Wyszukiwarka Google
21 lutego 2015
warto wiedzieć, aby się nie denerwować

warto wiedzieć, aby się nie denerwowaćDo napisania tego krótkiego wpisu skłonił mnie to, że ostatnio spotykam się coraz częściej z problemami związanymi ze znacznym spadkiem widoczności w wynikach wyszukiwania stron, w których niedawno wdrożono tag kanoniczny. Chcę zwrócić uwagę na podstawowy błąd, który w szybkim czasie doprowadza do wyindeksowania całego serwisu – no, prawie całego. Błąd ten związany jest z wdrożeniem tagu kanonicznego w takiej samej postaci w obrębie całego serwisu. W praktyce polega to na tym, że webmaster wkleja na całej stronie tag, który kieruje do strony głównej serwisu.

Ta chwila „nieuwagi” ma bardzo duży wpływ na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Tag kanoniczny, o czym w dalszym ciągu nie wszyscy wiedzą, działa jak przekierowanie 301 – już chwilę po wdrożeniu (w zależności od stopnia popularności strony w Google) uważny webmaster zacznie zaobserwować spadek wejść z wyników wyszukiwania związany ze zmniejszaniem się site’a (ilości stron zaindeksowanych w wyszukiwarce). Widziałem niejedną sytuację, gdzie ruch spadł praktycznie do zera ….

Co zrobić w takiej sytuacji?

Na szczęście odkręcenie sytuacji jest proste – wystarczy poprawić wdrożenie zgodnie ze sztuką – gdzie tag kanoniczny kieruje (nie uwzględniając stron tagów czy kategorii, czy stronicowania) do strony, na której się znajduje.

Wspomniałem przed chwilą o tym, że uważny webmaster zaobserwuje spadek wejść z wyników wyszukiwania. Można jednak dmuchać na zimne – zapobiegliwa osoba, dzięki np. alertom ustawionym w Google Analytics, zauważy spadek wejść  wcześniej (jeszcze tylko Google musi usprawnić działanie, bo teraz jest to jednak opóźnienie nawet i prawie dwudniowe….). A osoba przezorna dwa razy sprawdzi zmiany, jakie wdrożył webmaster zaimplementował na wersji testowej serwisu, zanim pozwoli wdrożyć je w serwisie.

Zwracam szczególną uwagę na ostatni przypadek – na podstawie doświadczenia sugeruję wszystkim właścicielom stron, aby implementowane przez webmasterów zmiany w kodzie strony sprawdzali – lub zlecali to komuś, kto się na tym zna. Nie raz i nie dwa miałem do czynienia z sytuacją, gdzie webmaster wdrażał zalecenia inaczej, niż to było zapisane. Miałem też takie kwiatki, jak … poinformowanie Klienta o wdrożeniu, w sytuacji, w której takiego wdrożenia nie było.

Zobacz więcej wpisów poruszających temat tagu kanonicznego.

GD Star Rating
loading...
Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze, Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze, 5.3 out of 10 based on 11 ratings Wdrażając w serwisie tag kanoniczny zrób to dobrze
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *