Wyszukiwarka Google

Stanowisko Google odnośnie SWLi – jakość górą?

Przy okazji ważnej zmiany w algorytmie Google, jaką był Mayday pisałem w jednym ze swoich postów, nawiązując do wypowiedzi Matta, że kolejną większą, zapowiadaną, zmianą z pewnością będzie coś, co będzie związane z tzw. SWLami (systemami wymiany linków). Matt wypowiadał się dosyć tajemniczo na ten temat, mogłem tylko domniemywać, co miał na myśli.

I stało się. Dzisiaj na polskim blogu Google ukazał się artykuł na temat kolejnej zmiany w algorytmie, o której w Internecie wręcz huczy. Wątki nawiązujące do tematu pojawiły sie np. na Forum Google czy PiO, zaś żywiołowość dyskusji oraz zaangażowanie jej uczestników świadczy o tym, że najnowsza zmiana odbije się większym echem niż Mayday, ponieważ dotknie więcej (i bardziej „boleśnie”) osób niż Mayday, który uderzył głownie w ruch z tzw. długiego ogona – tutaj bowiem rzecz dotyczy już każdego rodzaju witryny, nie tylko sklepu internetowego.

Niektórzy pewnie postawią sobie pytanie „co dalej?” Co jeszcze zrobi Google, aby bardziej zadbać o jakość w wynikach wyszukiwania? Co zainteresuje pracowników SQT (Search Quality Team) w najbliższym czasie?

Moim zdaniem Google została jeszcze chyba tylko jedna grubsza rzecz „do posprzątania”, a mianowicie uniemożliwienie ustawiania przekierowania 301 ze zbanowanych czy zafiltrowanych domen. Obecnie wystarczy ustawić przekierowanie, aby cała moc (prawie) ze zbanowanej np. domeny przeszła na nową. Aż się wierzyć nie chce, że na to Google jeszcze nie „zwróciło uwagi”.

Nie zdziwiłbym się jednak, jakby nad tym już nie pracowano. A jak tak się stanie, to … przy niezmienionym podejściu Google do nacisku, jaki jest kładziony na jakość tekstu na stronie cała branża SEO może się wręcz wywrócić „do góry nogami”….

GD Star Rating
loading...
Stanowisko Google odnośnie SWLi - jakość górą?, Stanowisko Google odnośnie SWLi - jakość górą?, 10.0 out of 10 based on 1 rating Stanowisko Google odnośnie SWLi - jakość górą?

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *