Optymalizacja stron

Zarządzanie domenami internetowymi

Brak komentarzy

Bardzo często zdarza się, że posiadamy kilka domen internetowych i jedną stronę internetową. Jak sensownie zarządzać w takiej sytuacji adresami?

Jeżeli koniecznie chcemy wykorzystać wszystkie domeny, a nie planujemy stawiać więcej niż jedną, obecnie funkcjonującą, stron, wskazane jest wybranie spośród wszystkich adresów jednej, głównej domeny, a następnie ustawienie na nią przekierowania 301 z pozostałych domen. Ten sposób zalecany jest przede wszystkim  w sytuacji, gdy posiadamy obok głównej domeny, np. tanienoclegi.pl, także tanie-noclegi.pl, tanienoclegi.com.pl czy tanienoclegi.com, albo domeny z literówkami, np. tanienocleg.pl.

Wykupując dodatkowe domeny, o nazwie zbliżonej do naszego podstawowego adresu unikamy dwóch niebezpieczeństw. Po pierwsze konkurencja nie podkupi go nam i nie będzie w ten sposób czerpać z popularności naszego serwisu. Po drugie jesteśmy w stanie przekierować ruch na naszą stronę, generowany przez osoby, które błędnie wpisują nasz adres, popełniając w nim np. literówki lub „nie pamiętają”, że rozszerzenie naszej strony to .pl – i wpisują .com.pl.

Niestety błędem, jaki dosyć często występuje,  jest przypisywanie domen do tego samego katalogu z danymi na serwerze, w wyniku czego tworzymy kopie-klony już istniejącej strony. Google jest w stanie to szybko wychwycić i mimo, że będziemy w sieci, to jednak w wynikach wyszukiwania nie będziemy się pojawiać. Mało tego – możliwe jest, że nasza główna strona zniknie z SERPów, ponieważ system „uzna”, że np. tanienocleg.pl są naszą główną stroną…

Najlepiej usiąść i zastanowić się do jakich celów chcemy wykorzystać dodatkowe adresy internetowe. Lepiej poświęcić na to trochę czasu, niż później wyciągać domeny z filtrów. Jeżeli koniecznie chcemy użyć obok podstawowego także kilku innych adresów,  to postawmy na nich np. bloga czy forum. Zamieszczając na takich stronach np. krótką wzmiankę o tym, kto zarządza serwisem, zyskamy dodatkowy ruch, a co za tym idzie – i Klientów.

GD Star Rating
loading...
Zarządzanie domenami internetowymi, Zarządzanie domenami internetowymi, 9.0 out of 10 based on 1 rating Zarządzanie domenami internetowymi
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
W jaki sposób tworzyć właściwe tytuły stron (Title)

Atrybut Title strony pełni taką samą rolę jak tytuł książki - mówi nam, o czym jest dana strona. Krótko i...

Zamknij