Kolejny dowód na to, że Google od czasu do czasu może prezentować dziwne wyniki. A jednocześnie na to, że w takiej sytuacji mamy do wyboru kilka wariantów zachowań, czyli możemy
- płakać
- śmiać się
- starać się coś z tym fantem zrobić
Zdecydowanie bardziej preferuję trzecie rozwiązanie. Dlaczego? Ano dlatego, że nie lubię malkontentów, którzy potrafią tylko wylewać swoje żale, a jak trzeba coś zrobić to albo umywają ręce albo … przestają się odzywać. Jeszcze bardziej “denerwują mnie” osoby, które zamiast skupić się na poprawianiu swoich stron pod kątem SEO jedyne co robią w tym zakresie, to, obok “nic nie robienia” pod względem SEO ze stronami swoich Klientó dodatkowo, udając zwykłych użytkowników, wrzucają na Forum Pomocy Google dla Webmasterów swoiste, tasiemcowe “spam raporty”… Niestety, taka to nasza chyba cecha narodowa, że łatwiej przychodzi nam krytykować innych niż starać się naprawiać/ulepszać zauważone nieprawidłowości (anonimowość w Internecie w tym zakresie popłaca…).
A tymczasem poniższy przykład pokazuje, że uwagi zgłaszane przez użytkowników na forach Google są, wbrew temu, co się często czyta, czytane i analizowane przez pracowników Google i w razie konieczności wdrażane w życie.
Przykład? W jednym z wątków na Google Webmaster Help zauważono taką oto sytuację – po wpisaniu nazwy firmy oraz fragmentu jej adresu Google zwróciło w SERPach dla strony, której Title wygląda następująco
coś takiego
Jak zauważyła osoba, która to namierzyła
If you would like to go to google.co.uk and search for “PC Word Teesside Park” you will see the PC World homepage has “mothercare” for a page title within the SERPS. If you would like to go to google.co.uk and search for “PC Word Teesside Park” you will see the PC World homepage has “mothercare” for a page title within the SERPS
Jak wiemy Google potrafi dopasować Title strony w SERPach tak, aby było zbieżne z tym, co szuka internauta. Jednak, jak widać, w tym przypadku coś poszło nie tak. Zapytanie było konkretne – nazwa firmy oraz fragment adresu. Ewidentnie zatem użytkownik nie szukał nic innego niż adresu firmy.
Reakacja Pierr’a Far’a, pracownika Google, była szybka
Thanks RevaxMedia. I’ve passed on your report to the relevant team internally.
Nie powiem – podoba mi się. Mam nadzieję, że na naszym polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów częściej będziemy oglądali takie sytuacje, niż próby “przyłożenia” konkurencji. Czasem mam wrażenie, że z Forum próbuje się zrobić “spam raport premium” :)
OPINIE I KOMENTARZE
Jak w końcu gugiel poradzi sobie z sztucznymi do bólu zapleczami, to wtedy można dopieszczać swoje strony pod kątem SEO. Ale póki co jak konkurencja ma setki zapleczowych stron, do tego przywali jakimiś blastami i konikami (czy jak tam zwał), to zazwyczaj można sobie pogadać. Szkoda, że nie ma hurtowego formularza spam report – można by wtedy szybciej wysłać do diabła gó..iane zaplecza z mieszarek.
To w końcu forum Google jest odpowiednim miejscem do zgłaszania nieprawidłowości takich jak pojawienie się dla pewnej frazy siedmiuset losowych domen regionalnych zawierających doorway pages, jak wynika z tytułu, czy takim miejscem nie jest, jak wynika z treści wpisu?
Jest, Colin, ale czasem mam wrazenie, że za zgłoszeniem leży tylko chęć doniesienia na konkurencję, a nie inny cel, czyli chęć poprawienia Serpów…