Pytanie to spędza sen z powiek wielu osobom działającym w branży SEM, a zwłaszcza SEO. Wiek domeny to jeden z prawie ćwierć tysiąca czynników, jaki Google bierze pod uwagę przy ustalania pozycji strony w SERPach.
W jaki sposób Google go ustala – na podstawie danych WHOIS?
Zaczynając od danych WHOIS – otóż dane te nie są tak łatwo dostępne. Dane też te mogą się różnić w zależności od kodu TLD. Google bierze pod uwagę czas, kiedy po raz pierwszy strona została odwiedzona przez robota. Jest to z pewnością lepsze podejście niż porównywanie danych z bazy WHOIS – przecież domenę można kupić i … przez kilka lat z nią nic nie robić. A jak już strona istnieje, jak zaczynają się do niej pojawiać linki – to jest to bardziej miarodajna informacja o tym, że strona “żyje”.
Ciekawa informacja pojawia się w połowie klipu – wiek domeny nie jest tym, co Matt uznałby za bardzo ważne – różnica między domeną nową, a np. 6-miesięczną czy roczną nie jest aż tak duża, jakby to się mogło wydawać. Ważniejszy jest … content oraz linki, prowadzące do strony.
Czyli coś, co u nas mało dla kogo się liczy. No cóż, kto myśli krótkoterminowo, nie patrzy się na to, kto myśli inaczej robi swoje :)