Optymalizacja stron

Szpiegomat – monitoring cen w sklepie na tle konkurencji

Ostatnio coraz częściej spotykam się z sytuacją, w której właściciel sklepu jest zaniepokojony, ponieważ mimo dobrych pozycji i ilości wejść na stronę sprzedaż w sklepie nie stoi na zbyt wysokim poziomie. O narzędziach do śledzenia cen produktów na tle konkurencji słyszałem, ale do tej pory nie miałem okazji się z nimi zapoznać bliżej.

Na „pierwszy ogień” wytypowałem narzędzie o wdzięcznej nazwie Szpiegomat :) – o którym jest ten wpis.

Jak działa Szpiegomat

Zasada działania systemu jest prosta – Szpiegomat porównuje ceny w sklepie z cenami tych samych produktów w porównywarkach cenowych lub na stronie zdefiniowanej przez nas konkurencji, przy czym można śledzić ceny równocześnie w porównywarkach, jak i na stronach konkurencji.

Posiadając dostęp do panelu możemy śledzić sytuację, korzystając z różnych opcji wyszukiwania i porównywania naszych produktów na tle tych samych oferowanych przez konkurencję. Dodatkowo program wysyła nam informację o zmianach obserwowanych produktów zgodnie z ustalonym harmonogramem – w zależności od posiadanego planu abonamentowego (ja dostawałem raporty jeden raz dziennie, co moim zdaniem w zupełności wystarczy)

Dlaczego warto skorzystać ze Szpiegomatu

Każda osoba, która prowadzi firmę zajmującą się marketingiem internetowym wie, że właściciele sklepów (niestety) przede wszystkim chcą rankować na pierwszych pozycjach w Google na bardzo konkurencyjne frazy. Jednak co z tego, jak będziesz w TOPie podczas gdy Twoje produkty są za drogie?

Analizując system skupiłem się na jednym sklepie, o którym wiem, że mógłby lepiej sprzedawać. Kilka razy zaobserwowałem, że oferowane przez niego produkty nie są najtańsze – w ramach konta testowego dostałem możliwość tygodniowej analizy cenowej cen 500 produktów na tle konkurencji obecnej w jednej z porównywarek cenowych.

Popatrzmy na poniższy wykres – kto kupi produkt za 414 zł, w sytuacji, gdy konkurencja oferuje go za …. 28,99 ?

To nie wszystko – jeżeli wystawiasz produkt z niską ceną i ktoś złoży zamówienie to musisz dostarczyć zamówiony towar – może warto byłoby wiedzieć, czy czasem nie oferujesz czegoś zbyt … tanio ? – jeżeli sprzedajesz coś za 49 zł, a najbliższy cenowo konkurent za 175 to raczej nie jest to super okazja, tylko błąd, który może kosztować Ciebie bardzo wiele …

Gdy ogarniemy już największe „wpadki” warto zwrócić uwagę na to, z kim konkurujemy i na jakich zasadach – program pobiera loga konkurencyjnych sklepów (wyciąłem je z grafiki) i informuje nas, czy jesteśmy na tle konkurencji tani, drodzy – lub czy nasze produkty oferujemy na tym samym poziomie cenowym

Szpiegomat to nie tylko same tabelki

Wspomniałem o alertach emailowych, jakie można ustawić – dostawałem je jeden raz dziennie,

Jednak to nie wszystko – w Panelu można obserwować zmiany poziomu cen, optymalizować marże wiedząc np., że mamy bardzo tanio wystawione produkty (podwyżka o kilka procent w sytuacji, gdy konkurent jest droższy o np. 30% nie powinna negatywnie wpłynąć na poziom sprzedaży).

Dla kogo jest przeznaczony Szpiegomat

Program przyda się tym, którzy e-commerce traktują poważnie, wiedząc, że celem prowadzenia sklepu internetowego nie są pozycje, a sprzedaż. Kiedyś to była rzadkość, jednak pozycje były najważniejsze i to dla nich firmy zlecały pozycjonowanie swoich sklepów – prowadząc dzisiaj rozmowy z ich właścicielami widzę na szczęście, że to się zmieniło. Opisane powyżej przypadki oferowania produktu zbyt drogo lub zbyt tanio mówią zresztą same za siebie.

Oferta dla czytelników bloga

Aby zamówić konto testowe należy skontaktować się z dostawcą systemu, który po prezentacji systemu i analizie naszych potrzeb założy nam konto testowe.

Domyślnie konto testowe jest zakładane na okres 7 dni. Jeżeli jednak powołasz się na ten wpis to czas testu zostanie wydłużony do 10 dni – uważam, że taki czas w zupełności wystarczy do tego, aby móc sobie wyrobić zdanie o systemie.

PS

Jeżeli ktoś z Was zdecyduje się po teście na założenie konta zachęcam, aby podzielił się uwagami – jakie sytuacje wyeliminował ORAZ o ile udało mu się zwiększyć sprzedaż w sklepie :)

GD Star Rating
loading...
Szpiegomat - monitoring cen w sklepie na tle konkurencji, Szpiegomat - monitoring cen w sklepie na tle konkurencji, 10.0 out of 10 based on 3 ratings Szpiegomat - monitoring cen w sklepie na tle konkurencji

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1333 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Karolina 9 czerwca 2017, 22:24

Sama korzystam ze Szpiegomatu – na poczatku nie byłam zbytnio przekonana. Ale dzięki sugestiom cenowym znalazłam produkty do poprawy w tym takie z których warto po prostu zrezygnować. Moja sprzedaż wzrosła już w pierwszym miesiącu co bardzo mnie zdziwiło. Koszty narzędzia zwracają się kilka razy a obsługa zna się na e-commerce i zawsze służy pomocą (ja miałam prezentację w sobotę).

Szpiegomat i SEO są niezbędne.

Sebastian Miśniakiewicz 10 czerwca 2017, 18:23

@Karolina – komentarz wygląda mi trochę na „szeptankę” – mam nadzieję, że takową nie jest, a jak jest – to publikuję swoją uwagę do niego :)
Sorry, ale z mojego doświadczenia powiem, że tego typu komentarze nie są naturalne i … mam nadzieję, że nie pracujesz w Szpiegomacie

Kris 9 czerwca 2017, 23:31

Ok, założę konto testowe po czym niemalże pewne że użyję do kilku sklepów ale…………ILE to kosztuje po okresie testowym? Jaką politykę cenową mają? Na gębę wyceniają?

Sebastian Miśniakiewicz 10 czerwca 2017, 18:24

Kilkaset złotych trzeba wydać miesięcznie, jak chcesz monitorować tylko Ceneo dla „set produktów” lub dla dużej grupy produktów na tle konkurencji (paru sklepów)
Czy to dużo?
Każdy powinien sam sobie odpowiedzieć na tak postawione pytanie :)

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *