Optymalizacja stron

Tag kanoniczny – rel=”canonical” na wszystkich stronach witryny – czy warto stosować?

3 komentarze

Kiedy wprowadzono po raz pierwszy canonical tag, zrobiono to z pewną „obawą”. Nie chciano dopuścić do sytuacji, gdy jego używanie będzie związane z nadużyciami, dążącymi do sztucznego manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego też tag kanoniczny używany był na początku jedynie w obrębie jednej witryny, z małymi wyjątkami – dopuszczano jego stosowanie między adresami IP oraz domenami. Obawy Google jednak się nie sprawdziły – nie odnotowano znaczących nadużyć w zakresie użycia rel=”canonical”.

Dlatego też obecnie warto rozważyć użycie go także i w celu zabezpieczenia swojej witryny przez ewentualnym atakiem. Jeżeli mamy obawy, że w wyniku działania złośliwego oprogramowania czy działań osób trzecich nasza witryna może ucierpieć, wówczas warto zastosować rozwiązanie, w którym każda strona naszego serwisu posiada swój własny canonical tag.

Haker z dużą dozą prawdopodobieństwa nie zwróci na to uwagi i jego działania nam nie zaszkodzą. Podobnie działa np. wtyczka do WordPressa, która poprzez wstawienie na końcu zasysanej wiadomości via RSS linku do naszej witryny „informuje” roboty, gdzie znajduje się oryginał.

Warto podkreślić też, o czym nie wszyscy wiedzą, fakt, że tag kanoniczny, przy braku możliwości zastosowania przekierowania 301, może zastąpić jego działanie. Oczywiście w dalszym ciągły preferowane jest użycie przekierowania 301, które obsługują wszystkie przeglądarki – no ale, zwłaszcza na darmowych serwerach, nie zawsze jest to możliwe.

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Opinie i Komentarze

imb 10 czerwca 2011, 14:28

Może to trochę śmieszne i nie do końca związane z tematem postu pytanie, ale czy piszemy META TAG czy METATAG? Nawet na stronach Google różnie to bywa. Czy jest może gdzieś poprawna definicja tego znacznika?

Seo-Profi 10 czerwca 2011, 14:39

Faktycznie, na stronach Google np. polskiego widzę metatag, na zagranicznym, np. tu: http://code.google.com/intl/pl/web/controlcrawlindex/docs/robots_meta_tag.html – meta tag.
A wikipedia pisze… meta tag.
Osobiście piszę zawsze osobno – ale dobre pytanie zadałeś :). Nie powiem Ci autorytatywnie, jaka jest poprawna forma – jak znajdę odpowiedź, to ją tutaj umieszczę.

Damian Sportmix 1 lutego 2013, 10:22

W angielskim przedrostek meta- piszemy zawsze razem – jak w słowie metaphysics. W polskim zakładam, że identycznie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Dobra strona według Google to… – cechy wartościowej strony

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google promuje w długim okresie czasu strony o wysokiej jakości. Muszą to przyznać chociażby i...

Zamknij