Search Console

W końcu można udostępnić dane z narzędzi dla Webmasterów w ograniczonym zakresie

Zapewne większość z was spotkała się z sytuacją, gdzie albo sami nie chcieliśmy dać komuś dostępu do Narzędzi – albo też druga strona wolała przesłać nam zrzuty lub dane w tabeli niż pozwolić nam dowiedzieć się „wszystkiego o sobie”. To się zmieniło – i Google pozwala teraz na dodanie do strony użytkownika, który „nie wszystko może”. Albo inaczej – nie ma dostępu do strategicznych opcji zarządzania witryną.

Jak nadać mniejsze uprawnienia? Wystarczy postępować zgodnie z poniżej opisaną procedurą:

 

Zarządzanie uprawnienia użytkownikó w Narzędziach Google dla Webmasterów

 

Po kliknięciu „Dodaj nowego użytkownika” mamy od teraz do wyboru – albo dajemy pełny dostęp do danych, albo – ograniczony

 

 

Dodanie nowego użytkownika do Narzędzi Google dla Webmasterów

 

Dodałem sobie dla testu jednego użytkownika do konta, a następnie zmieniłem tryb z właściciela na tryb ograniczony. Następnie odświeżyłem stronę i zobaczyłem coś takiego :)

 

 

Ograniczony dostęp do narzędzi Google dla Webmasterów

 

Użytkownik z ograniczonym dostępem nie może np. zmienić adresu czy ustawień odnośnie preferowanej domeny. Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie, co to może, a czego nie może to informacje na ten temat można przeczytać na odpowiedniej stronie.

Szkoda, że nie można w żaden sposób ograniczyć statystyk – no ale zapewne i takie funkcjonalności niedługo się pokażą.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *