Wyszukiwarka Google

Update w algorytmie Google – 9 marzec 2018

2 tygodnie temu „coś drgnęło” w ekosystemie Google – duża część stron, które obserwuję poszły w górę. Według wstępnych obserwacji zmiana dotyczyła stron zadbanych, o wysokiej jakości prezentowanych treściach – linki nie były brane tutaj (raczej pod uwagę).

Zmiana, która się dokonała, według Google wynikła ze zmiany w obrębie samego algorytmu (tzw. core algo update) , nie była ukierunkowana na karanie stron za łamanie jakiś konkretnych Wskazówek dla Webmasterów.

Znalazłem w Sieci ciekawy filmik z mocno rozbudowanym komentarzem odnośnie tych zmian, który prezentuję poniżej (większość publikacji odnosi się do samej zmiany, Charles pokusił się o wyciągnięcie wniosków) – jego zdaniem na widoczności zyskały wysokiej jakości strony e-commersowe, a straciła np. „cienka” (tłumaczenie odbieram jako o niskiej zawartości treści, strona „wizytówka”) strona lokalna.

Macie podobne obserwacje?

GD Star Rating
a WordPress rating system
Update w algorytmie Google - 9 marzec 2018, Update w algorytmie Google - 9 marzec 2018, 8.9 out of 10 based on 7 ratings Update w algorytmie Google - 9 marzec 2018

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1356 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Rafał 21 marca 2018, 14:14

Na pewno w dniach 9/10 coś było na rzeczy ale w przypadku moich witryn nie były to jakieś duże zmiany. Zgadzam się z tym, że to co zadbane poszło delikatnie w górę o kilka miejsc.

To co piszesz już od jakiegoś czasu i z czym się zgadzam, czyli praca z witryną, udoskonalanie jej – przynosi rezultaty i chociaż wymaga to sporo pracy a zmiany widać dopiero po dłuższym czasie to jednak OPŁACA SIĘ :).

Sebastian Miśniakiewicz 23 marca 2018, 9:49

Dzięki

PS

Od lat o tym pisze, to zawsze działąło – tyle, że kiedyś Google dawało się łatwiej robić „w konia” i niewiele osób szło w jakość – dzisiaj z kolei niewiele idzie w kombinowanie.

I o to chodzi :)

Witold 21 marca 2018, 20:27

Update ponoć był ale na kilku moich stronach nie widać zasadniczo żeby się podniosły lub spadły. Tylko jedna skacze z wynikami ale to mylę że przez fakt geololalizacji bo raz sprawdzam na południu polski a raz w centrum. Generalnie ten update nic nie wniósł.
ps. Seba jak Tobie jakaś stronka poszybowała w górę to poproszę jakiś wykres – może przeanalizujemy ocb ;)

Sebastian Miśniakiewicz 23 marca 2018, 9:48

Faktycznie, zmiany są specyficzne – nawet na moim „papierku lakmusowym” widzę, że od tamtego czasu strona lekko spadła, a nie wzrosła.
No ale rozój witryny to nie tylko wzrosty, ale i spadki – jak się ma przekonanie, że wszystko jest przy stronie robione jak należy to … trzeba „robić dalej swoje” :)

Piotr 22 marca 2018, 9:01

Od kilku lat czytam to co publikujesz i do tej pory w większości przypadków podzielałem Twoje zdanie. W kwestii związanej z update algo Google jednak jest inaczej. Być może do obserwacji wykorzystaliśmy inny rodzaj / profil stron, jednak moim zdaniem kilka innych czynników zostało wziętych pod uwagę przez algo przy ustalaniu pozycji dla stron. Wnioski wyciągam nie tylko na temat tego co zmieniło się po 9 marca, ale również tego co działo się mniej więcej od 22.02. do tej daty. Ponieważ tyle, według moich obserwacji trwał proces aktualizacji algorytmu.

Sebastian Miśniakiewicz 23 marca 2018, 9:47

Faktycznie, na jednej stronie widoczność zaczęła rosnąc od tego około 20 lutego … powiem, że mniej zwracam uwagi na zmiany w algorytmie, bardziej na strony – jeżeli bowiem wiem, ze strona jest zadbana, a spada, to znaczy, że inne elementy bierze pod uwagę Google LUB np. zdarzyło się coś poza ekosystemem – np. pojawił się nowy, mocny konkurent.

Piotr 19 kwietnia 2018, 16:51

Mam takie pytania bo różnie piszą na innych forach/blogach i jest duża dezinformacja.
Jak będę miał profil linków składający się głównie ze słów kluczowych to dostanę karę algorytmiczną czy ręczną i od czego to zależy czy to będzie ręczna lub algorytmiczna kara?
Co się zmieniło po tym jak algorytm działa w czasie rzeczywistym np. pingwin, czy łatwiej można dostać karę i czas z niej wychodzenia skrócił się?

Sebastian Miśniakiewicz 22 kwietnia 2018, 9:16

Dawno już nie widziałem ręcznej kary za takie przewinienie – obecnie algorytm świetnie sobie radzi i zapewne to jest przyczyną.
Od czego to zależy?
Powiem tak – zdaniem większości SEOwców profil linków z anchorami typu SEO jak jest mniejszy niż 5% to jest w porządku i Google nie powinno interweniować – ja mam inne zdanie, ponieważ mam przypadek, gdzie 0,8% taki linków spowodowało nałożenie na stronę ręcznego filtra.
Czas wcyhodzenia zależy od wielu rzeczy i tutaj nie ma jakiś „pewnych ram” – raz wyjdziesz szybciej, raz wolniej – „samo życie” :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *