Wyszukiwarka Google

Update algorytmu Google – tym razem na celowniki „generatory treści” – koniec ery mieszarek?

Brak komentarzy

Rok 2011 ma być kolejnym, po 2010, rokiem dużych zmian w SERPach – według zapowiedzi Google. Zwiększenie obsady w dziale odpowiadającym za jakość wyników wyszukiwania przynosi już pierwsze rezultaty. Właśnie wchodzi (weszła?) w życie nowa wersja algorytmu, która ma za zadanie (według słów Matta) zmniejszyć wpływ na wyniki wyszukiwania stron prezentujących mało oryginalną treść – jak i strony, gdzie oryginalna treść stanowi jedynie małą część serwisu.
” (…) we’re evaluating multiple changes that should help drive spam levels even lower, including one change that primarily affects sites that copy others’ content and sites with low levels of original content.”
Cel jest jasny – przedstawienie osobom poszukującym informacji w Sieci serwisów z oryginalną treścią na wyższych pozycjach. A co za tym idzie – automatyczne „karanie” tych, którzy z kradzieży treści z innych serwisów często uczynili sobie łatwy sposób zarabiania pieniędzy.
Bardzo jestem ciekawy tej zmiany – od dawna mówi się, że Google potrafi wychwycić oryginał od plagiatu. Wielokrotnie powtarzał to chociażby Guglarz, zalecając nie martwienie się o to, że ktoś kradnie nasz oryginalny kontent, twierdząc, że Google potrafi sobie z tym „poradzić”.
Moim zdaniem najnowsza zmiana w algorytmie wpłynie także w znaczący sposób na zmarginalizowanie popularnych w wielu „kręgach” mieszarek – w łatwy sposób z jednego artykułu można mieć kilka/naście „oryginalnych treści” – niestety, dla Google są one już nieoryginalne…

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Kiedy postawić stronę na subdomenie a kiedy w katalogu serwisu

Z reguły strony stawiamy na osobnych domenach - związane jest to często ze specyficzną nazwą serwisu i chęcią jego promocji....

Zamknij