Wyszukiwarka Google
25 marca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Informacja przedstawiona we wpisie doskonale wpisuje się w obecne podejście Google do SEO, zgodnie z którym zamiast „iść ślepo za tłumem” (czytaj – branżą SEO) należy w pierwszej kolejności skupić się na osobach, które odwiedzają naszą witrynę – i dostosować ją pod nich, nie pod roboty wyszukiwarek.

W marcu 2012 roku Google opublikowało bardzo przydatne nagranie, w którym wskazywało optymalne, z punktu widzenia wyszukiwarek, praktyki ułatwiające indeksowanie stronicowanych zasobów witryn. Nagranie, ze względu na przydatność, doczekało się mojego tłumaczenia, omówiono w nim bardzo dokładnie, kiedy stosować znaczniki rel=next/prev

Webmasterzy zaczęli optymalizować zatem swoje strony.

Aż tu nagle Google zaskoczyło wszystkich :)

Barry podpytał Johna, czy w dalszym ciągu Google łączy (strony stronicowania) w jeden zestaw.

Nie spodziewał się takiej odpowiedzi – John odpowiedział, że Google od lat nie bierze pod uwagę znaczników rel prev/next :)

https://twitter.com/JohnMu/status/1108717486424363009

Związane jest to z tym, że webmasterzy tworzą coraz lepsze strony.

Jak stosować teraz paginację?

„Normalnie” :) – dzieląc content na sensowne, z punktu widzenia użytkowników, porcje

https://twitter.com/JohnMu/status/1110074090583400453

Oficjalne stanowisko Google w sprawie rel prev/next

Google postanowiło zająć oficjalne stanowisko w tej kwestii, czego szybko nie omieszkał skomentować jeden z webmasterów  – przyznacie, że bardzo trafnie? :)

Jeżeli użytkownicy kochają jedno-stronicowy content, to dlaczego wyniki wyszukiwania Google są podzielone na strony?

DOBRE !

GD Star Rating
loading...
Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi, Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi, 6.4 out of 10 based on 5 ratings Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii