Wyszukiwarka Google
25 marca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Informacja przedstawiona we wpisie doskonale wpisuje się w obecne podejście Google do SEO, zgodnie z którym zamiast „iść ślepo za tłumem” (czytaj – branżą SEO) należy w pierwszej kolejności skupić się na osobach, które odwiedzają naszą witrynę – i dostosować ją pod nich, nie pod roboty wyszukiwarek.

W marcu 2012 roku Google opublikowało bardzo przydatne nagranie, w którym wskazywało optymalne, z punktu widzenia wyszukiwarek, praktyki ułatwiające indeksowanie stronicowanych zasobów witryn. Nagranie, ze względu na przydatność, doczekało się mojego tłumaczenia, omówiono w nim bardzo dokładnie, kiedy stosować znaczniki rel=next/prev

Webmasterzy zaczęli optymalizować zatem swoje strony.

Aż tu nagle Google zaskoczyło wszystkich :)

Barry podpytał Johna, czy w dalszym ciągu Google łączy (strony stronicowania) w jeden zestaw.

Nie spodziewał się takiej odpowiedzi – John odpowiedział, że Google od lat nie bierze pod uwagę znaczników rel prev/next :)

https://twitter.com/JohnMu/status/1108717486424363009

Związane jest to z tym, że webmasterzy tworzą coraz lepsze strony.

Jak stosować teraz paginację?

„Normalnie” :) – dzieląc content na sensowne, z punktu widzenia użytkowników, porcje

https://twitter.com/JohnMu/status/1110074090583400453

Oficjalne stanowisko Google w sprawie rel prev/next

Google postanowiło zająć oficjalne stanowisko w tej kwestii, czego szybko nie omieszkał skomentować jeden z webmasterów  – przyznacie, że bardzo trafnie? :)

Jeżeli użytkownicy kochają jedno-stronicowy content, to dlaczego wyniki wyszukiwania Google są podzielone na strony?

DOBRE !

GD Star Rating
loading...
Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi, Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi, 6.4 out of 10 based on 5 ratings Używasz na stronie rel=next/prev? Google od lat ... nie zwraca na to uwagi
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *