Wyszukiwarka Google

Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy – dowód

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www.

Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www)

Strona Z i BEZ www to dla Google dwa różne adresy

Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, że serwis składa się z ponad 100 stron – nie jest to strona w budowie.

Po stwierdzeniu zaistniałej sytuacji, a w konsekwencji po ustawieniu przekierowania 301 na wersję BEZ www (jako preferowaną wersję serwisu) Google oraz zdjęcie z pliku robots.txt blokady przed indeksowaniem site szybko zaczął rosnąć – i z 2 widocznych na zrzucie pozycji liczy sobie obecnie już około 100.

Jeżeli ktoś do tej pory wątpił, czy warto sobie zawracać głowę taki drobiazgami jak przekierowanie 301, to odpowiedź jest prosta – warto.

Można było oczywiście ustawić też preferowaną wersję strony w Narzędziach, jednak zastosowanie dodatkowo 301ki przyspiesza cały proces – o czym kilka razy wypowiadał się John Mueller.

Dodam na koniec, że w analizowanym przypadku domena była dodana w Narzędziach jako BEZ www.

GD Star Rating
loading...
Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, 4.0 out of 10 based on 12 ratings Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Robert 28 maja 2014, 12:19

Ameryki nie odkryłeś, o tym fakcie od ładnych paru lat się informuje klientów.

Sebastian Miśniakiewicz 28 maja 2014, 13:30

Wiem – ale zrzut bardziej przemawia do ludzi niż informacja, że „tak trzeba” :)
Nawet wpis, zauważ, ma dopisek „dowód”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *