Search Console
9 czerwca 2012

Podczas ostatniej konferencji SMX Advanced Matt podkreślił bardzo wyraźnie coś, co z pewnością wiele osób siedzących w SEO „bardziej niż mniej” już wie/domyślało się. Z drugiej strony jebnak jest wiele osób, które nie wiedzą, jak poznać, że na stronę została nałożona ręczna interwencja ze strony pracownika Search Quality Team (czyli tzw. ręczny filtr). Mało tego – dla nich każdy spadek jest często równoznaczny z filtrem/banem.

Dlaczego warto dodać swoją domenę do Narzędzi Google dla Webmasterów?

Otóż zawsze ręczna interwencja związana jest z stosownym komunikatem, jaki pojawia się w Narzędziach. To bardzo ważne – jak i to, że warto, aby zwłaszcza kluczowe domeny zostały dodane do Narzędzi, ponieważ w ten sposób będziemy mieli pewność, że Google poinformuje nas nie tylko (odpukać) o filtrze, ale chociażby o zhakowaniu strony czy innych problemach związanych z jej stabilnością. Tylko na początku roku Google wysłało w ten sposób prawie 700.000 informacji do webmasterów

If you get those Google Webmaster Tools notifications or messages, that means you have been hit by a manual penalty done by a person at Google after reviewing your site by hand.

Bardzo ciekawa jest informacja, że prawie 99% osób, których strony zostały dotknięte ręcznym filtrem, otrzymuje stosowne powiadomienia przez Narzędzia. To sporo – jeszcze do niedawna Google informowało, że nie wysyła powiadomień do stron ewidentnie łamiących Wytyczne. Podane dane, jak i obserwacja wątków na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów, pokazuje, że obecnie prawie każda strona, nawet i ta „beznadziejnie słaba” „ma szansę” dostać prywatną wiadomość od Google :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii