Wyszukiwarka Google

Ukrywanie treści na stronie internetowej

W dobie coraz większej dbałości o jakość, dziwi fakt, że jeszcze tak wiele firm pozycjonuje siebie – lub swoich Klientów – poprzez ukrywanie na stronie treści. Napisałem dziwi, ponieważ wyszukiwarki są na to coraz bardziej uodpornione i łatwo można zostać ukaranym za takie praktyki, co w praktyce sprowadza się do zniknięcia strony z wyszukiwarki lub przesunięcia jej o kilkadziesiąt pozycji w dół w wynikach wyszukiwania (tzw. SERP’ach).

Powody takiego stanu rzeczy są dwa. Po pierwsze firmy, które zgłaszają się do firm zajmujących się pozycjonowaniem myślą o pozycjonowaniu jedynie w krótkim okresie czasu. Niestety, jest to typowe zjawisko na polskim rynku, na którym nie myśli się strategicznie, a jedynie poprzez pryzmat załatwiania teraźniejszych celów. Firma nie jest zainteresowana metodami, jakimi pozycjonowana jest jej strona. Liczy się tylko wynik – wysoka pozycja w SERP’ach. Do czasu.

Po drugie – wiele firm SEO idzie tym samym torem, tzn. zamiast zbudować Klientowi stabilną pozycję w średnim- i długim okresie czasu, skuszeni szybkim osiągnięciem wyników, a co za tym idzie, „fakturą”, wolą pójść na skróty. Należy w tym miejscu dodać, że niektórzy zleceniodawcy sami mówią, że „nie liczy się JAK, byleby był WYNIK”.

No cóż – jak tam podchodzi się do biznesu, to nie można liczyć na sukces w długim okresie czasu. Może się udawać to przez długi okres czasu, jednak jak zostanie to wykryte, wówczas straty wynikłe  z tego tytułu są już znaczne…

W jaki sposób jest ukrywana treść? Najczęstsze sposoby to:

1. „białe na białym, czarne na czarnym” – stosowanie tekstu w kolorze tła. Pozwala to zaprezentować wyszukiwarce treść z dużym nasyceniem słów kluczowym, nawet w sytuacji, gdy na stronie zwykły użytkownik widzi jedynie np. kilka zdjęć. Ta sytuacja jest dosyć prosta do wykrycia – w praktyce w większości wypadków wystarczy wcisnąć CTRL+A.

Bardziej „sprytne” jest użycie tutaj kaskadowych arkuszy stylów (CSS), jak np. tutaj. Tekst jest wypchnięty ze strony. Aby wykryć taką praktykę wystarczy wyłączyć style na stronie…

2. Użycie tagów <noscript> lub <noframes>, którei służą do wyświetlania alternatywnych treści w starszych wersjach przeglądarek. Dosyć często stosowane zwłaszcza na stronach flashowych, które nie są jeszcze zbyt dobrze czytane przez Google. O ile wpisanie do tagu <noscript> takiej samej treści jak prezentowana na stronie nie jest czymś niedozwolonym, o tyle upychanie tam słów kluczowych może się skończyć wykluczeniem strony z indeksu wyszukiwarki.

3. Znacznik marquee – na niektórych stronach widać przewijający się pasek, w którym widzimy, czym zajmuje się firma w postaci słów kluczowych. Należy zaznaczyć, że o ile np. dla stron finansowych wstawianie w taki znacznik notowań giełdowych czy walutowych jest czymś normalnym, o tyle już opisane wyżej praktyki w przypadku zwykłej strony też mogą się źle dla niej skończyć.

4. Mała czcionka, często 1px, jasno szara, na białym tle – to też przykład ukrywania tekstu.

GD Star Rating
loading...
Ukrywanie treści na stronie internetowej, Ukrywanie treści na stronie internetowej, 8.3 out of 10 based on 6 ratings Ukrywanie treści na stronie internetowej

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

edyta. 5 stycznia 2015, 8:13

Witam. Moja konkurencja pozyjonuje sie w ten sposób. Nie mozna jej zrzucic z pierwszego miejsca w wyszukiwarce. Na stronach ma poukrywane teksty w tym samym kolorze co strona. Jest tak juz od paru lat. Wszyscy radza – poczekaj google sam zauważy. No ale kilka lat mija i jakoś nie zauważa. Czy można gdzieś zgłosić takie nieuczciwe pozycjonowanie? Bardzo prosze o pomoc. Edyta G

Sebastian Miśniakiewicz 6 stycznia 2015, 23:56

Hej Edyta.

Proszę bardzo – https://support.google.com/webmasters/answer/93713?hl=pl

Znajdziesz tutaj garść informacji i link do spamraportu

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *