Search Console

Strona dostała ręczny filtr od Google – skąd mamy pewność, że nie automatyczny?

Podczas ostatniej konferencji SMX Advanced Matt podkreślił bardzo wyraźnie coś, co z pewnością wiele osób siedzących w SEO „bardziej niż mniej” już wie/domyślało się. Z drugiej strony jebnak jest wiele osób, które nie wiedzą, jak poznać, że na stronę została nałożona ręczna interwencja ze strony pracownika Search Quality Team (czyli tzw. ręczny filtr). Mało tego – dla nich każdy spadek jest często równoznaczny z filtrem/banem.

Dlaczego warto dodać swoją domenę do Narzędzi Google dla Webmasterów?

Otóż zawsze ręczna interwencja związana jest z stosownym komunikatem, jaki pojawia się w Narzędziach. To bardzo ważne – jak i to, że warto, aby zwłaszcza kluczowe domeny zostały dodane do Narzędzi, ponieważ w ten sposób będziemy mieli pewność, że Google poinformuje nas nie tylko (odpukać) o filtrze, ale chociażby o zhakowaniu strony czy innych problemach związanych z jej stabilnością. Tylko na początku roku Google wysłało w ten sposób prawie 700.000 informacji do webmasterów

If you get those Google Webmaster Tools notifications or messages, that means you have been hit by a manual penalty done by a person at Google after reviewing your site by hand.

Bardzo ciekawa jest informacja, że prawie 99% osób, których strony zostały dotknięte ręcznym filtrem, otrzymuje stosowne powiadomienia przez Narzędzia. To sporo – jeszcze do niedawna Google informowało, że nie wysyła powiadomień do stron ewidentnie łamiących Wytyczne. Podane dane, jak i obserwacja wątków na polskim Forum Pomocy Google dla Webmasterów, pokazuje, że obecnie prawie każda strona, nawet i ta „beznadziejnie słaba” „ma szansę” dostać prywatną wiadomość od Google :)

GD Star Rating
loading...
Strona dostała ręczny filtr od Google - skąd mamy pewność, że nie automatyczny?, Strona dostała ręczny filtr od Google - skąd mamy pewność, że nie automatyczny?, 9.0 out of 10 based on 5 ratings Strona dostała ręczny filtr od Google - skąd mamy pewność, że nie automatyczny?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *