Wyszukiwarka Google

W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu

3 komentarze

Temat z pewnością znany wielu osobom. Zbyt ścisłe trzymanie się jednego anchor tekstu nie jest naturalne i z pewnością prędzej czy później zwróci uwagę algorytmu na stronę. Jest to logiczne, ponieważ wskazuje na próbę zmanipulowania wynikami wyszukiwania.

Wszystko wskazuje moim zdaniem na to, w kontekście ostatnich zawirowań w SERPAch spowodowanych updatami algorytmu, którymi Google ostatnio „hojnie nas obdarza”, że trzymanie się ścisłe jednej tylko frazy nie jest dobrym podejściem z punktu widzenia długofalowej strategi promocji strony.

Bardzo fajny artykuł nie tak dawno ukazał się na SEOmozie, w którym autor przeprowadził prosty test, który miał udowodnić słuszność tej tezy – że lepiej jest zróżnicować anchor teksty, niż trzymać się jednego z nich „na sztywno”.

This indicates that partial match linkbuilding in practice is the safest in terms of long term stability and potentially also the more effective now and in the future (proving what Cyrus was saying in his ‘Beyond exact match’ WBF).

Test był prosty, przeprowadzony na trzech domenach, z których jedna miała być linkowana różnymi anchorami, niezwiązanymi z frazą, na której zależało autorowi, w drugim przypadku – anchory były identyczne, w ostatnim zaś – zróżnicowane

Czy warto różnicować anchory w pozycjonowaniu? Założenia testu

Najszybciej wyniki, w postaci wejścia stron dla testowanych fraz (chodziło o wejście do TOP50)  dało się zaobserwować dla … pierwszego zestawu

Pierwsze wyniki testu na różnicowanie fraz

jednak tak szybko, jak się te wyniki pojawiły, tak i szybko … pierwsza strona wypadła poza TOP50.

jako następna  w TOP3 wgryzła się strona linkowana linkami o jednym tylko anchorze, na końcu – ta, gdzie linki były zróżnicowane. I to właśnie ona ostatecznie zajęła najwyższą pozycję, TOP1 – w drugim przypadku strona, po początkowym awansie na TOP1, obsunęła się o dwie pozycje na TOP3.

Podsumowanie testu można zaobserwować na poniższych grafikach, gdzie mamy pokazane nie tylko ostateczne wyniki testu

Wyniki testu - zróżnicowanie anchorów popłaca w pozycjonowaniuale i zachowanie się wszystkich trzech stron podczas całego testu.

Różne anchory - podsumowanie

Jak podkreśla autor, test był krótki, oparty na małej ilości domen i linków – jednak pokazuje on pewną prawidłowość, a promowanie tego wpisu na SEOmozie chyba stanowi też dowód na to, że  warto się bardziej przyłożyć do pracy i zróżnicować linki.

Osoby zainteresowane dokładnym zapoznanie się z testem zapraszam do źródła.

GD Star Rating
loading...
W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu, W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu, 9.0 out of 10 based on 3 ratings W długim okresie czasu nie warto stosować jednego anchoru przy pozycjonowaniu
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Przemek Sztal 6 lutego 2012, 13:12

Ciekawe są też analizy pokazujące zależność między udziałem anchor tekstów w postaci nazwy marki/witryny lub po prostu adresu URL, a pozycją w SERP. Analizując naturalne profile linkowania zwykle stanowią one największy odsetek tekstów odnośników przychodzących:
http://blog.performancemedia.pl/seo/czy-przeoptymalizowany-profil-linkowania-jest-bariera-dla-zdobycia-pozycji-w-top5

wostrek 6 lutego 2012, 13:26

pytanie jak postępować w przypadku klientów, których interesuje wyłącznie jedna fraza. Ja zazwyczaj uwzględniam to podczas wyceny a już w trakcie pozycjonowania różnicuję anchory, zazwyczaj w proporcjach 4:1 lub 3:1 na korzyść frazy najważniejszej.

Seo-Profi 6 lutego 2012, 15:47

Masz jedną frazę, ale ją różnicujesz. Np. nie dajesz wszędzie „fryzjer poznań” – ale i np. „fryzjer z Poznania” czy „fryzjer w Poznaniu”.
Przede wszystkim jednak kierowałbym się rozsądkiem – na przykładzie np. bloga widzę, że sama treść jest bardzo ważna. Linki zawsze zmanipulujesz – ale już treść na stronie – nie za bardzo jest jak. Można ją ukryć – ale to podpada pod Wytyczne i coraz mniej osób idzie na takie ryzyko – chociaż nadal niektóre firmy SEO ukrywają Klientom sporo tekstu na stronie…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Please Link 2 Me – zachęć odwiedzających do podlinkowania wpisu na blogu

Ostatnią wtyczkę, której użycie dzisiaj rekomenduję, jest Please Link 2 Me. Efektem jej użycia jest wyświetlanie się pod wpisem linka...

Zamknij