Wyszukiwarka Google

Zbliża się update Google – 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach

Pracuj nad stronąPo wczorajszej publikacji Michała na polskim Forum dla Webmasterów mam dziwne wrażenie, że … na coś się zanosi.

Wskazówka 1. Twórz tylko takie treści, które umacniają Twoją markę i robią wrażenie na osobach odwiedzających Twoją witrynę. Publikowane treści muszą:

  • być wiarygodne – bezpieczne, rzetelne i poprawne;

  • stanowić wyjątkową wartość – muszą być dostępne dla użytkowników na różnych platformach; w tym na urządzeniach mobilnych.

Wskazówka 2. Zapoznaj się ze wskazówkami technicznymi i jakościowymi, które pomogą Ci stworzyć dobrą witrynę. Przestrzeganie wskazówek jakościowych jest konieczne, by Twoje treści były dostępne dla użytkowników w wynikach wyszukiwania Google. Stosowanie takich technik jak maskowanie i/lub niejawne przekierowania nie pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu, ponieważ takie działania mogą być potraktowane jako naruszenie wskazówek dotyczących jakości.

Wskazówka 3. Ustal strategię optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek (obejrzyj ten film).

Wskazówka 3, którą podaje Michał to … nic innego tylko działania, które wchodzą w zakres tzw. White hat SEO. Wczoraj musiałem odpowiadać na jeden komentarz, jak się promuje stronę zgodnie ze Wskazówkami dla Webmasterów. Michał ujął to dosadniej – i po lekturze całego wpisu chyba już nikt nie będzie miał problemu ze zrozumieniem, dlaczego praca nad stroną jest trudna i wymaga sporej ilości czasu i zaangażowania.

Krok 1. Określ grupy osób, które wchodzą w relację z Twoją firmą, np. obecni klienci, inwestorzy, dostawcy czy przedstawiciele mediów. Upewnij się, że struktura Twojej witryny uwzględnia te interakcje w odpowiedni sposób.

Krok 2. Dla każdej grupy użytkowników określ cel interakcji, tzw. konwersję. Zastanów się, co ona oznacza w przypadku Twojej witryny: skontaktowanie się z Twoją firmą telefonicznie, zasubskrybowanie newslettera, pobranie pliku itp. Upewnij się, że konwersje przekładają się bezpośrednio na cele Twojej firmy i nie wchodzą z nimi w konflikt.

Krok 3. Określ działania prowadzone offline i online oraz znaczenie witryny w ogólnym sukcesie Twojej firmy. Upewnij się, że Twoja witryna istnieje po to, by promować Twoją firmę, produkt lub usługi, a nie na odwrót. Staraj się nie oddzielać działań podejmowanych w ramach SEO od działań pozostałej części Twojej organizacji i dbaj o to, by każdy pracownik skupiał się na zaspokajaniu potrzeb użytkowników.

Krok 4. Realizuj cele i powtarzaj czynności. Regularnie obserwuj interakcję użytkowników z Twoją witryną dzięki narzędziom do analityki biznesowej, Narzędziom dla Webmasterów oraz opiniom otrzymywanym od użytkowników Twojej witryny, i ustal obszary, które wymagają poprawy.

Jeżeli połączymy wpis Michała z inną, nie mniej ważną informacją, która pojawiła się dwa dni temu i informowała o zwiększeniu od 21 kwietnia wpływu dostosowania strony pod urządzenia mobilne mającego wpływ na pozycję strony w SERPach na tychże urządzeniach

Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results. Consequently, users will find it easier to get relevant, high quality search results that are optimized for their devices.

to chyba nie dziwi fakt, że mam nieodparte wrażenie, że Google szykuje nas na „mocny update”.

Niektórzy użytkownicy mogli zobaczyć na komórkach „żółwika”, informującego – co ciekawe na przykładzie serwisów Google :) – o tym, że dana strona jest niezoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych

Wolno ładująca się strona na urządzeniach mobilnych - żółwik

Próbowałem namierzyć „żółwika” – nie udało się :(

Zastanawiają mnie dwie kwestie.

Pierwsza – fakt opublikowania informacji o zwiększenie wpływu mobilności na ranking z tak dużym wyprzedzeniem. Do tej pory Google informowało o zmianach w algorytmie po fakcie, no Matt niekiedy dawał do zrozumienia, że na coś się zanosi. Ale tak jasny sygnał widzę po raz pierwszy.

Druga – o co chodziło Michałowi z tym wpisem? Czyżby Google zamierzało połączyć w jednym updacie dwa czynniki – dopasowanie strony pod urządzenia mobilne oraz zwiększyć wpływ jakości strony na kształtowanie się jej pozycji w SERPach?

O tym dowiemy się za dwa miesiące.

Do tego czasu warto zadać sobie pytanie, czy nasza strona jest mobile-friendly – zachęcam do sprawdzenia tego na odpowiedniej stronie.

GD Star Rating
loading...
Zbliża się update Google - 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach, Zbliża się update Google - 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach, 4.9 out of 10 based on 25 ratings Zbliża się update Google - 21 kwietnia strona nieprzystowana pod ruch mobilny będzie niżej w mobilnych SERPach
napisał/a 1322 artykułów na rzecz Bloga SEO

Działaniami z zakresu SEO zajmuję się nieprzerwanie od 2008 roku - swoje usługi świadczę w Polsce oraz na rynkach anglo- i niemieckojęzycznych. W 2010 roku roku założyłem pierwszego bloga SEO (na którym mam przyjemność Ciebie gościć) skierowanego stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam zmiany w algorytmie oraz publikuję wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google. Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC.

Opinie i Komentarze

Rafał 15 marca 2015, 20:44

Nie zwracałem wcześniej na to uwagi a np w Joomla po zablokowaniu w pliku robots.txt katalogu templates strona nie przechodzi pozytywnie tego testu mobile-friendly. Dopiero po usunięciu Disallow: /templates/ strona przechodzi pozytywnie taki test (oczywiście jeżeli jest faktycznie przystosowana już pod ruch mobilny :) )

Sebastian Miśniakiewicz 15 marca 2015, 22:11

Nie wiem, co tam jest, ale Google odradza blokowanie katalogów z CSS i JS
Możliwe, że biorą to pod uwagę przy teście.
Ale, jak napisałem, nie sprawdzałem tego dokładnie…

Rafał 19 marca 2015, 10:26

Czyli na WordPressie też nie powinno się blokować katalogu wp-includes nie? Bo tam jest katalog js

Sebastian Miśniakiewicz 20 marca 2015, 10:47

Nie wiem, nie analizowałem nigdy dokładnie, co „siedzi” w tym folderze.
Wordpress jest dobrze zoptymalizowany pod boty – po wyłączeniu JS widać praktycznie zawsze wszystko na stronie – a to znaczy, że bot „będzie wiedział”, jak czytać i zrozumieć stronę.
Chodzi o coś innego w tym nieblokowaniu.
Czasami np. nawigacja oparta jest o JS – i jak zaimplementowane rozwiązanie sprawia botowi problemy, bo to wtedy strona może nie tak dobrze pojawiać się w SERPach, ponieważ bot nie będzie w stanie np. chodzić swobodnie po stronie. To, że Google coraz lepiej czyta JS nie znaczy, że robi to zawsze i … w pełni zgodnie z oczekiwaniami autora strony :)

Arkadiusz Narowski 25 marca 2015, 22:56

Przerąbane z tabelkami na phpbb przema :=D Kilka stron już poprawiłem, ale z forum będę miał duży problem… a szablony na bloggera już od ponad roku robię RWD.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz inne wpisy z tej kategorii