Wyszukiwarka Google
28 maja 2014
update algorytmu Google

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www.

Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www)

Strona Z i BEZ www to dla Google dwa różne adresy

Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, że serwis składa się z ponad 100 stron – nie jest to strona w budowie.

Po stwierdzeniu zaistniałej sytuacji, a w konsekwencji po ustawieniu przekierowania 301 na wersję BEZ www (jako preferowaną wersję serwisu) Google oraz zdjęcie z pliku robots.txt blokady przed indeksowaniem site szybko zaczął rosnąć – i z 2 widocznych na zrzucie pozycji liczy sobie obecnie już około 100.

Jeżeli ktoś do tej pory wątpił, czy warto sobie zawracać głowę taki drobiazgami jak przekierowanie 301, to odpowiedź jest prosta – warto.

Można było oczywiście ustawić też preferowaną wersję strony w Narzędziach, jednak zastosowanie dodatkowo 301ki przyspiesza cały proces – o czym kilka razy wypowiadał się John Mueller.

Dodam na koniec, że w analizowanym przypadku domena była dodana w Narzędziach jako BEZ www.

GD Star Rating
loading...
Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, 4.0 out of 10 based on 12 ratings Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Chcesz zwiększyć widoczność
Twojej strony w Google?

Tak, chcę


OPINIE I KOMENTARZE

Robert 28 maja 2014, 12:19

Ameryki nie odkryłeś, o tym fakcie od ładnych paru lat się informuje klientów.

Sebastian Miśniakiewicz 28 maja 2014, 13:30

Wiem – ale zrzut bardziej przemawia do ludzi niż informacja, że „tak trzeba” :)
Nawet wpis, zauważ, ma dopisek „dowód”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *