Optymalizacja stron

Tag kanoniczny – rel=”canonical” na wszystkich stronach witryny – czy warto stosować?

Kiedy wprowadzono po raz pierwszy canonical tag, zrobiono to z pewną „obawą”. Nie chciano dopuścić do sytuacji, gdy jego używanie będzie związane z nadużyciami, dążącymi do sztucznego manipulowania wynikami wyszukiwania. Dlatego też tag kanoniczny używany był na początku jedynie w obrębie jednej witryny, z małymi wyjątkami – dopuszczano jego stosowanie między adresami IP oraz domenami. Obawy Google jednak się nie sprawdziły – nie odnotowano znaczących nadużyć w zakresie użycia rel=”canonical”.

Dlatego też obecnie warto rozważyć użycie go także i w celu zabezpieczenia swojej witryny przez ewentualnym atakiem. Jeżeli mamy obawy, że w wyniku działania złośliwego oprogramowania czy działań osób trzecich nasza witryna może ucierpieć, wówczas warto zastosować rozwiązanie, w którym każda strona naszego serwisu posiada swój własny canonical tag.

Haker z dużą dozą prawdopodobieństwa nie zwróci na to uwagi i jego działania nam nie zaszkodzą. Podobnie działa np. wtyczka do WordPressa, która poprzez wstawienie na końcu zasysanej wiadomości via RSS linku do naszej witryny „informuje” roboty, gdzie znajduje się oryginał.

Warto podkreślić też, o czym nie wszyscy wiedzą, fakt, że tag kanoniczny, przy braku możliwości zastosowania przekierowania 301, może zastąpić jego działanie. Oczywiście w dalszym ciągły preferowane jest użycie przekierowania 301, które obsługują wszystkie przeglądarki – no ale, zwłaszcza na darmowych serwerach, nie zawsze jest to możliwe.

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

imb 10 czerwca 2011, 14:28

Może to trochę śmieszne i nie do końca związane z tematem postu pytanie, ale czy piszemy META TAG czy METATAG? Nawet na stronach Google różnie to bywa. Czy jest może gdzieś poprawna definicja tego znacznika?

Seo-Profi 10 czerwca 2011, 14:39

Faktycznie, na stronach Google np. polskiego widzę metatag, na zagranicznym, np. tu: http://code.google.com/intl/pl/web/controlcrawlindex/docs/robots_meta_tag.html – meta tag.
A wikipedia pisze… meta tag.
Osobiście piszę zawsze osobno – ale dobre pytanie zadałeś :). Nie powiem Ci autorytatywnie, jaka jest poprawna forma – jak znajdę odpowiedź, to ją tutaj umieszczę.

Damian Sportmix 1 lutego 2013, 10:22

W angielskim przedrostek meta- piszemy zawsze razem – jak w słowie metaphysics. W polskim zakładam, że identycznie.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *