Wyszukiwarka Google
25 września 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Rozwijasz swoją stronę, a masz mały ruch z wyników wyszukiwania? Może dlatego, że Google serwuje w SERPach nie te fragmenty, które Twoim zdaniem są ważne i wpływają na CTR? Od teraz masz większy wpływ na to, co wyszukiwarka pokaże internautom.

Jak było kiedyś

Jeszcze parę lat temu to my decydowaliśmy w 100% o tym, jaką zajawkę, pochodzącą z metatagu „description”, Google pokaże w wynikach wyszukiwania.

Później, ze względu na wszechobecny spam, polegający na upychaniu w description słów kluczowych (plus – jak głosiło oficjalne stanowisko Google) aby prezentować lepsze wyniki wyszukiwania Google podjęło decyzję, że samo będzie dopasowywać fragment tekstu, widoczny dla osoby poszukującej informacji w wyszukiwarce, do jej zapytania. Nie działało to dobrze. Pamiętam, jak Google zachęcało do tego, aby zostawiać puste description, aby to Googlebot podejmował decyzję – unikałem takiego rozwiązania, ponieważ zauważyłem, że wówczas (nie wiadomo dlaczego) prezentowane były kompletnie bezsensowne informacje – ewidentnie Google sobie z tym nie radziło.

System generowania w wynikach zajawek z biegiem czasu ulegał stopniowej poprawie, ale i tak nierzadko właściciele stron bardzo się denerwowali, ponieważ nie mogli zrozumieć, dlaczego Google prezentuje najmniej wartościowe informacje na ich temat – a pomija kluczowe. Obecnie najlepiej ustawić na stronie pewien schemat generowania description i … „pozwolić Google, aby robiło, co chce”.

Dzisiaj Google wychodzi naprzeciwko oczekiwaniom webmasterów i pozwoli nam (oczywiście w pewien sposób) samodzielnie  decydować, co ma się wyświetlać w SERPach

Google automatically generates previews in a way intended to help a user understand why the results shown are relevant to their search and why the user would want to visit the linked pages. However, we recognize that site owners may wish to independently adjust the extent of their preview content in search results. To make it easier for individual websites to define how much or which text should be available for snippeting and the extent to which other media should be included in their previews, we’re now introducing several new settings for webmasters.

Jak będzie od teraz

Webmasterzy dostaną całkiem sporo narzędzi, przydatnych do „zmuszenia” Googlebota, do pokazania tego, co ich zdaniem jest istotne (i na odwrót)

Previously, it was only possible to allow a textual snippet or to not allow one. We’re now introducing a set of methods that allow more fine-grained configuration of the preview content shown for your pages. This is done through two types of new settings: a set of robots meta tags and an HTML attribute.

Robots meta tagi

„nosnippet”

Użyj go, gdy nie chcesz, aby Google używało tyreści na stronie do generowania jakichkolwiek snippetów.

„max-snippet:[number]”

NOWOŚĆ !

Określ maksymalną długość spippetu (mierzoną w znakach)

„max-video-preview:[number]”

NOWOŚĆ !

Określ maksymalną długość podglądu animowanego snippetu (w sekundach)

„max-image-preview:[setting]”

NOWOŚĆ !

Określ maksymalną wielkość podglądu obrazka widocznego – masz do wyboru trzy wartości: „none”, „standard” oraz „large”.

Podane zapisy możesz łączyć, np.

<meta name="robots" content="max-snippet:50, max-image-preview:large">

no-snippet atrybut – span, div, section

Jeszcze w tym roku będziemy mieli możliwość, poprzez użycie odpowiedniego atrybutu w kodzie HTML, wpływać na to, która część treści na stronie może się pojawiać w snippetach – do zastosowania w znacznikach span, div oraz section

Stosowne informacje pojawią się pod tym adresem.

Nie przesadzajmy z ograniczeniami

Google ostrzega jednocześnie, że jak zbyt restrykcyjnie podejdziemy do tego, co może być prezentowane w wynikach wyszukiwania, może przynieść to odwrotne od zamierzonych skutki

Some special features on Search depend on the availability of preview content, so limiting your previews may prevent your content from appearing in these areas. Featured snippets, for example, requires a certain minimum number of characters to be displayed. This can vary by language, which is why there is no exact max-snippets length we can provide to ensure appearing in this feature. Those who do not wish to have content appear as featured snippets can experiment with lower max-snippet lengths. Those who want a guaranteed way to opt-out of featured snippets should use nosnippet.

Więcej informacji na blogu Google.

GD Star Rating
loading...
Większa kontrola nad snippetami - nowe metatagi i atrybuty od Google, Większa kontrola nad snippetami - nowe metatagi i atrybuty od Google, 6.1 out of 10 based on 7 ratings Większa kontrola nad snippetami - nowe metatagi i atrybuty od Google
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii