Wyszukiwarka Google

Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze

warto wiedzieć, aby się nie denerwowaćDo napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie to, że ostatnio spotykam się coraz częściej z problemami związanymi ze znacznym spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania stron, w których niedawno wdrożono tag kanoniczny. Chcę zwrócić uwagę na podstawowy błąd, który w szybkim czasie doprowadza do wyindeksowania całego serwisu – no, prawie całego. Błąd ten związany jest z wdrożeniem tagu kanonicznego w takiej samej postaci w obrębie całego serwisu. W praktyce polega to na tym, że webmaster wkleja na całej stronie tag, który kieruje do strony głównej serwisu.

Ta chwila „nieuwagi” ma bardzo duży wpływ na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Tag kanoniczny, o czym w dalszym ciągu nie wszyscy wiedzą, działa jak przekierowanie 301 – już chwilę po wdrożeniu (w zależności od stopnia popularności strony w Google) uważny webmaster zacznie zaobserwować spadek wejść z wyników wyszukiwania związany ze zmniejszaniem się site’a (ilości stron zaindeksowanych w wyszukiwarce). Widziałem niejedną sytuację, gdzie ruch spadł praktycznie do zera ….

Co zrobić w takiej sytuacji?

Na szczęście odkręcenie sytuacji jest proste – wystarczy poprawić wdrożenie zgodnie ze sztuką – gdzie tag kanoniczny kieruje (nie uwzględniając stron tagów czy kategorii, czy stronicowania) do strony, na której się znajduje.

Wspomniałem przed chwilą o tym, że uważny webmaster zaobserwuje spadek wejść z wyników wyszukiwania. Można jednak dmuchać na zimne – zapobiegliwa osoba, dzięki np. alertom ustawionym w Google Analytics, zauważy spadek wejść  wcześniej (jeszcze tylko Google musi usprawnić działanie, bo teraz jest to jednak opóźnienie nawet i prawie dwudniowe….). A osoba przezorna dwa razy sprawdzi zmiany, jakie wdrożył webmaster zaimplementował na wersji testowej serwisu, zanim pozwoli wdrożyć je w serwisie.

Zwracam szczególną uwagę na ostatni przypadek – na podstawie doświadczenia sugeruję wszystkim właścicielom stron, aby implementowane przez webmasterów zmiany w kodzie strony sprawdzali – lub zlecali to komuś, kto się na tym zna. Nie raz i nie dwa miałem do czynienia z sytuacją, gdzie webmaster wdrażał zalecenia inaczej, niż to było zapisane. Miałem też takie kwiatki, jak … poinformowanie Klienta o wdrożeniu, w sytuacji, w której takiego wdrożenia nie było.

Zobacz więcej wpisów poruszających temat tagu kanonicznego.

GD Star Rating
loading...
Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze, Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze, 5.3 out of 10 based on 11 ratings Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *