Wyszukiwarka Google
14 lipca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor blogu,
specjalista od SEO

Praca przy zwiększaniu widoczności strony w Google to dzisiaj bardzo absorbujące zadanie – tylko dla osób o dużych nerwach, wysokim stopniu wyrozumiałości oraz obojętności na (bardzo częste ostatnio) „wyskoki Google”. Jeżeli jednak ktoś wytrwa, to efekty, jak widzę po stronach, których właściciele się „nie poddali”, potrafią przejść najśmielsze oczekiwania

Osoby, które analizują w Search Console widoczność swoich serwisów w wynikach wyszukiwania Google, powinny na bieżąco analizować zawartość raportu Stan, dostępnego  w sekcji Indeks:

Zwracałem już uwagę w innym wpisie, aby bazować na stronach, które zamieściliśmy w sitemapie, a nie na tym, co Google znalazł w Sieci

Ale wybór właściwych danych do analizy to jedno – w kroku drugim należy zadbać o upewnienie się, że Google indeksuje to, co jest dla nas ważne. Dlatego podczas analizy należy zwrócić baczną uwagę na strony określone jako

strona zeskanowana, ale jeszcze nie zaindeksowana

ponieważ, jak potwierdził moje obserwacje John w jednym ze swoich ostatnich hangoutów, jeżeli strona, którą uważamy za jakościową, znajduje się w sitemapie ALE nie jest zaindeksowana, to możliwą przyczyną jej nieobecności w indeksie jest jej niska jakość.

(Więcej informacji o tym, jak interpretować dane w sekcji Stan znajdziesz w Pomocy Google w odpowiednim wątku.)

Oczywiście o, że zdiagnozujemy problem z widocznością strony, nie oznacza, że witryna od razu pójdzie w górę. SEO jest dla cierpliwych osób, ponieważ

Po pierwszepewne zmiany wymagają czasu, aby wejść w życie – właściciele stron nadal mają problem z zaakceptowaniem tego faktu :)

Po drugieGoogle od pół roku np. ma problem z interpretowaniem przekierowań 301 – możemy mieć poprawnie zbudowany serwis, ale „nic nam to nie da” (do kolejnej, dużej aktualizacji systemu)

Po trzeciebrak jest zależności liniowej pomiędzy ilością dodawanego contentu a widocznością strony w wyszukiwarce

itp. itd.

GD Star Rating
loading...
Strona zeskanowana, ale jeszcze nie zaindeksowana - raport w Search Console, Strona zeskanowana, ale jeszcze nie zaindeksowana - raport w Search Console, 6.9 out of 10 based on 7 ratings Strona zeskanowana, ale jeszcze nie zaindeksowana - raport w Search Console
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii