Optymalizacja stron

Czy Google karze za ukryty tekst pod przyciskiem/linkiem „Czytaj więcej”

Przed chwilą pisałem o Tooltip’ie, w jaki sposób może być używany do ukrywania tekstu przed Google. Zbliżony temat został poruszony ostatnio przez Matta – a dotyczył on ukrywania tekstu „przy okazji” przycisku nawigacyjnego „Czytaj więcej” – czy za to można zostać ukaranym?

No cóż, jeżeli ten przycisk będzie wielkości 1 px, a po najechaniu nań „nagle” zobaczymy stronę/kilka stron tekstu – to na pewno stanowi to naruszenie Wytycznych. Jeżeli jednak ten system nawigacji będzie jasno wydzielony, po najechaniu na niego zaś zobaczymy przyciski nawigacyjne lub menu, po najechaniu na które pojawi się część treści opublikowanej pod danym adresem – wówczas nie mamy się czego obawiać, ponieważ jest to normalna praktyka stosowana przez wielu webmasterów, dzięki której tworzona jest strona z układem nawigacji przyjaznym użytkownikowi.

Warto zwrócić uwagę też na to, że jeżeli jest do sporządzenia takiego menu użyte rozwiązanie szeroko stosowane w tworzeniu stron, wówczas automatycznie Google „jest już do tego przyzwyczajone” i znacznie zmniejszamy prawdopodobieństwo otrzymania „przez przypadek” filtru za coś takiego (m.in. dlatego w użyciu jest w/w Tooltip, gdzie firma go używająca „liczy na to”, że „nic się nie stanie.)

GD Star Rating
loading...
Czy Google karze za ukryty tekst pod przyciskiem/linkiem "Czytaj więcej", Czy Google karze za ukryty tekst pod przyciskiem/linkiem "Czytaj więcej", 7.0 out of 10 based on 4 ratings Czy Google karze za ukryty tekst pod przyciskiem/linkiem "Czytaj więcej"

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *