Optymalizacja stron
29 grudnia 2011

Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy  na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny.

Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl

Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. U Binga jest inaczej.

Po pierwsze – nie jest zalecane przez Bing’a ustawienie wartości taga kanonicznego na stronie „do siebie” – czyli do

Po drugie – jeżeli w serwisie jest setki czy tysiące tagów kanonicznych, wówczas jest on gorzej postrzegany przez wyszukiwarkę.

Duane z Binga

„the rel=canonical is that it was never intended to appear across large numbers of pages” and „Its best to leave them [canonical tags] blank rather than point them at themselves.”

vs

Matt z Google

„it doesn’t hurt to have this on every page of your site,” and „it’s absolutely okay to have a self-referential rel=”canonical”. „

Polecam też podstawy dotyczące tagu kanonicznego w materiałach pomocy Google.

Swoją drogą – ciekawe różnice, prawda?

GD Star Rating
loading...
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *