Optymalizacja stron
1 maja 2013
Matt Cutts

W najnowszym filmiku Matt wskazał pięć najważniejszych obszarów, w których webmasterzy popełniają błędy, w następstwie których ich strony „nie mogą” wyświetlać się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

1. Budowanie strony nieprzyjaznej dla robotów

Zadziwiające jest, że nadal wiele stron „nie da się odwiedzać” – często wystarczyłoby poklikać po odnośnikach na stronie, aby namierzyć, następnie rozwiązać problem.

Od siebie dodam, że nierzadko błędy są poważniejsze – np. zablokowanie strony przed robotami w robots.txt czy w meta tagu „robots”. Niestety, czasem firma SEO, z która rozwiązaliśmy uwagę „w podziękowaniu” blokuje nam witrynę przed indeksacją. Miałem z tym do czynienia już kilka razy – smutne, ale … polska rzeczywistość.

2. Brak występowania na stronie właściwych słów

Nie raz i nie dwa widziałem na Forum Google czy na swoim blogu pytania w stylu: „Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google pod dane słowo kluczowe”. Tymczasem już pobieżna, szybka analiza pokazuje, że takiego słowa nie ma nigdzie w kodzie. Google potrafi operować synonimami czy też „domyślać się”, o czym jest strona – pytanie tylko, czy nie lepiej jest zamiast domysłów operować faktami?

3. Nie myśl o link buildingu – myśl o marketingu swojej strony (i jej zawartości)

Mimo, że po wprowadzeniu Pingwina świadomość Klientów w zakresie SEO wzrosła, to jednak nadal często spotykam się z pytaniami, które można przedstawić w skrócie tak:” Skoro Google „goni za linki”, to … jak żyć? (= jak promować stronę)”.

No cóż, nikt nie powiedział, że marketing i reklama to bułka z masłem. Osobiście cieszy mnie fakt „dojrzewania SEO” – kiedyś ta branża musi w końcu „wyjść z piaskownicy”. Bariera wejścia na rynek jest mała, osoba nie mająca zielonego pojęcia o SEO rejestruje się np. w Seopilocie czy Prolinku i już … zaczyna nazywać siebie „Specjalistą SEO”. Niestety, często jej działania prowadzą do nałożenia na stronę filtru za linki – miałem z tym do czynienia ostatnio kilka razy, niestety. Aby było ciekawie – w dwóch przypadkach właściciel strony mocno apelował, aby nie przesadzać z linkowaniem. Miał rację .. Oczywiście po filtrze kontakt ze specjalistą się urwał…

4. Szlifuj title i description najważniejszych stron w obrębie serwisu

Nadal występują strony, które mają w title „Strona główna”, Untitled” itp.

Co do description – pamiętajmy, że dobre description = wysoki CTR = więcej klientów.

5. Korzystaj z informacji dostępnych w Sieci, które pomagają w optymalizacji strony

Matt wskazuje 9w końcu nic dziwnego) na zasoby Google – Narzędzia Google dla Webmasterów, fora i blogi Google. Od siebie dodam jeszcze Google Starter Guide 9w sieci są dwie wersje – starsza, polska i nowsza – angielska). Na pewno warto zacząć samodzielną optymalizację serwisu od zapoznaniem się z dostępnymi tam informacjami.

Warto też czytać/śledzić informacje branżowe – ale tutaj trzeba już uważać i webmaster moim zdaniem powinien robić to dopiero wtedy, jak pozna „absolutne podstawy” optymalizacyjne. Inaczej przeczyta informację, że „treść dla Google nie ma znaczenia” i „pójdzie ze stroną nie tam, gdzie powinien”

GD Star Rating
loading...
W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts, W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts, 7.3 out of 10 based on 8 ratings W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *