Wyszukiwarka Google
12 lipca 2011

Tag kanoniczny zalecany jest przez Google w sytuacjach, gdy np. posiadamy sklep internetowy i Google może zaindeksować różne adresy URL dla tego samego zestawu produktów, ale w jednym przypadku posortowanego według ceny, w innym – według producentów itp. Wówczas jak wiemy w indeksie znalazłyby się te same treści, różniące się między sobą drobiazgami – i to Google decydowałoby o tym, który „zestaw” pojawiałby się w SERPach – a niekiedy właściciel chce mieć na to wpływ. Dzięki użyciu tagu kanonicznego jest to możliwe.

Wstawienie na stronę przycisku Google +1 sprawi, że będzie się on wyświetlał w każdym z w/w przypadków sortowania. Oznacza to, że przy braku zastosowania rel=canonical” Google nie wyświetliłoby w SERPach informacji o +1 dla danego zestawu wyszukiwania gdyby system zaindeksował … jego inny wariant. Automatycznie oznaczałoby to dla sklepu stratę, ponieważ moglibyśmy nie zobaczyć, że nasi znajomi kupowali tutaj – a co za tym idzie „sklep jest sprawdzony”.

Użycie tagu kanonicznego sprawi, że w sytuacji, gdy użytkownik przyzna +1 stronie z niekanonicznym adresem URL, Google powiąże ten +1 z kanoniczną, preferowaną wersją.

Informacje odnośnie konwertowania kanonicznego znajdziesz w materiałach pomocy Google.

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii