Optymalizacja stron

Tag kanoniczny (rel=”canonical”) – Google a Bing – różnice w interpretacji i stosowaniu

Brak komentarzy

Tag kanoniczny w swojej podstawowej funkcji ma za zadanie wskazać robotom treść, którą chcemy, aby wyszukiwarka nam zaindeksowała – w sytuacji, gdy na stronie jest wiele kilka podobnych stron – np. mamy  na jednej stronie te same produkty raz ustawione według marek, a na innej – np. według ceny.

Należy go też używać wówczas, kiedy nie mamy możliwości ustawienia przekierowania 301 np. z domena.pl/index.html na domena.pl

Warto wiedzieć, że jest to podejście akceptowalne przez Google. U Binga jest inaczej.

Po pierwsze – nie jest zalecane przez Bing’a ustawienie wartości taga kanonicznego na stronie „do siebie” – czyli do

Po drugie – jeżeli w serwisie jest setki czy tysiące tagów kanonicznych, wówczas jest on gorzej postrzegany przez wyszukiwarkę.

Duane z Binga

„the rel=canonical is that it was never intended to appear across large numbers of pages” and „Its best to leave them [canonical tags] blank rather than point them at themselves.”

vs

Matt z Google

„it doesn’t hurt to have this on every page of your site,” and „it’s absolutely okay to have a self-referential rel=”canonical”. „

Polecam też podstawy dotyczące tagu kanonicznego w materiałach pomocy Google.

Swoją drogą – ciekawe różnice, prawda?

GD Star Rating
loading...
autor 1380 artykułów opublikowanych na blogu

Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Top Contributor pomaga rozwiązywać te problemy na oficjalnym Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google?

Tak, chcę >>


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii

Więcej w Optymalizacja stron
Dlaczego strony bazujące tylko na programach partnerskich nie będą wysoko w Google

Mimo, że wiadomo już od dłuższego czasu, że witryny, które składają się tylko - albo w przeważającej części - z...

Zamknij