14 marca 2019 | Aktualizacja: 12 października 2019
Wyszukiwarka Google
Zmiana algorytmu

Zauważyłem wczoraj na jednej domenie, moim papierku lakmusowym, duży wzrost ruchu. Okazało się, że odpowiada za tym update algorytmu, który został wdrożony przez Google 12 i 13 marca jako jeden z kilku większych, jakie co roku Google wdraża w swoim ekosystemie (nie licząc kilkuset mniejszych wdrażanych co roku).

Serwis, o którym napisałem, jest serwisem contentowym, żyje swoim “naturalnym życiem” – dochodzą nowe treści, pisane pod kątem informacji wyszukiwanych przez internautów w danej branży.

Update jest globalny i został wdrożony jednocześnie na wszystkich rynkach – poniżej oficjalne info od Google:

W związku z sygnałem, na jaki natknąłem się w Sieci, że jest to kolejny medical update, sprawdziłem ponad 20 serwisów – medycznych i nie tylko, aby sprawdzić, czy wzrosły/spadły tylko strony z tej branży. Jak się okazało duże wzrosty zaliczyły także serwisy niemedyczne – a zatem raczej nie mamy do czynienia z Medical Update 2

Pytanie do czytelników

Jakie są Wasze spostrzeżenia odnośnie updatu ?

AKTUALIZOWANO: 16-03-2019

Moim zdaniem update jeszcze się nie skończył – na “papierku lakmusowym” obserwuję dalsze wzrosty widoczności

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    OPINIE I KOMENTARZE

    Marek Kubus 14 marca 2019, 17:02

    Na razie na kilkunastu swoich domemach nie widzę szału spadków lub wzrostów czyli po staremu

    Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2019, 21:22

    Czy do tych domen pozyskiwałeś linki poprzez tzw. content marketing przez np. Whitepressa?
    Mają linki z seo katalogów?
    Anchorowe z for/profili ?

    Odpowiedź na chociaż jedno z w/w pytań brzmi TAK ?

    Marcel 14 marca 2019, 22:00

    Generalnie wygląda na medical i health update. Pytanie czy dotyczy bardziej sfery off-site czy on-site.

    Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2019, 22:13

    Moim zdaniem onsite – jak napisałem we wpisie, domena nie była linkowana

    Sebastian 19 marca 2019, 21:47

    Domena ma 0 linków i pojawia się na jakieś sensowne frazy w top10?
    Czy jednak ma jakieś linki?:)

    Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 21:51

    Ma parę linków, słownie parę, nofollow.
    Mam do czynienia z takimi domenami, pomagam je rozwijać od zero – więc nie piszę tego jako teoretyk, a jako praktyk :)
    Dopóki nie zmienisz podejścia z linkó na jakość serwisu, to nie zrozumiesz tego

    Sebastian 19 marca 2019, 21:55

    Zgadzam się że działania onsite mają obecnie bardzo duży wpływ. Dodawanie odpowiedniego contentu, optymalizacja i struktura strony. Natomiast linki dalej są czynnikiem rankingowym i nigdy nigdy nie widziałem aby link na url z mocnej domeny mógł zaszkodzić :)
    Według Ciebie link z np. onetu czy wp czy też dobrego zaplecza na url z arta to zaszkodzi?

    Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 22:13

    Tak, jak będzie z anchorem – miałem takie przypadki, i to już lata temu, kiedy algorytm był bardziej dziurawy niż teraz

    Sebastian 19 marca 2019, 22:22

    Napisałem link na url. Dobry link na url nigdy nie szkodzi:)

    Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 22:45

    Skoro Google widzi takie “linki” od lat w SC to tak, nie zaszkodzi :)

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii