Wyszukiwarka Google

Update algorytmu Google – tym razem na celowniki „generatory treści” – koniec ery mieszarek?

Rok 2011 ma być kolejnym, po 2010, rokiem dużych zmian w SERPach – według zapowiedzi Google. Zwiększenie obsady w dziale odpowiadającym za jakość wyników wyszukiwania przynosi już pierwsze rezultaty. Właśnie wchodzi (weszła?) w życie nowa wersja algorytmu, która ma za zadanie (według słów Matta) zmniejszyć wpływ na wyniki wyszukiwania stron prezentujących mało oryginalną treść – jak i strony, gdzie oryginalna treść stanowi jedynie małą część serwisu.
” (…) we’re evaluating multiple changes that should help drive spam levels even lower, including one change that primarily affects sites that copy others’ content and sites with low levels of original content.”
Cel jest jasny – przedstawienie osobom poszukującym informacji w Sieci serwisów z oryginalną treścią na wyższych pozycjach. A co za tym idzie – automatyczne „karanie” tych, którzy z kradzieży treści z innych serwisów często uczynili sobie łatwy sposób zarabiania pieniędzy.
Bardzo jestem ciekawy tej zmiany – od dawna mówi się, że Google potrafi wychwycić oryginał od plagiatu. Wielokrotnie powtarzał to chociażby Guglarz, zalecając nie martwienie się o to, że ktoś kradnie nasz oryginalny kontent, twierdząc, że Google potrafi sobie z tym „poradzić”.
Moim zdaniem najnowsza zmiana w algorytmie wpłynie także w znaczący sposób na zmarginalizowanie popularnych w wielu „kręgach” mieszarek – w łatwy sposób z jednego artykułu można mieć kilka/naście „oryginalnych treści” – niestety, dla Google są one już nieoryginalne…

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *