Wyszukiwarka Google

Układ okresowy SEO

Wszyscy znamy z chemii układ okresowy pierwiastków, który, jak wieść głosi, Mendelejewowi przyśnił się, gdy po latach wciąż nie mógł ułożyć pierwiastków w ustalonej kolejności. W końcu udało mu się ułożyć pierwiastki według rosnącej liczny atomowej.

Współczesny wygląd układu okresowego zawdzięczamy Nielsowi Bohrowi, który podzielił go na grupy i okresy. Grupy zazwyczaj wypisuje się w kolumnach, a okresy w rzędach.

Minęło trochę lat i … doczekaliśmy się czegoś branżowego – na Search Engine Land’zie pojawił się Układ Okresowy czynników SEO wpływających na ranking strony w Google

Układ okresowy czynników SEO wpływających na ranking witryny w SERPach w Google

Czynniki podzielono na cztery głowne grupy

  • On The Page Ranking Factors – czyli elementy strony, na które jako webmasterzy mamy pełny wpływ: zawartość i struktura strony, jej kodowanie.
  • Off The Page Ranking Factors – elementy, na które nie mamy zawsze pełnego wpływu., przede wszystkim jakość strony i jej reputacja – składniki, na które pracuje się mozolnie, nierzadko przez wiele lat…
  • Violations – przewinienia. Płatne linki, upychanie słów kluczowych/treści na stronie, cloaking, ukrywanie treści, linki ze stron o niskiej reputacji
  • Blocking – niekiedy nie lubimy jakiejś strony i otwarcie o tym „mówimy”. Takie zachowanie według autorów tablicy jest brane obecnie pod uwagę przy ustalaniu SERPów.

Każda grupa składa się z podgrup, z których każda składa się z co najmniej jednego czynnika SEO, branego przez Google pod uwagę przy ustalania rankingu stron w wynikach wyszukiwania. Każdy element składa się z dwóch znaków, z których pierwszy wskazuje na podgrupę, zaś drugi – na konkretny czynnik SEO.

Żaden z czynników w pojedynkę „wiele nie wskóra”.Duża ilość linkównie idzie w parze z ich jakością w każdym przypadku. Zoptymalizowany pod SEO Title „na niewiele się przyda”, jeżeli strona nie będzie nic sobą „reprezentowała”.

Należy wspomnieć jeszcze o wadze poszczególnych czynników. 3 – najbardziej istotna, 1 – najmniej. Przewinienia i blokowania mają ujemną skalę – od -3 do -1.

Dlaczego nie ma Title strony czy ALTów obrazków? No cóż, według autorów te czynniki nie są (nie będą) wkrótce się liczyć, ze względu na ich dużą podatność na manipulację.Treści strony, jej reputacji w oczach Google czy popularności wśród internautów zaś nie jest tak łatwo „podrobić” :)

Całkowicie się zgadzam z takim podejściem. W końcu tag keywords już się nie liczy, prawda? :)

Nie powiem – jestem pod wrażeniem :)

GD Star Rating
loading...
Układ okresowy SEO, Układ okresowy SEO, 10.0 out of 10 based on 1 rating Układ okresowy SEO

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Dawid 7 czerwca 2011, 11:02

Ja też jestem pod wrażeniem, mimo wszystko zastanawia mnie interpretacja:
„Blocking – niekiedy nie lubimy jakiejś strony i otwarcie o tym „mówimy”. Takie zachowanie według autorów tablicy jest brane obecnie pod uwagę przy ustalaniu SERPów.”

– jak to rozumieć?

Seo-Profi 7 czerwca 2011, 11:09

„If searchers „block” site, hurts both trust &reputation”

Możemy w personalizowanych SERPach usuwać niektóre strony, przesuwać je w dół. I o to zapewne chodzi – skoro ktoś to robi, to znaczy, że taka strona nie jest dobra.

Dawid 7 czerwca 2011, 12:06

niebezpieczne dla nieuczciwej konkurencji :(

Seo-Profi 7 czerwca 2011, 15:08

Tzn?
Układ jest fajny, ale … nie widzę tam nic odkrywczego :). Po prostu kolejny dowód na to, że treść się liczy i będzie bardziej liczyć, zaś nieciekawe linki coraz bardziej tracą na wartości.
Chyba branża SEO zaczyna w końcu dorastać ….

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *