Branża SEO

W wypowiedziach pracowników Google coraz rzadziej znajdziemy ciekawe informacje

Mijają lata, a nadal wiele osób zamiast skupić się na pracy przy swoich stronach, czy też swoich Klientów, zbyt wiele uwagi poświęca temu, co się mówi i pisze w świecie SEO.

W lutym 2015 roku opublikowałem wpis, w którym zwróciłem uwagę na to, aby właściciele stron mniej czytali „celebrytów”, a bardziej pracowali nad swoimi stronami. Prawie półtora roku później, w październiku 2016, na blogu pojawił się wpis, w którym zawarłem tezę, że lepiej pracować przy stronie niż czytać tweety Gary’ego – pracownika Google, który pojawia się na wielu konferencjach, poruszając kwestie związane z chociażby widocznością stron w Google.

Nie zmieniłem zdania mimo, że minął prawie już rok od tamtej publikacji – w dalszym ciągu uważam, że lepiej mniej czytać, a więcej pracować przy stronie. Niedawno skończyła się konferencja SMX w Seattle, poświęcona marketingowi w wyszukiwarkach, podczas której Gary udzielił wypowiedzi, które moim zdaniem podważają sens uczestnictwa w wielu podobnych imprezach branżowych.

Jak wypozycjonować się na 1. miejsce? – kluczami do wysokich pozycji pozostają nadal treści i linki. Oczywiście jakościowe i naturalne. Należy więc tworzyć atrakcyjne i angażujące treści a następnie je promować ( poprzez sieć swoich relacji i media społecznościowe)

Coś odkrywczego? Lata temu już o tym pisałem – a John czy Kaspar poruszali temat wielokrotnie.

Indeksacja zakrytej dla użytkownika treści (np. za zakładkami, lub rozwijanej po kliknięciu „zobacz więcej”) –tego typu treści są indeksowane i mają pełną wagę.  Aby tak się stało muszą być jednak spełnione następujące warunki: tekst jest uprzednio załadowany (ukrywany np. z wykorzystaniem CSS) i jest to uzasadnione użytecznością strony (tj. nie wykorzystujemy tego do upychania słów kluczowych).

Nic nowego – kilka lat temu po raz pierwszy Google o tym wspomniało.

Kary za łamanie wytycznych Google – od czasu ostatniego update’u  pod nazwą Pingwin (wrzesień 2016) nastąpiła zmiana podejścia –spadło ryzyko nałożenia filtra na witrynę, Google po prostu ignoruje nienaturalne linki czy upychanie słów kluczowych. Oczywiście w skrajnych przypadkach można otrzymać powiadomienia od wyszukiwarki o nałożeniu kary.

Od dawna tak się już dzieje – rok czasu na pewno.

Nadchodzące aktualizacje algorytmu Google – do algorytmu wyszukwarki wprowadzane są średnio dwie zmiany dziennie. Nie ma planowanych dużych update’ów. Google planuje komunikowanie zmiany, gdy będą miały wpływ na właścicieli stron, by mieli możliwość się przygotować.

Od lat tak jest – i chyba nie skłamię, jak napiszę, że takie stanowisko Google po raz pierwszy opublikowało za pośrednictwem Kaspara prawie dekadę temu.

Z innych wypowiedzi zwrócić można uwagę na to

w obecnej chwili roboty wyszukiwarki z Mountain View indeksują wersję desktopową strony (jeśli jakieś treści są opublikowane jedynie na wersji mobilnej to nie są indeksowane). Google intensywnie pracuje nad zmianą podejścia do indeksacji i traktowaniem wersji mobilnej jako podstawowej.

jednak coraz częściej korzystamy ze smartfonów, a od około roku większość wyszukiwań już od pewnego czasu jest generowana z urządzeń przenośnych.

Wnioski

Właścicielom stron przytoczę raz jeszcze tytuł wpisu sprzed ponad 2 lat – właścicielom stron sugeruję mniej czytać „celebrytów”, a bardziej pracować nad stronami :)

Firmom SEO życzę, aby zamiast tracić czas na udział w branżowych meetingach bardziej przykładać się do pracyilość wpisów, w cały czas rozwijającym się dziale „Branża SEO” pokazuje bowiem, że jeszcze wiele jest do poprawienia w tym zakresie – i to wcale nie chodzi o podejście do Klienta, ale głównie o braki w wiedzy z zakresu SEO.

GD Star Rating
loading...
W wypowiedziach pracowników Google coraz rzadziej znajdziemy ciekawe informacje, W wypowiedziach pracowników Google coraz rzadziej znajdziemy ciekawe informacje, 6.1 out of 10 based on 7 ratings W wypowiedziach pracowników Google coraz rzadziej znajdziemy ciekawe informacje

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *