31 marca 2012 | Aktualizacja: 21 stycznia 2017
Optymalizacja stron

Do napisania tego wpisu skłonił mnie Paweł Lipiec, który napisał bardzo dobry artykuł odnośnie strategii reklamowych, jakie mają właściciele polskich sklepów internetowych.

Powinienem chyba dodać – której nie mają…

W Polsce sprzedaż w Sieci kojarzy się z tym, aby sprzedać taniej, niż ma konkurencja. Nie próbuje się badać rynku, chociażby w kontekście zachowań użytkowników, trafiających do danego sklepu – skąd są, co robią, dlaczego nie dokonują zakupów. Jeżeli ktoś ma tanie ceny, to my musimy mieć … jeszcze tańsze. Jest to samonakręcająca się spirala – ku samozagładzie sklepu internetowego.

Mało osób nie wiem, czy też nie chce wiedzieć, że aby osiągnąć sukces w tej (i nie tylko branży) trzeba się naprawdę zaangażować. Należy dać Klientom coś, czego nie ma konkurencja – i nastawić się od razu, że sukces, jak przyjdzie, nie będzie możliwy do osiągnięcia za miesiąc czy dwa – ale raczej za pół roku, czy nawet rok. Dlaczego?

No cóż, markę trzeba sobie zbudować. W Sieci jest wiele e-biznesów, z których każdy jest … najtańszy. Jak się zatem inaczej wybić jak nie poprzez oferowanie swoim Klientom czegoś „ekstra”? Przecież to takie proste – ale, jak pokazuje życie, aby przekuć ten pomysł w życie należy już się znacznie mocniej nagimnastykować.

Przykład na wyróżnienie? Proszę – cytat z regulaminu jednego ze sklepów internetowych:

Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumentów (z dnia 2.03.2002r.) Kupujący ma prawo do rezygnacji z zakupionego produktu bez podawania przyczyn w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki.

Ale nie w naszym sklepie! Tutaj masz aż ROK (365 dni) na zwrot zakupionych produktów. Bez żadnych pytań z naszej strony, bez żadnych formalności. Jeśli zmienisz zdanie, po prostu odeślij zamówiony towar (pokrywasz jedynie koszty przesyłki zwrotnej), a my niezwłocznie zwrócimy Ci należność na wskazane przez Ciebie konto.

Prosta, prawda? Czy to coś kosztuje – jak DOBRZE doradzimy w wyborze produktu, to kto będzie go zwracał? :)

Dobry sklep internetowy to taki, do którego wracamy chętnie, gdzie nie śledzimy TYLKO cen, ale patrzymy się na całość procesu zakupowego. Dobry sklep to taki, który SAMOISTNIE polecamy naszym znajomym. Do czego to prowadzi? Ano do tego, że taki sklep nie boi się kryzysu, zawirowań na rynku, nowej konkurencji (która nic nowego nie wnosi do branży).

Jeżeli właściciele e-biznesów chcą odnieść sukces muszą zrobić coś więcej, niż tylko pobrać od producenta opisy towarów i zakupić standardową skórkę na najbardziej popularnym skrypcie. Tak się nie da prowadzić biznesu. Jakiś czas temu czytałem świetna książkę, nie pamiętam już tytułu, której przesłanie było proste – jak się nie wyróżnisz w biznesie, to zginiesz. Warto o tym pamiętać, jeżeli nie interesuje nas … zakończenie.

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

GD Star Rating
loading...
Strategia marketingowa dla sklepu internetowego - a co to jest w ogóle?

8.0102

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii