Wyszukiwarka Google
5 października 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Procedura odznaczenia domeny jako publikacji prasowej jest prosta. Warto zwrócić uwagę użytkownikom Windows 10 na fakt, że w przeglądarce Edge nie widać pierwszego pola z checkboxem, przez co można odnieść wrażenie, że nie ma możliwości w prostu sposób zmiany oznaczenia domeny; mam nadzieję, że Google to niedługo poprawi.

Tydzień temu w Google zaczęło przez Search Console przesyłać nowe powiadomienie:

Ponieważ stosowne powiadomienie otrzymała jedna z witryn, które mam w swojej Search Console, która to firma działa w usługach budowlanych (!), a więc nie ma nic związanego z prasą, postanowiłem zgłębić temat

Określ, czy Twoja witryna jest europejską publikacją prasową zgodnie z definicją podaną w dyrektywie w sprawie prawa autorskiego i praw pokrewnych z 2019 roku oraz w przepisach wykonawczych obowiązujących we Francji. Od października 2019 roku to ustawienie będzie wpływać na wyświetlanie fragmentów tekstu i miniatur z Twojej usługi w tym kraju.

Dlaczego strona firmy nie związanej z publikacjami prasowymi dostała takie ostrzeżenie?

Zanim zacząłem analizować zapisy w Pomocy Google znalazłem rozwiązanie problemu oznaczenia budowlanej domeny jako prasowej – domena firmowa jest subdomeną strony krakow.pl, pod którym adresem znajduje się … portal informacyjny.

Należało to tylko potwierdzić

Po kliknięciu w pierwszy z linków z powiadomienia

zostałem przeniesiony do ustawień danej domeny – w Ustawieniach zobaczyłem się nowy wiersz

Po kliknięciu w zaznaczony element uzyskałem potwierdzenie – okazuje się, że strona firmy budowlanej dziedziczy ustawienia z „domeną-matką” – krakow.pl

status europejskiej publikacji prasowej

Co oznacza dla domeny nieprasowej oznaczenie jako prasowa

Mówiąc wprost mniejszą widoczność dla wyników prezentowanych (na razie?) we Francji

Jeśli usługa jest oznaczona w ustawieniach witryny jako europejska publikacja prasowa, wyniki wyszukiwania tej witryny w Google, takie jak wyniki wyszukiwania w internecie lub Polecane, nie zawierają fragmentów tekstu ani miniatur, gdy są wyświetlane użytkownikom we Francji, (…)

Użytkownik zamiast zobaczyć większy opis przy wyniku wyszukiwania

zobaczy mniejszy

Jak zmienić ustawienia

Bardzo prosto – należy odznaczyć pierwszy element

aby uzyskać dostęp do kluczowego ustawienia

po którego odznaczeniu zapisujemy ustawienia, wcześniej akceptując zgodę

I to wszystko

Należy dodać, że w przypadku domeny prasowej, jeżeli chcemy, aby w wynikach wyszukiwania wyświetlał się bogatszy podgląd, możemy użyć metatagów fragmentów i miniatur, by włączyć je na poziomie strony (ich użycie umożliwiło Google pod koniec września (więcej informacji) – tego tematu jednak nie analizowałem, nie dostałem dla żadnej domeny prasowej powiadomienia

Konkluzja

Firmy, których firmy są ukierunkowane na rynek francuski powinny, w przypadku posiadania strony firmowej na subdomenie dotkniętej dyrektywą usunąć ją szybko z listy europejskich publikacji prasowych, tym bardziej, że oznaczenie domeny wpłynie na pewno na spadek ruchu na stronie, o czym pisze nawet Google

Sposób wyświetlania wyników to jedyna przyczyna wprowadzanych przez nas zmian. Google nie wprowadza zmian w rankingu wyszukiwania związanych ze statusem europejskiej publikacji prasowej. Może się jednak zdarzyć, że ze względu na preferencje użytkownika dotyczące sposobu wyświetlania podglądu zmieni się CTR.

Więcej informacji o dyrektywnie znajdziesz tutaj

Jakie domeny są na celowniku Google

Pytania do czytelników bloga:

  1. Subdomeny jakich domen dostały u Was powiadomienia – na chwilę obecną znam tylko kilka przypadków, wszystkie dotyczą domeny krakow.pl ?
  2. Jeżeli zarządzacie domenami prasowymi – jakie ustawienia dodaliście w nowych meta tagach?
GD Star Rating
loading...
Witryna została oznaczona w Search Console jako europejska publikacja prasowa, Witryna została oznaczona w Search Console jako europejska publikacja prasowa, 5.5 out of 10 based on 2 ratings Witryna została oznaczona w Search Console jako europejska publikacja prasowa
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii