8 listopada 2012
Wyszukiwarka Google
Matt Cutts

Mam zaparkowaną domenę, na której chcę odpalić nowy serwis. czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę – jakich pułapek trzeba się wystrzegać?

Google w swoim algorytmie posiada tzw. detektor zaparkowanych domen. Związane jest to z faktem, że internauci nie lubią wchodzić na zaparkowane strony, na których znajduje się najczęściej tylko jakaś grafika oraz przycisk “Kliknij tutaj”. Wspomniany detektor służy wychwytywaniu takich domen i … usuwaniu ich z wyników wyszukiwania. Dlatego uruchomienie serwisu na kupionej domenie, która była zaparkowana sprawi, że pojawi się on w indeksie trochę później niż przy niezaparkowanej domenie.

Aby uniknąć dodatkowego okresu oczekiwania Matt sugeruje, aby kilka tygodni/miesiąc przed planowanym użyciem (już właściwym) domeny wrzucić na nią jakiś tekst (dosłownie: “paragraf, dwa lub trzy”) z zajawką informującą o tym, co na danej domenie będzie się znajdować za jakiś czas – np. “Chcemy być numerem jeden w zakresie….” Dlaczego? Otóż po to, aby wspomniany detektor zaparkowanych domen mógł się z taką domeną “oswoić” i aby po uruchomieniu właściwego serwisu Google nie musiało “upewnić” się o tym, że domena nie jest wciąż zaparkowana, tylko od razu “zmienić status domeny” z zaparkowanej w “normalną stronę”.

Mówiąc inaczej wrzucając zajawkę o serwisie na domenę informujemy Google, aby “było gotowe na indeksację” czegoś, co się tutaj za jakiś czas pojawi; dajemy jasny sygnał, że wcześniej zaparkowana domena już nią nie jest. Przyśpieszamy pojawienie się serwisu w indeksie Google o kilka tygodni. Warto :)

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie

    8.4105

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii