Zbyt często w SEO przeznaczamy czas na triki zamiast na budowanie reputacji marki
Od czasu do czasu warto przytoczyć wypowiedzi SEOwców spoza Polski – chociażby po to, aby ktoś nie zarzucił mi, że poglądy, jakie głoszę na blogu, a które dotyczą budowania stabilnej i mocnej pozycji strony w Google, są tylko i wyłącznie “moim tworem” :)
Zachęcam do oglądnięcia ciekawego (i zarazem krótkiego) filmiku, w którym autorzy potwierdzają to, o czym pisałem już wielokrotnie – nie jest prawdą, że duże marki osiągają wysokie pozycje w Google dzięki Adwords czy innym “tajemnym układom”.
Mimo, że niektóre osoby tak twierdzą twierdzą:
Some even think there’s a conspiracy by Google. They think these brands must have some secret deal with Google or get ranked because of their Google Ads spend.
Jak czytam tego rodzaju wypowiedzi ze strony osób, które zajmują się SEO, to mam wrażenie, że nie wiedzą one chyba do końca, czym się tak naprawdę zajmują.
Bardzo ważne informacje znajdziemy w drugiej części, chociażby takie stwierdzenie, o którym już też wielokrotnie pisałem, a które nadal spotyka się z lekceważeniem (zwłaszcza ze strony dużych firm SEO): “wiele małych biznesów powinno przeznaczać więcej czasu na budowanie reputacji marek niż na “SEO triki””
many small businesses ought to spend far less time on SEO tricks and a lot more on building the reputation of their brands.
Niestety, ale obserwując nowo powstałe polskie sklepy internetowe nadal widzę, że ich właściciele popełniają jeden, ale za to jak poważny błąd: chcą już na samym początku konkurować ze znanymi markami w swojej branży.
Niestety, ale nie jest to możliwe.
Na markę pracuje się bardzo długo – i jeżeli nie jesteś tego świadomy to pozostaje Ci albo robienie “SEO trików” – co dzisiaj coraz szybciej źle się kończy dla strony – albo “dorośnięcie” do biznesu i zrozumienie, że marka znaczy wiele. Bardzo dobry przykład znajdziemy w pierwszej części filmu, kiedy to prowadzący opisał, jak szukając dla siebie okularów nie kliknął w pierwszy ani w drugi wynik w Google. Powód? Nie znał tych stron. Kliknął dopiero w trzeci – ponieważ kojarzył firmę.
Nie wiem, jak Wy – ale ja robię dokładnie tak samo.
Życzę właścicielom stron internetowych, aby prędzej niż później zdali sobie sprawę z tego, że marka to podstawa – a o “SEO trikach” lepiej zapomnieć.
Jak i tego, aby nie zapomnieli o podstawach – aby z dużą dozą prawdopodobieństwa odnieść sukces w Sieci należy zwrócić uwagę na co najmniej trzy kwestie:
- posiadać dobry produkt/usługę – marki nie buduje się na bylejakości
- posiadać dobrą stronę internetową – z której będzie wynikać, że naprawdę dana firma zna się na tym, co robi.
- być faktycznie specjalistą – posiadającym wiedzę i … zaangażowanie
Bez spełnienia tych 3 punktów trudno będzie dzisiaj odnieść sukces w SEO – oczywiście mam na myśli prawdziwe SEO, nie to oparte na oszukiwaniu algorytmu.
OPINIE I KOMENTARZE
Prawda w 100%. Przeczytałem kilka artykułów i stwierdzam, że warto dodać Pana blog do zakładek ;) Na uznanie zasługuje post związany z profesjonalistką branży SEO (każdy domyśli się o kogo chodzi). Dobrze, że są osoby na tyle odważne i świadome, aby pokazywać błędy i niekompetencje innych.

Witam, czy dobrym sposobem jest budowanie zaplecza przez wiele lat dla jednej firmy. Dodam jeszcze, że wszystkie prace związane z zapleczem są wykonywane ręcznie. Na zapleczu jest treść powiązana tematycznie z branżą. Co o tym sądzisz??