Optymalizacja stron

Wskazówki Google dotyczące wyglądu i treści strony

Na stronie Google, ze wskazówkami dla Webmasterów, można znaleźć przydatne informacje dotyczące warunków, jakie należy spełnić, aby nasza witryna była widoczna w Sieci.

Poniżej ich charakterystyka z moimi komentarzami, oryginalne brzmienie znajdziesz pod w/w linkiem:

  • Strona powinna charakteryzować się przejrzystą hierarchii  z linkami tekstowymi. Każda strona powinna być dostępna za pośrednictwem co najmniej jednego statycznego linku tekstowego.
  • Należy stworzyć mapy z linkami wskazującymi ważne części witryny.
  • Treść, treść i jeszcze raz treść – utwórz witrynę, która zawiera wiele informacji przydatnych dla użytkowników.
  • Zastanów się, jakie słowa wpisywaliby użytkownicy, wyszukując Twoje strony, a następnie uwzględnij te słowa w witrynie. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich gęstością – algorytm potrafi już dzięki użyciu 2/3 słów kluczowych „zorientować się” jaka jest zawartość strony.
  • Do wyświetlania ważnych nazw, elementów zawartości i linków lepiej używać tekstu niż grafiki. Robot Google nie rozpoznaje tekstu widocznego na obrazach. Jeśli konieczne jest użycie obrazów dla treści tekstowych, pamiętaj o korzystaniu z atrybutu ,,ALT” w celu dodania kilku słów opisu tekstowego. Ważne jednak, aby nie upychać tutaj słów kluczowych na siłę.
  • Należy upewnić się, że elementy <title> i atrybuty alt są opisowe i dokładne. Ważne jednak, aby nie upychać tutaj słów kluczowych na siłę.
  • Sprawdź, czy w witrynie występują nieprawidłowe linki, i w razie potrzeby popraw kod HTML. Dla Google ich występowanie to oznaka, że witryna może nie prezentować wysokiej jakości merytorycznej.
  • Jeśli zdecydujesz się na używanie stron dynamicznych (tzn. zawierających znak ,,?” w adresie URL), pamiętaj, że nie wszystkie roboty sieciowe wyszukiwarek przemierzają zarówno strony dynamiczne, jak i statyczne. Liczba parametrów powinna być jak najmniejsza, a same parametry powinny być możliwie krótkie. Najlepiej skorzystać z modułu mod_rewrite i zamienić urle na linki przyjazne wyszukiwarkom, gdzie adres strony zawiera w sobie tylko wyrazy, np. urzadzamy-dom.html, a nie php?=add&m=1
  • Poszczególne strony nie powinny zawierać więcej niż 100 linków.

Przede wszystkim jednak pamiętajmy, aby stronę tworzyć w pierwszej kolejności dla ludzi, a dopiero potem dla robotów. To naprawdę się opłaca.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *