


specjalista od SEO
Lubię czytać książki biznesowe; są dla mnie inspiracją na znalezienie pomysłu, niekiedy tego jednego brakującego elementu układanki, który może pomóc w rozwoju mojej lub mojego Klienta firmy. Jak przeczytałem niedawno w książce “Scalling up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?” nie odkryłem Ameryki – podobne podejście cechowało Marka Cubana, właściciela Dallas Maverics.
Czytanie książek przez wielu przedsiębiorców nie jest traktowane priorytetowo – może dlatego, że jak pisałem w jednym z wpisów na moim nowym “Blogu Przedsiębiorcy”, nie potrafili jeszcze tak ustawić swojej firmy, aby znaleźć czas nie tylko na bieżącą obsługę, ale i na swój (a co za tym idzie i firmy) rozwój?
A to duży błąd, ponieważ wielu ze znanych przedsiębiorców czytanie książek biznesowych uważa za jeden z czynników, który wpłynął na ich sukces w biznesie? Kiedy Larry’ego Page’, jednego z założycieli Google, zapytano, w jaki sposób nauczył się kierować firmą, odpowiedział: “Dużo czytam”. A Mark Zuckenberg w 2013 postanowił czytać jedną książkę co dwa tygodnie.
Mój cel na ten rok to przeczytanie 50 książek, głównie z obszarów rozwoju firmy, marki osobistej, reklamy i marketingu oraz relacji z pracownikami. Bardzo często widzę, jak świetnie prosperujące na pierwszy rzut oka biznesy opierają się całkowicie na właścicielu firmy, który pracuje po 16 godzin na dobę; liczę, że realizowanie mojego celu pozwoli mi nie tylko zrealizować moje cele biznesowe, ale pomóc też moim Klientom.
Zachęcam wszystkich do tego samego – dzięki czytaniu dobrych książek potrafimy lepiej dopasować się do otaczającego nas świata i wykorzystać drzemiące w nim możliwości; osobom, które szukają inspiracji polecam śledzić listę książek, które przeczytałem, na moim Blogu Przedsiębiorcy.
Samo SEO nie zapewni nam rozwoju firmy – co z tego, jak przygotujemy się na nadchodzący majowy update w Google, skoro nie będziemy potrafi rozmawiać z pracownikami, nie mówiąc już o własnych Klientach?
Wszystkiego dobrego w Nowym 2021 Roku :)
loading...