medycznej, usługi, do którego prowadzi dużo linków posiadających tzw. anchory postaci “usługa/specjalista miasto”.

Przyjęte działania:

  • analiza linków i przygotowanie pliku disavow (brak możliwości usunięcia linków)
  • optymalizacja strony
  • przygotowanie struktury oferty zgodnie z tym, co jest wyszukiwane przez internautów
  • założenie bloga

Efekty po ponad roku pracy widoczne na wykresie.

zdejmowanie filtra algorytmicznego - praca przy stronie

Filtr ręczny

Serwis z branży transportowej, usługi. Gros linków na anchory w postaci “usługa/specjalista miasto”.

Powiadomienie o karze w Search Console.

Przyjęte działania:

  • analiza linków i przygotowanie pliku disavow
  • usunięcie linków z niektórych serwisów
  • optymalizacja strony
  • przygotowanie struktury oferty zgodnie z tym, co jest wyszukiwane przez internautów
  • założenie bloga

Efekty pierwsze wystąpiły już po czterech miesiącach – po ponad roku dalszej pracy serwis idzie nadal mocno w górę, obecnie rozważany jest rozwój jego o dodatkowe usługi

zdejmowanie filtra ręcznego - praca przy stronie

Taka “ciekawostka” – usunięto praktycznie 100% linków – zostało ich dosłownie kilka na kilkaset, co pokazuje, że stojąc na stanowisku, że linki dzisiaj bardziej szkodzą niż pomagają, nie biorę tych stwierdzeń “z kosmosu”.

Branża transportowa to bardzo zaspamowana branża. Praktycznie każdy się linkuje, profile linków, jak je wtedy analizowałem, były bardzo toksyczne. Klient po paru filtrach miał już dosyć i zdał się w pełni na to, co zrobię. Przyznaję, że w tym przypadku Google mnie lekko zaskoczyło stosunkowo krótkim czasem wyjścia z filtra – jak na recydywę (przy kolejnym filtrze jesteś pod baczniejszą uwagą działu Search Quality Team) to świetny wynik.

Kiedy wyjście z filtra się nie udaje

Wbrew nadal rozpowszechnianym informacją, że należy przy filtrze zmienić domenę, ponieważ obecna nie jest do odratowania nie spotkałem się z sytuacją, gdzie strona nie wyszła z filtra. Przy czym kluczowym czynnikiem tutaj jest cierpliwość. Pisałem niedawno o tym, że jej brak jest jednym z “grzechów” właścicieli stron. W cytowanym artykule napisałem wówczas m.in.

Jeżeli zatem chcesz promować swoją stronę, a nie jesteś cierpliwy, lub też uważasz, że potrzebujesz TYLKO paru miesięcy na to, aby “rozkwitnąć w Internecie” to napisze brutalnie: odpuść sobie Internet i skup się na tradycyjnych metodach zdobywania Klientów. Albo robisz prawdziwy biznes, albo udajesz, że to robisz – nie można mieć ciastka i zjeść go.

Niestety, ale aby np. zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym należy poświęcić sporo czasu na zbudowaniu marki strony (w oczach Google) – a to jest praca nie na dni czy tygodnie, a na długie miesiące, o czym pisałem w innym wpisie, z którego pochodzi poniższy wykres pokazujący wzrost wejść w jednym z takich sklepów z naturalnych wyników wyszukiwania –  zwracam uwagę na początkowe miesiące – oraz na porównanie marzec/marzec.

 

 

optymalizacja sklepu internetowego - ruch naturalny

Aby osiągnąć ten cel wymagana jest “chemia” w relacjach firma SEO a Klient, gdzie obie strony muszą wykazać się cierpliwością – Klient w oczekiwaniu na efekty, firma SEO – w częstym tłumaczeniu “dlaczego konkurencja jest wyżej od nas” :)

Podobnie jest z wychodzeniem z filtra – działania należy prowadzić wielotorowo, pamiętając np. o tym, aby rozwijać stronę – co z tego bowiem, jak filtr zostanie zdjęty, jak serwis będzie ubogi w treści, niezoptymalizowany?

GD Star Rating
loading...
Zdejmowanie filtra Google - case study, Zdejmowanie filtra Google - case study, 10.0 out of 10 based on 1 rating Zdejmowanie filtra Google - case study

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1346 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Marcel 15 stycznia 2018, 0:04

“Aby osiągnąć ten cel wymagana jest “chemia” w relacjach firma SEO a Klient, gdzie obie strony muszą wykazać się cierpliwością” – pełna zgoda, problem w tym, że uczciwych firm SEO w PL to raczej promile niż procenty. Sławek Gdak ostatnio zamieścił ciekawy wpis na ten temat. Jakiś czas temu, też na tym blogu, ktoś skomentował, że “cała branża seo to robienie ludzi w balona”. Niestety dużo w tym prawdy.

Sebastian Miśniakiewicz 15 stycznia 2018, 9:55

Może i jest mało tych uczciwych firm, ale … warto o tym pisać; dlaczego mają być kojarzone z tymi nierzetelnymi ?
Myślę, że mam jakiś wpływ na większą świadomość działań SEO wśród klientów firm SEO – postanowiłem teraz popatrzyć się na relacje z drugiej strony – wśród Klientów też nie zawsze jest różowo …

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *