Wyszukiwarka Google
19 czerwca 2018

Lipiec 2018 tuż, tuż, a wraz z nim dwie ważne zmiany, jakie przygotowuje nam Google, które wpłyną na widoczność stron w wyszukiwarce oraz zachowanie osób poruszających się po stronach.

O pierwszej zmianie – szybkość wczytywania strony staje się oficjalnie czynnikiem rankingowym – już pisałem.

Dzisiaj chciałem zwrócić uwagę na drugą zmianę – oznaczanie w wyszukiwarce Chrome witryn opartych na protokole http jako niebezpieczne – która to zmiana wejdzie w życie w momencie pojawienia się Chroma wersji 68.

Użytkownicy, którzy będą poruszać się po stronach nie opartych na protokole https, zobaczą na pasku adresowym komunikat o tym, że połączenie nie jest bezpieczne.

Wpływ zmiany na ruch i konwersje

Czy jest się czego obawiać?

W dobie coraz większej świadomości ludzi oraz dbania o bezpieczeństwo logicznym wydaje się, że jeżeli jakaś zmiana w zachowaniu internautów nastąpi, to raczej będzie to zmiana in minus. Trudno oczekiwać, aby informacja o „niezabezpieczonej stronie” wyświetlana na blogu czy portalu spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony osób, które nie wiedzą, że https nie jest w serwisie informacyjnym bezwzględnie potrzebny do tego, aby strona funkcjonowała normalnie (nie mówiąc już o sklepie internetowym czy witrynie, która będzie wymagała od nas podania jakichkolwiek informacji osobistych).

Udział wyszukiwarki Chrome na polskim rynku

Jest to o tyle ważne, że przeglądarka Chrome jest w Polsce zdecydowanym liderem – niezależnie od tego, czy mówimy o komputerach stacjonarnych, tabletach czy komórkach, 

Trudno zatem oczekiwać, aby zmiana przeszłą bez echa, nie wpływając na konwersje zachodzące na stronach opartych o http – w lutym 2018 68% ruchu z Chroma dla Androida i 78% w przypadku ekosystemu Apple pochodziło ze stron wykorzystujących protokół https.

W przeszłości Google unikało wprowadzania dużych zmian w okresach wakacyjnych. Teraz jednak szykują się nam zatem ciekawe wakacje – czas pokaże, jak zmiana, która wejdzie w życie wraz z pojawieniem się przeglądarki Chrome 68 wpłynie na zachowanie użytkowników.

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *