Optymalizacja stron
10 czerwca 2010

Na stronie Google, ze wskazówkami dla Webmasterów, można znaleźć przydatne informacje dotyczące warunków, jakie należy spełnić, aby nasza witryna była widoczna w Sieci.

Poniżej ich charakterystyka z moimi komentarzami, oryginalne brzmienie znajdziesz pod w/w linkiem:

  • Strona powinna charakteryzować się przejrzystą hierarchii  z linkami tekstowymi. Każda strona powinna być dostępna za pośrednictwem co najmniej jednego statycznego linku tekstowego.
  • Należy stworzyć mapy z linkami wskazującymi ważne części witryny.
  • Treść, treść i jeszcze raz treść – utwórz witrynę, która zawiera wiele informacji przydatnych dla użytkowników.
  • Zastanów się, jakie słowa wpisywaliby użytkownicy, wyszukując Twoje strony, a następnie uwzględnij te słowa w witrynie. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ich gęstością – algorytm potrafi już dzięki użyciu 2/3 słów kluczowych „zorientować się” jaka jest zawartość strony.
  • Do wyświetlania ważnych nazw, elementów zawartości i linków lepiej używać tekstu niż grafiki. Robot Google nie rozpoznaje tekstu widocznego na obrazach. Jeśli konieczne jest użycie obrazów dla treści tekstowych, pamiętaj o korzystaniu z atrybutu ,,ALT” w celu dodania kilku słów opisu tekstowego. Ważne jednak, aby nie upychać tutaj słów kluczowych na siłę.
  • Należy upewnić się, że elementy <title> i atrybuty alt są opisowe i dokładne. Ważne jednak, aby nie upychać tutaj słów kluczowych na siłę.
  • Sprawdź, czy w witrynie występują nieprawidłowe linki, i w razie potrzeby popraw kod HTML. Dla Google ich występowanie to oznaka, że witryna może nie prezentować wysokiej jakości merytorycznej.
  • Jeśli zdecydujesz się na używanie stron dynamicznych (tzn. zawierających znak ,,?” w adresie URL), pamiętaj, że nie wszystkie roboty sieciowe wyszukiwarek przemierzają zarówno strony dynamiczne, jak i statyczne. Liczba parametrów powinna być jak najmniejsza, a same parametry powinny być możliwie krótkie. Najlepiej skorzystać z modułu mod_rewrite i zamienić urle na linki przyjazne wyszukiwarkom, gdzie adres strony zawiera w sobie tylko wyrazy, np. urzadzamy-dom.html, a nie php?=add&m=1
  • Poszczególne strony nie powinny zawierać więcej niż 100 linków.

Przede wszystkim jednak pamiętajmy, aby stronę tworzyć w pierwszej kolejności dla ludzi, a dopiero potem dla robotów. To naprawdę się opłaca.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *