Optymalizacja stron
22 czerwca 2010

Bardzo często zdarza się, że posiadamy kilka domen internetowych i jedną stronę internetową. Jak sensownie zarządzać w takiej sytuacji adresami?

Jeżeli koniecznie chcemy wykorzystać wszystkie domeny, a nie planujemy stawiać więcej niż jedną, obecnie funkcjonującą, stron, wskazane jest wybranie spośród wszystkich adresów jednej, głównej domeny, a następnie ustawienie na nią przekierowania 301 z pozostałych domen. Ten sposób zalecany jest przede wszystkim  w sytuacji, gdy posiadamy obok głównej domeny, np. tanienoclegi.pl, także tanie-noclegi.pl, tanienoclegi.com.pl czy tanienoclegi.com, albo domeny z literówkami, np. tanienocleg.pl.

Wykupując dodatkowe domeny, o nazwie zbliżonej do naszego podstawowego adresu unikamy dwóch niebezpieczeństw. Po pierwsze konkurencja nie podkupi go nam i nie będzie w ten sposób czerpać z popularności naszego serwisu. Po drugie jesteśmy w stanie przekierować ruch na naszą stronę, generowany przez osoby, które błędnie wpisują nasz adres, popełniając w nim np. literówki lub „nie pamiętają”, że rozszerzenie naszej strony to .pl – i wpisują .com.pl.

Niestety błędem, jaki dosyć często występuje,  jest przypisywanie domen do tego samego katalogu z danymi na serwerze, w wyniku czego tworzymy kopie-klony już istniejącej strony. Google jest w stanie to szybko wychwycić i mimo, że będziemy w sieci, to jednak w wynikach wyszukiwania nie będziemy się pojawiać. Mało tego – możliwe jest, że nasza główna strona zniknie z SERPów, ponieważ system „uzna”, że np. tanienocleg.pl są naszą główną stroną…

Najlepiej usiąść i zastanowić się do jakich celów chcemy wykorzystać dodatkowe adresy internetowe. Lepiej poświęcić na to trochę czasu, niż później wyciągać domeny z filtrów. Jeżeli koniecznie chcemy użyć obok podstawowego także kilku innych adresów,  to postawmy na nich np. bloga czy forum. Zamieszczając na takich stronach np. krótką wzmiankę o tym, kto zarządza serwisem, zyskamy dodatkowy ruch, a co za tym idzie – i Klientów.

GD Star Rating
loading...
Zarządzanie domenami internetowymi, Zarządzanie domenami internetowymi, 9.0 out of 10 based on 1 rating Zarządzanie domenami internetowymi
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *