Wyszukiwarka Google
14 czerwca 2012

Bardzo ważna informacja pojawiła się właśnie na Antyweb.pl – Wirtualna Polska przestaje korzystać z NetSprinta, przesiada się na silnik Google!

Powód?

O podjęciu współpracy z Google zdecydowały kwestie biznesowe i, co oczywiste, technologiczne. Google oferuje najnowocześniejsze rozwiązania na rynku, dzięki czemu WP.PL może zwiększyć swoją efektywność, także w obszarze przychodów. Co istotne, globalny kontrakt podpisany przez Orange i Google pozwolił Wirtualnej Polsce na wynegocjowanie atrakcyjnych warunków współpracy.

Patrząc się na poniższe zestawienie, które na ranking.pl pokazuje udział wyszukiwarek według silników w polskim rynku nie ma co się dziwić – już od dawna zastanawiałem się, kiedy nastąpi taki ruch.

 

Wyszukiwarki - udział w rynku (silniki)

 

Z drugiej strony może zmusi to innych graczy po sięgnięcie po kawałek tortu – tortu, który na chwile obecną, poza okruszkami, Google ma tylko dla siebie. Osobiście uważam, że trochę konkurencji dobrze wpłynęłoby na rynek – jednak jak na razie Bing ma nas „w poważaniu”, skupiając się m.in. na swoim własnym, amerykańskim „podwórku”,  co Google skrzętnie wykorzystuje :)

Tak to wygląda w USA.

 

Udział wyszukiwarek na amerykańskim rynku - maj 2012

 

I tak powinno być u nas. Konkurencja jest wskazana – no chyba, że konkurencja śpi, co widać po polskiej strukturze :)

GD Star Rating
loading...
Wirtualna Polska przesiada się na Google !, Wirtualna Polska przesiada się na Google !, 7.5 out of 10 based on 4 ratings Wirtualna Polska przesiada się na Google !
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Lech Krupa 14 czerwca 2012, 18:37

Wiadomość z jednej strony dobra, bo rośnie powierzchnia reklamowa dostępna z jednego dobrego, nowoczesnego i rozwojowego systemu.

Z drugiej strony, jak napisałeś, znika konkurencja…

Ale nie trzeba daleko szukać, bo w Czechach Google nie ma monopolu a Seznam.cz ze swoim systemem Sklik.cz ma się całkiem dobrze.

Jeśli chodzi o możliwości to odstaje on mocno od G. AdWords ale trzyma się nieźle pomimo ekspansji Google i utrzymuje dzielnie dużą część rynku.
Support działa sprawnie i można liczyć na pomoc specjalistów.

Radek 15 czerwca 2012, 9:51

Podobno Google w grudniu 2011 wyprzedziło Seznam zgarniając 50.66 % rynku a Seznam osiągnął 48.63 proc, to i tak lepiej niż w naszym zmonopolizowanym rynku może UOKiK mógł by się zająć google tylko nie mam pojęcia w czyim imieniu :):) ogólnie wydaje się że Czesi mają większą świadomość z czego korzystają przy wyszukiwaniu a no komunikat o wyprzedzeniu Seznamu przez Google wywołał niezłą burzę w Czechach

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *