Wyszukiwarka Google

Tag kanoniczny a przycisk Google +1

Tag kanoniczny zalecany jest przez Google w sytuacjach, gdy np. posiadamy sklep internetowy i Google może zaindeksować różne adresy URL dla tego samego zestawu produktów, ale w jednym przypadku posortowanego według ceny, w innym – według producentów itp. Wówczas jak wiemy w indeksie znalazłyby się te same treści, różniące się między sobą drobiazgami – i to Google decydowałoby o tym, który „zestaw” pojawiałby się w SERPach – a niekiedy właściciel chce mieć na to wpływ. Dzięki użyciu tagu kanonicznego jest to możliwe.

Wstawienie na stronę przycisku Google +1 sprawi, że będzie się on wyświetlał w każdym z w/w przypadków sortowania. Oznacza to, że przy braku zastosowania rel=canonical” Google nie wyświetliłoby w SERPach informacji o +1 dla danego zestawu wyszukiwania gdyby system zaindeksował … jego inny wariant. Automatycznie oznaczałoby to dla sklepu stratę, ponieważ moglibyśmy nie zobaczyć, że nasi znajomi kupowali tutaj – a co za tym idzie „sklep jest sprawdzony”.

Użycie tagu kanonicznego sprawi, że w sytuacji, gdy użytkownik przyzna +1 stronie z niekanonicznym adresem URL, Google powiąże ten +1 z kanoniczną, preferowaną wersją.

Informacje odnośnie konwertowania kanonicznego znajdziesz w materiałach pomocy Google.

GD Star Rating
loading...
Tag kanoniczny a przycisk Google +1, Tag kanoniczny a przycisk Google +1, 1.0 out of 10 based on 1 rating Tag kanoniczny a przycisk Google +1

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *