Wyszukiwarka Google

Twitter a jego wpływ na Pagerank

Brak komentarzy

Coraz większa popularność, jaka odgrywają w Internecie portale społecznościowe oraz serwisy takie jak Twitter sprawia, że zaczynamy zastanawiać się, jaki jest ich wpływ na SEO. Idąc dalej – próbujemy w różny sposób skorzystać z ich popularności, dążąc do podniesienia pozycji naszej strony w wyszukiwarkach internetowych.

Niektóre firmy SEO zalecają wrzucenie Twittera na stronę w celu poprawienia jej notowań w Google. Niestety, ale … takie działanie nie przyniesie nam wymiernych korzyści.

Dodanie dodatkowej treści nie pociągnie bowiem za sobą żadnych linków. Nie można oczywiście powiedzieć, że takie rozwiązanie nie wpłynie na wzrost funkcjonalności serwisu – za tym nie pójdą jednak od razu linki (a jak wiadomo, to od linków zależy nasz PageRank – od tego, kto linkuje do naszej strony oraz jednocześnie jaką reputację w Google posiada linkująca strona).

W dodatku w pewnym momencie pojawi się pytanie, jaka jest właściwie różnica pomiędzy stroną internetową a samym Twitterem, skoro strona zawiera te same treści, które są dostępne w Twitterze? Dodatkowo jak mówi Matt, co moim zdaniem jest bardzo ważne, jak nie najważniejsze – treści, jakie się będą pojawiać na niej mogą niektórych potencjalnych Klientów zniechęcić do kontaktu z nami (nie zawsze na Twitterze będziemy pisać o firmie … :)

Wrzucanie z automatu wszystkiego może … wpłynąć na Pagerank, ale w odwrotny sposób. Po prostu niektórzy nie będą zainteresowani umieszczeniem linku do naszej strony, ze względu na Twittera. A jak przedstawiono powyżej, brak linków nie przyczyni się wzrostu PR. Niektórzy zaś, jak zobaczą nas serwis, mogą usunąć link – co wpłynie negatywnie na PR.

Zamiast zatem wrzucać z automatu wszystko z Twittera na stronę, warto zastanowić się co np. było poruszane w zeszłym tygodniu na Twitterze, co mogłoby zainteresować osoby odwiedzające naszą stronę. Ale jako zajawki/podsumowania – nie dane pobierane automatycznie z serwisu…

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Wyszukiwarka Google
Przekierowanie 301 – warto uważać

Za pomocą przekierowania 301 wskazujemy robotom właściwą lokalizację artykułu, który po zmianach struktury naszego serwisu znajduje się obecnie w innym...

Zamknij