Wyszukiwarka Google

W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania

Matt CuttsMimo że już od dłuższego czasu Google dopasowuje widok Title w wynikach wyszukiwania pod kątem zapytań, jakie wpisujemy w wyszukiwarkę (zmieniając to, co mamy zdefiniowane w <title>, na „swoje”), to w dalszym ciągu wiele osób uważa, że … taka sytuacja jest błędem i nie powinna mieć miejsca. Sam obserwuję to w dyskusjach na Forum Google dla Webmasterów – tego typu pytania nie należą do rzadkości, powiedziałbym nawet, że jest ich coraz więcej. Sygnałów tego typu musi być rzeczywiście bardzo dużo skoro Matt zdecydował się poświęcić temu zagadnieniu ostatni filmik.

Jakie kryteria używa Google przy zmianie znacznika title w SERPach

Temat jest ciekawy – o np.  ile logicznym dla mnie jest, że po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy firmy Google zmieni title tak, aby zawierała się ona w wynikach wyszukiwania, to już dlaczego w niektórych sytuacjach w Title wpada H1/H2 z danej strony strony?

Okazuje się, że Google na etapie wyboru title, widocznego w wynikach wyszukiwania, szuka zwięzłego opisu strony – oczywiście nawiązującego do zapytania wpisanego przez użytkownika w wyszukiwarkę, kierując się przy generowaniu title kilkoma kryteriami:

  1. Google stara się znaleźć w treści strony COŚ, co jest krótkie – mamy zatem odpowiedź na pytanie, dlaczego w title wpadają np. nagłówki Hx
  2. Google chcę za pomocą title pokazać krótki, ale jednocześnie relatywny opis zawartości strony – można odnieść wrażenie, że niejako dublując description
  3. Google jednocześnie musi się upewnić, że wygenerowane title jest powiązane z zapytaniem użytym przez Internautę

Na podstawie analizy trzech powyższych punktów widać wyraźnie, że jeżeli title strony jest adekwatny do jej zawartości to Google nie powinno go zmienić. Jeżeli jednak analizowana strona posiada title, które osobę, która szuka danej informacji, wprowadziłoby w zakłopotanie (np. szukamy przepisu na szarlotkę, a title strony to ogólne „Przepisy kulinarne”) to Google będzie „zachęcało” nas do kliknięcia w wynik wyszukiwania poprzez zmianę title z oryginalnego na „dynamiczne”.

Nie ukrywam, że takie podejście jest moim zdaniem bardzo dobre. Strony, które są zoptymalizowane, a nadto merytoryczne, otrzymują bowiem pewnego rodzaju bonus, dzięki któremu mogą znaleźć się wyżej w SERPach, ba – mogą otrzymać Title zawierające daną frazę, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na CTR takiej strony.

Inną kwestią jest oczywiście to, czy fakt, że strona „dostała” money keyword od Google sprawia, że pojawia się z automatu wyżej w SERPach? Mam wrażenie, że tak to działa – trudno byłoby to jednak sprawdzić, pytanie też – czy w ogóle miałoby to sens, skoro title … i tak są często zmieniane przez Google :)

GD Star Rating
loading...
W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania, W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania, 7.0 out of 10 based on 3 ratings W jaki sposób Google generuje Title w wynikach wyszukiwania

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Resolutna 30 kwietnia 2014, 12:01

„relewantnego”

polish please

Sebastian Miśniakiewicz 30 kwietnia 2014, 12:09

Poprawiłem :)

Jerzy Grześkowiak 3 maja 2014, 11:06

Moim zdaniem generowane title wyraźnie podnosi CTR. Wyraźnie widać to przy reklamach AdWords, gdzie generowane tytuły reklam dopasowują się do zapytań a ich CTR wzrasta o kilka procent.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *