Optymalizacja stron

Tag kanoniczny (rel=”canonical”) – Google a Bing – różnice w interpretacji i stosowaniu

Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy  na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny.

Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl

Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. U Binga jest inaczej.

Po pierwsze – nie jest zalecane przez Bing’a ustawienie wartości taga kanonicznego na stronie „do siebie” – czyli do

Po drugie – jeżeli w serwisie jest setki czy tysiące tagów kanonicznych, wówczas jest on gorzej postrzegany przez wyszukiwarkę.

Duane z Binga

„the rel=canonical is that it was never intended to appear across large numbers of pages” and „Its best to leave them [canonical tags] blank rather than point them at themselves.”

vs

Matt z Google

„it doesn’t hurt to have this on every page of your site,” and „it’s absolutely okay to have a self-referential rel=”canonical”. „

Polecam też podstawy dotyczące tagu kanonicznego w materiałach pomocy Google.

Swoją drogą – ciekawe różnice, prawda?

GD Star Rating
loading...

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *