Wyszukiwarka Google
8 listopada 2010

Pytanie to spędza sen z powiek wielu osobom działającym w branży SEM, a zwłaszcza SEO. Wiek domeny to jeden z prawie ćwierć tysiąca czynników, jaki Google bierze pod uwagę przy ustalania pozycji strony w SERPach.

W jaki sposób Google go ustala – na podstawie danych WHOIS?

Zaczynając od danych WHOIS – otóż dane te nie są tak łatwo dostępne. Dane też te mogą się różnić w zależności od kodu TLD. Google bierze pod uwagę czas, kiedy po raz pierwszy strona została odwiedzona przez robota. Jest to z pewnością lepsze podejście niż porównywanie danych z bazy WHOIS – przecież domenę można kupić i … przez kilka lat z nią nic nie robić. A jak już strona istnieje, jak zaczynają się do niej pojawiać linki – to jest to bardziej miarodajna informacja o tym, że strona „żyje”.

Ciekawa informacja pojawia się w połowie klipu – wiek domeny nie jest tym, co Matt uznałby za bardzo ważne – różnica między domeną nową, a np. 6-miesięczną czy roczną nie jest aż tak duża, jakby to się mogło wydawać. Ważniejszy jest … content oraz linki, prowadzące do strony.

Czyli coś, co u nas mało dla kogo się liczy. No cóż, kto myśli krótkoterminowo, nie patrzy się na to, kto myśli inaczej robi swoje :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii