Tag kanoniczny zalecany jest przez Google w sytuacjach, gdy np. posiadamy sklep internetowy i Google może zaindeksować różne adresy URL dla tego samego zestawu produktów, ale w jednym przypadku posortowanego według ceny, w innym – według producentów itp. Wówczas jak wiemy w indeksie znalazłyby się te same treści, różniące się między sobą drobiazgami – i to Google decydowałoby o tym, który “zestaw” pojawiałby się w SERPach – a niekiedy właściciel chce mieć na to wpływ. Dzięki użyciu tagu kanonicznego jest to możliwe.
Wstawienie na stronę przycisku Google +1 sprawi, że będzie się on wyświetlał w każdym z w/w przypadków sortowania. Oznacza to, że przy braku zastosowania rel=canonical” Google nie wyświetliłoby w SERPach informacji o +1 dla danego zestawu wyszukiwania gdyby system zaindeksował … jego inny wariant. Automatycznie oznaczałoby to dla sklepu stratę, ponieważ moglibyśmy nie zobaczyć, że nasi znajomi kupowali tutaj – a co za tym idzie “sklep jest sprawdzony”.
Użycie tagu kanonicznego sprawi, że w sytuacji, gdy użytkownik przyzna +1 stronie z niekanonicznym adresem URL, Google powiąże ten +1 z kanoniczną, preferowaną wersją.
Informacje odnośnie konwertowania kanonicznego znajdziesz w materiałach pomocy Google.
loading...
1.0101