Wyszukiwarka Google
31 lipca 2010

Coraz większa popularność, jaka odgrywają w Internecie portale społecznościowe oraz serwisy takie jak Twitter sprawia, że zaczynamy zastanawiać się, jaki jest ich wpływ na SEO. Idąc dalej – próbujemy w różny sposób skorzystać z ich popularności, dążąc do podniesienia pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych.

Niektóre firmy SEO zalecają wrzucenie Twittera na stronę w celu poprawienia jej notowań w Google. Niestety, ale … takie działanie nie przyniesie nam wymiernych korzyści.

Dodanie dodatkowej treści nie pociągnie bowiem za sobą żadnych linków. Nie można oczywiście powiedzieć, że takie rozwiązanie nie wpłynie na wzrost funkcjonalności serwisu – za tym nie pójdą jednak od razu linki (a jak wiadomo, to od linków zależy nasz PageRank – od tego, kto linkuje do naszej strony oraz jednocześnie jaką reputację w Google posiada linkująca strona).

W dodatku w pewnym momencie pojawi się pytanie, jaka jest właściwie różnica pomiędzy stroną internetową a samym Twitterem, skoro strona zawiera te same treści, które są dostępne w Twitterze? Dodatkowo jak mówi Matt, co moim zdaniem jest bardzo ważne, jak nie najważniejsze – treści, jakie się będą pojawiać na niej mogą niektórych potencjalnych Klientów zniechęcić do kontaktu z nami (nie zawsze na Twitterze będziemy pisać o firmie … :)

Wrzucanie z automatu wszystkiego może … wpłynąć na Pagerank, ale w odwrotny sposób. Po prostu niektórzy nie będą zainteresowani umieszczeniem linku do naszej strony, ze względu na Twittera. A jak przedstawiono powyżej, brak linków nie przyczyni się wzrostu PR. Niektórzy zaś, jak zobaczą nas serwis, mogą usunąć link – co wpłynie negatywnie na PR.

Zamiast zatem wrzucać z automatu wszystko z Twittera na stronę, warto zastanowić się co np. było poruszane w zeszłym tygodniu na Twitterze, co mogłoby zainteresować osoby odwiedzające naszą stronę. Ale jako zajawki/podsumowania – nie dane pobierane automatycznie z serwisu…

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii