Wyszukiwarka Google

Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie

Brak komentarzy

Mam zaparkowaną domenę, na której chcę odpalić nowy serwis. czy jest coś, na co powinienem zwrócić uwagę – jakich pułapek trzeba się wystrzegać?

Google w swoim algorytmie posiada tzw. detektor zaparkowanych domen. Związane jest to z faktem, że internauci nie lubią wchodzić na zaparkowane strony, na których znajduje się najczęściej tylko jakaś grafika oraz przycisk „Kliknij tutaj”. Wspomniany detektor służy wychwytywaniu takich domen i … usuwaniu ich z wyników wyszukiwania. Dlatego uruchomienie serwisu na kupionej domenie, która była zaparkowana sprawi, że pojawi się on w indeksie trochę później niż przy niezaparkowanej domenie.

Aby uniknąć dodatkowego okresu oczekiwania Matt sugeruje, aby kilka tygodni/miesiąc przed planowanym użyciem (już właściwym) domeny wrzucić na nią jakiś tekst (dosłownie: „paragraf, dwa lub trzy”) z zajawką informującą o tym, co na danej domenie będzie się znajdować za jakiś czas – np. „Chcemy być numerem jeden w zakresie….” Dlaczego? Otóż po to, aby wspomniany detektor zaparkowanych domen mógł się z taką domeną „oswoić” i aby po uruchomieniu właściwego serwisu Google nie musiało „upewnić” się o tym, że domena nie jest wciąż zaparkowana, tylko od razu „zmienić status domeny” z zaparkowanej w „normalną stronę”.

Mówiąc inaczej wrzucając zajawkę o serwisie na domenę informujemy Google, aby „było gotowe na indeksację” czegoś, co się tutaj za jakiś czas pojawi; dajemy jasny sygnał, że wcześniej zaparkowana domena już nią nie jest. Przyśpieszamy pojawienie się serwisu w indeksie Google o kilka tygodni. Warto :)

GD Star Rating
loading...
Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie, Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie, 8.4 out of 10 based on 5 ratings Uruchomienie strony na wcześniej zaparkowanej domenie
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Hangout z Johnem Muellerem z Google
Hangout z Johnem Muellerem – 29-10-2012

Dzisiaj odbył się kolejny hangout z Johnem Muellerem, który poruszał kwestie związane z widocznością strony w wynikach wyszukiwania Google. Padło,...

Zamknij