Wyszukiwarka Google
28 maja 2014
update algorytmu Google

Wczoraj zaobserwowałem ciekawe „zjawisko”, które wyraźnie pokazuje, dlaczego należy zawsze zadbać o to, aby dla swoich stron ustanawiać przekierowanie 301 na wybraną wersję – BEZ lub Z www.

Na poniższej grafice widzimy na pierwszy rzut oka dziwną sytuację: serwis mamy w połowie „zablokowany przed indeksowaniem”, a w połowie … nie (pisząc serwis mam na myśli wersję Z i BEZ www)

Strona Z i BEZ www to dla Google dwa różne adresy

Ponieważ domena jest zamazana dodam, że w Google wpisano site:nazwa_domeny. Dodam też, że serwis składa się z ponad 100 stron – nie jest to strona w budowie.

Po stwierdzeniu zaistniałej sytuacji, a w konsekwencji po ustawieniu przekierowania 301 na wersję BEZ www (jako preferowaną wersję serwisu) Google oraz zdjęcie z pliku robots.txt blokady przed indeksowaniem site szybko zaczął rosnąć – i z 2 widocznych na zrzucie pozycji liczy sobie obecnie już około 100.

Jeżeli ktoś do tej pory wątpił, czy warto sobie zawracać głowę taki drobiazgami jak przekierowanie 301, to odpowiedź jest prosta – warto.

Można było oczywiście ustawić też preferowaną wersję strony w Narzędziach, jednak zastosowanie dodatkowo 301ki przyspiesza cały proces – o czym kilka razy wypowiadał się John Mueller.

Dodam na koniec, że w analizowanym przypadku domena była dodana w Narzędziach jako BEZ www.

GD Star Rating
loading...
Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód, 4.0 out of 10 based on 12 ratings Strona Z oraz BEZ www to dla Google dwa różne serwisy - dowód
O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Robert 28 maja 2014, 12:19

Ameryki nie odkryłeś, o tym fakcie od ładnych paru lat się informuje klientów.

Sebastian Miśniakiewicz 28 maja 2014, 13:30

Wiem – ale zrzut bardziej przemawia do ludzi niż informacja, że „tak trzeba” :)
Nawet wpis, zauważ, ma dopisek „dowód”

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *