Branża SEO

Zbyt często w SEO przeznaczamy czas na triki zamiast na budowanie reputacji marki

markaOd czasu do czasu warto przytoczyć wypowiedzi SEOwców spoza Polski – chociażby po to, aby ktoś nie zarzucił mi, że poglądy, jakie głoszę na blogu, a które dotyczą budowania stabilnej i mocnej pozycji strony w Google, są tylko i wyłącznie  „moim tworem” :)

Zachęcam do oglądnięcia ciekawego (i zarazem krótkiego) filmiku, w którym autorzy potwierdzają to, o czym pisałem już wielokrotnie – nie jest prawdą, że duże marki osiągają wysokie pozycje w Google dzięki Adwords czy innym „tajemnym układom”.

Mimo, że niektóre osoby tak twierdzą twierdzą:

 Some even think there’s a conspiracy by Google. They think these brands must have some secret deal with Google or get ranked because of their Google Ads spend.

Jak czytam tego rodzaju wypowiedzi ze strony osób, które zajmują się SEO, to mam wrażenie, że nie wiedzą one chyba do końca, czym się tak naprawdę zajmują.

Bardzo ważne informacje znajdziemy w drugiej części, chociażby takie stwierdzenie, o którym już też wielokrotnie pisałem, a które nadal spotyka się z lekceważeniem (zwłaszcza ze strony dużych firm SEO): „wiele małych biznesów powinno przeznaczać więcej czasu na budowanie reputacji marek niż na „SEO triki”

many small businesses ought to spend far less time on SEO tricks and a lot more on building the reputation of their brands.

Niestety, ale obserwując nowo powstałe polskie sklepy internetowe nadal widzę, że ich właściciele popełniają jeden, ale za to jak poważny błąd: chcą już na samym początku konkurować ze znanymi markami w swojej branży.

Niestety, ale nie jest to możliwe.

Na markę pracuje się bardzo długo – i jeżeli nie jesteś tego świadomy to pozostaje Ci albo robienie „SEO trików” – co dzisiaj coraz szybciej źle się kończy dla strony – albo „dorośnięcie” do biznesu i zrozumienie, że marka znaczy wiele. Bardzo dobry przykład znajdziemy w pierwszej części filmu, kiedy to prowadzący opisał, jak szukając dla siebie okularów nie kliknął w pierwszy ani w drugi wynik w Google. Powód? Nie znał tych stron. Kliknął dopiero w trzeci – ponieważ kojarzył firmę.

Nie wiem, jak Wy – ale ja robię dokładnie tak samo.

Życzę właścicielom stron internetowych, aby prędzej niż później zdali sobie sprawę z tego, że marka to podstawa – a o „SEO trikach” lepiej zapomnieć.

Jak i tego, aby nie zapomnieli o podstawach – aby z dużą dozą prawdopodobieństwa odnieść sukces w Sieci należy zwrócić uwagę na co najmniej trzy kwestie:

  1. posiadać dobry produkt/usługę – marki nie buduje się na bylejakości
  2. posiadać dobrą stronę internetową – z której będzie wynikać, że naprawdę dana firma zna się na tym, co robi.
  3. być faktycznie specjalistą – posiadającym wiedzę i … zaangażowanie

Bez spełnienia tych 3 punktów trudno będzie dzisiaj odnieść sukces w SEO – oczywiście mam na myśli prawdziwe SEO, nie to oparte na oszukiwaniu algorytmu.

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Darek 9 listopada 2015, 14:28

Prawda w 100%. Przeczytałem kilka artykułów i stwierdzam, że warto dodać Pana blog do zakładek ;) Na uznanie zasługuje post związany z profesjonalistką branży SEO (każdy domyśli się o kogo chodzi). Dobrze, że są osoby na tyle odważne i świadome, aby pokazywać błędy i niekompetencje innych.

Sebastian Miśniakiewicz 9 listopada 2015, 14:57

Dzięki Darek.
Dla mnie liczy się jedno – pisać prawdę, a nie być wazeliniarzem; niestety, ale wiele publikacji jest tak pisanych, o czym niejednokrotnie dałem wyraz pisząc posty np. jak ten: https://blog.seo-profi.pl/jak-dziala-sitecondition-recenzja-programu-do-analizy-linkow-przychodzacych/
Zwróć uwagę, jakie były recenzje softu na innych serwisach; pojawia się pytanie dlaczego?

Darek 9 listopada 2015, 17:06

Przeczytałem, również z komentarzami (coraz częściej to robie, wiele się można dowiedzieć;p). No i szczerze mówiąc jestem w szoku. O i ile prawdą jest co pisał Tomaan, zaczynam myśleć, że spece od seło to jedna grupka znajomych, chcących zarobić wszelkimi możliwymi sposobami. Na pocieszenie, sobie, mogę jedynie powiedzieć, że wiedze i doświadczenie od 5 lat biorę z różnych źródeł i nigdy nie trzymam się sztywnych ram. Co w tej branży jak widać jest plusem.

Sebastian Miśniakiewicz 9 listopada 2015, 17:39

„zaczynam myśleć, że spece od seło to jedna grupka znajomych, chcących zarobić wszelkimi możliwymi sposobami”

Ja już dawno tak myślę :)

Znam mało osób, które potrafią powiedzieć szczerze to, co myślą – plus wiem, jak często wyglądają komentarze pod ich wypowiedziami.

Niestety, ale tak to jest; liczę, że dzięki wpisom takim jak ten zmieni się coś w tym zakresie :)

Krzysztof 12 kwietnia 2016, 8:55

Witam, czy dobrym sposobem jest budowanie zaplecza przez wiele lat dla jednej firmy. Dodam jeszcze, że wszystkie prace związane z zapleczem są wykonywane ręcznie. Na zapleczu jest treść powiązana tematycznie z branżą. Co o tym sądzisz??

Sebastian Miśniakiewicz 12 kwietnia 2016, 9:02

Od dawna stoję na stanowisku, że najlepszym zapleczem jest … blog w domenie; dzięki tematycznym treścią nie tylko masz z głowy problemy z wahaniami pozycji ale i spokój – nie musisz stresować się algorytmami.
Poza tym dzisiaj Google działa tak, że często podciąga wysoko strony, które … mają czyste profile linków, bez zaplecz – po prostu zachowują się „statystycznie poprawnie”.

Pojęcie zaplecza jest pojęciem szerokim – duże serwisy, jak onet czy wp też mają zaplecza w postaci … innych swoich serwisów; i dzięki wzajemnym linkowaniu jeden serwis ciągnie pozostałe; jest to najlepszy model, ale i – jak się można domyślić – bardzo kosztowny; jeden serwis w takiej firmie to koszty przekraczające milion złotych :)

Nie wiem, jak to u Ciebie wygląda, nie wiem jak linkujesz, jak wyglądają owe zaplecza – diabeł tkwi w szczegółach

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *