Wyszukiwarka Google

Update Google – 12/13 marzec 2019

10 komentarzy

Zmiana algorytmuZauważyłem wczoraj na jednej domenie, moim papierku lakmusowym, duży wzrost ruchu. Okazało się, że odpowiada za tym update algorytmu, który został wdrożony przez Google 12 i 13 marca jako jeden z kilku większych, jakie co roku Google wdraża w swoim ekosystemie (nie licząc kilkuset mniejszych wdrażanych co roku).

Serwis, o którym napisałem, jest serwisem contentowym, żyje swoim „naturalnym życiem” – dochodzą nowe treści, pisane pod kątem informacji wyszukiwanych przez internautów w danej branży.

Update jest globalny i został wdrożony jednocześnie na wszystkich rynkach – poniżej oficjalne info od Google:

W związku z sygnałem, na jaki natknąłem się w Sieci, że jest to kolejny medical update, sprawdziłem ponad 20 serwisów – medycznych i nie tylko, aby sprawdzić, czy wzrosły/spadły tylko strony z tej branży. Jak się okazało duże wzrosty zaliczyły także serwisy niemedyczne – a zatem raczej nie mamy do czynienia z Medical Update 2

Pytanie do czytelników

Jakie są Wasze spostrzeżenia odnośnie updatu ?

AKTUALIZOWANO: 16-03-2019

Moim zdaniem update jeszcze się nie skończył – na „papierku lakmusowym” obserwuję dalsze wzrosty widoczności

GD Star Rating
loading...
Update Google - 12/13 marzec 2019, Update Google - 12/13 marzec 2019, 4.5 out of 10 based on 4 ratings Update Google - 12/13 marzec 2019
autor 1398 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

Marek Kubus 14 marca 2019, 17:02

Na razie na kilkunastu swoich domemach nie widzę szału spadków lub wzrostów czyli po staremu

Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2019, 21:22

Czy do tych domen pozyskiwałeś linki poprzez tzw. content marketing przez np. Whitepressa?
Mają linki z seo katalogów?
Anchorowe z for/profili ?

Odpowiedź na chociaż jedno z w/w pytań brzmi TAK ?

Marcel 14 marca 2019, 22:00

Generalnie wygląda na medical i health update. Pytanie czy dotyczy bardziej sfery off-site czy on-site.

Sebastian Miśniakiewicz 14 marca 2019, 22:13

Moim zdaniem onsite – jak napisałem we wpisie, domena nie była linkowana

Sebastian 19 marca 2019, 21:47

Domena ma 0 linków i pojawia się na jakieś sensowne frazy w top10?
Czy jednak ma jakieś linki?:)

Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 21:51

Ma parę linków, słownie parę, nofollow.
Mam do czynienia z takimi domenami, pomagam je rozwijać od zero – więc nie piszę tego jako teoretyk, a jako praktyk :)
Dopóki nie zmienisz podejścia z linkó na jakość serwisu, to nie zrozumiesz tego

Sebastian 19 marca 2019, 21:55

Zgadzam się że działania onsite mają obecnie bardzo duży wpływ. Dodawanie odpowiedniego contentu, optymalizacja i struktura strony. Natomiast linki dalej są czynnikiem rankingowym i nigdy nigdy nie widziałem aby link na url z mocnej domeny mógł zaszkodzić :)
Według Ciebie link z np. onetu czy wp czy też dobrego zaplecza na url z arta to zaszkodzi?

Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 22:13

Tak, jak będzie z anchorem – miałem takie przypadki, i to już lata temu, kiedy algorytm był bardziej dziurawy niż teraz

Sebastian 19 marca 2019, 22:22

Napisałem link na url. Dobry link na url nigdy nie szkodzi:)

Sebastian Miśniakiewicz 19 marca 2019, 22:45

Skoro Google widzi takie „linki” od lat w SC to tak, nie zaszkodzi :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii