Optymalizacja stron

W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów – by Matt Cutts

W najnowszym filmiku Matt wskazał pięć najważniejszych obszarów, w których webmasterzy popełniają błędy, w następstwie których ich strony „nie mogą” wyświetlać się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.

1. Budowanie strony nieprzyjaznej dla robotów

Zadziwiające jest, że nadal wiele stron „nie da się odwiedzać” – często wystarczyłoby poklikać po odnośnikach na stronie, aby namierzyć, następnie rozwiązać problem.

Od siebie dodam, że nierzadko błędy są poważniejsze – np. zablokowanie strony przed robotami w robots.txt czy w meta tagu „robots”. Niestety, czasem firma SEO, z która rozwiązaliśmy uwagę „w podziękowaniu” blokuje nam witrynę przed indeksacją. Miałem z tym do czynienia już kilka razy – smutne, ale … polska rzeczywistość.

2. Brak występowania na stronie właściwych słów

Nie raz i nie dwa widziałem na Forum Google czy na swoim blogu pytania w stylu: „Dlaczego moja strona nie jest widoczna w Google pod dane słowo kluczowe”. Tymczasem już pobieżna, szybka analiza pokazuje, że takiego słowa nie ma nigdzie w kodzie. Google potrafi operować synonimami czy też „domyślać się”, o czym jest strona – pytanie tylko, czy nie lepiej jest zamiast domysłów operować faktami?

3. Nie myśl o link buildingu – myśl o marketingu swojej strony (i jej zawartości)

Mimo, że po wprowadzeniu Pingwina świadomość Klientów w zakresie SEO wzrosła, to jednak nadal często spotykam się z pytaniami, które można przedstawić w skrócie tak:” Skoro Google „goni za linki”, to … jak żyć? (= jak promować stronę)”.

No cóż, nikt nie powiedział, że marketing i reklama to bułka z masłem. Osobiście cieszy mnie fakt „dojrzewania SEO” – kiedyś ta branża musi w końcu „wyjść z piaskownicy”. Bariera wejścia na rynek jest mała, osoba nie mająca zielonego pojęcia o SEO rejestruje się np. w Seopilocie czy Prolinku i już … zaczyna nazywać siebie „Specjalistą SEO”. Niestety, często jej działania prowadzą do nałożenia na stronę filtru za linki – miałem z tym do czynienia ostatnio kilka razy, niestety. Aby było ciekawie – w dwóch przypadkach właściciel strony mocno apelował, aby nie przesadzać z linkowaniem. Miał rację .. Oczywiście po filtrze kontakt ze specjalistą się urwał…

4. Szlifuj title i description najważniejszych stron w obrębie serwisu

Nadal występują strony, które mają w title „Strona główna”, Untitled” itp.

Co do description – pamiętajmy, że dobre description = wysoki CTR = więcej klientów.

5. Korzystaj z informacji dostępnych w Sieci, które pomagają w optymalizacji strony

Matt wskazuje 9w końcu nic dziwnego) na zasoby Google – Narzędzia Google dla Webmasterów, fora i blogi Google. Od siebie dodam jeszcze Google Starter Guide 9w sieci są dwie wersje – starsza, polska i nowsza – angielska). Na pewno warto zacząć samodzielną optymalizację serwisu od zapoznaniem się z dostępnymi tam informacjami.

Warto też czytać/śledzić informacje branżowe – ale tutaj trzeba już uważać i webmaster moim zdaniem powinien robić to dopiero wtedy, jak pozna „absolutne podstawy” optymalizacyjne. Inaczej przeczyta informację, że „treść dla Google nie ma znaczenia” i „pójdzie ze stroną nie tam, gdzie powinien”

GD Star Rating
loading...
W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts, W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts, 7.3 out of 10 based on 8 ratings W jakich obszarach SEO webmasterzy popełniają najwięcej błędów - by Matt Cutts

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *