Tag kanoniczny – rel=”canonical” na wszystkich stronach witryny – czy warto stosować?
Kiedy wprowadzono po raz pierwszy canonical tag, zrobiono to z pewną „obawą”. Nie chciano dopuścić do sytuacji, gdy jego używanie będzie związane z nadużyciami, dążącymi do sztucznego manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego też tag kanoniczny używany był na początku jedynie w obrębie jednej witryny, z małymi wyjątkami – dopuszczano jego stosowanie między adresami IP oraz domenami. Obawy Google jednak się nie sprawdziły – nie odnotowano znaczących nadużyć w zakresie użycia rel=”canonical”.
Dlatego też obecnie warto rozważyć użycie go także i w celu zabezpieczenia swojej witryny przez ewentualnym atakiem. Jeżeli mamy obawy, że w wyniku działania złośliwego oprogramowania czy działań osób trzecich nasza witryna może ucierpieć, wówczas warto zastosować rozwiązanie, w którym każda strona naszego serwisu posiada swój własny canonical tag.
Haker z dużą dozą prawdopodobieństwa nie zwróci na to uwagi i jego działania nam nie zaszkodzą. Podobnie działa np. wtyczka do WordPressa, która poprzez wstawienie na końcu zasysanej wiadomości via RSS linku do naszej witryny „informuje” roboty, gdzie znajduje się oryginał.
Warto podkreślić też, o czym nie wszyscy wiedzą, fakt, że tag kanoniczny, przy braku możliwości zastosowania przekierowania 301, może zastąpić jego działanie. Oczywiście w dalszym ciągły preferowane jest użycie przekierowania 301, które obsługują wszystkie przeglądarki – no ale, zwłaszcza na darmowych serwerach, nie zawsze jest to możliwe.
loading...
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?
Opinie i Komentarze

Może to trochę śmieszne i nie do końca związane z tematem postu pytanie, ale czy piszemy META TAG czy METATAG? Nawet na stronach Google różnie to bywa. Czy jest może gdzieś poprawna definicja tego znacznika?

W angielskim przedrostek meta- piszemy zawsze razem – jak w słowie metaphysics. W polskim zakładam, że identycznie.