Wyszukiwarka Google
3 czerwca 2019
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Kolejny core update od Google, który wprowadził duże roszady, zwłaszcza w branży medycznej, pokazuje, że mimo, że algorytm potrafi się mylić, to przy drugiej aktualizacji (czy trzeciej) naprawi to, co zepsuł przy pierwszej

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 3 czerwca Google rozpoczęło wdrażać jeden ze swoich tzw. core updatów – czyli dużych zmian w algorytmie, jakie mają miejsce kilka razy w ciągu roku (core update nie jest wliczany do „małych zmian”, jakie dokonują się niekiedy kilkukrotnie w ciągu jednego dnia).

Ostatnia taka zmiana w algorytmie miała miejsce w marcu br., a zapowiedź kolejnej pojawiła się niespodziewanie wczoraj

Tomorrow, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the June 2019 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before.

a dzisiaj, późnym wieczorem, Google potwierdziło rozpoczęcie wdrażanie zmian w algorytmie.

W komunikacie podkreślono, że cały proces potrwa kilka dni (w związku z koniecznością aktualizacji data centers).

Biorąc zatem pod uwagę, że zmiany nie dokonają się w jednej chwili, to w kolejnych dniach wielu właścicieli stron – oraz firm SEO – będzie z uwagą śledzić swoje strony, aby dowiedzieć się, KTO zyskał, a KTO stracił na obecnej aktualizacji (sam mam kilka stron, które „zasługują” na wzrosty, którymi zacząłem zajmować się po marcowym updacie

Edytowano

04-06-2019 09:20

Domena 1

Sprawdzam kilka stron i nic – aż nagle widzę na jednej coś takiego – wzrosty o ponad 100%, z 700 wejść na 1500

Domena (sklep) bardzo zadbana, bez żadnych linków kiedykolwiek zdobywanych z zaplecz, seokatalogów czy „szeptanki” – optymalizacja strony, treści, blog – cierpliwa, mrówcza praca.

Kocówka wykresu to dzisiejszy dzień – jest 9:20, a ruch już ponad 40% tego, co było tydzień temu

Jest moc :)

Trochę dziwne jednak, bo wzrosty godzinowe następowały JUŻ od północy 3 czerwca, czyli znacznie wcześniej, niż zostało to zapowiedziane przez Google – czyżby onformacja o tym, ze będzie update była zmyłką, bo update już został wdrożony na niektórych domenach? :)

O autorze
SEBASTIAN
MIŚNIAKIEWICZ
Autor bloga,
specjalista SEO
Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.


Pozycjonowanie to nie magia (jak często słyszę),
tylko ciężka, codzienna praca przy budowaniu marki

Zobacz, jak z Klientem pracujemy przy stronie >


OPINIE I KOMENTARZE

Wojciech Hadała 3 czerwca 2019, 23:55

Warto śledzić Semrush Sensor pod adresem https://www.semrush.com/sensor/?category=&db=US
Na chwilę obecną nie wykazał zapowiadanych zmian … Dane nie są dostarczane real time … Na wszystkich bazach dziś stabilnie, ale jutro ;?

Sebastian Miśniakiewicz 4 czerwca 2019, 7:49

Tak, na razie nic się nie dzieje :) – ale idzie nowy dzień i czuję, że się zacznie …

Marcel 7 czerwca 2019, 20:57

Co się dzieje, ale dziwnie to wygląda. Szału nie ma w tych zmianach.

Sebastian Miśniakiewicz 8 czerwca 2019, 10:29

Z moich obserwacji jak na razie to zmiany dotknęły tylko strony o tematyce związanej ze zdrowiem oraz finansowe; ale głównie te pierwsze. Nie zaobserwowałem jakiś dużych zmian w innych obszarach

Marcel 8 czerwca 2019, 10:54

Przejrzałem z 30+ obserwowanych stron i wygląda faktycznie na medical. Swoją drogą, kolejny update w ciągu kilkunastu m-c dot zdrowia. Coś googlarze nie mogą tego ustawić tak jak trzeba.

Z tego co widzę, domeny które b. mocno stały na linkach prawie nie drgnęły. Pozostałe już różnie.

Sebastian Miśniakiewicz 8 czerwca 2019, 11:17

Fajnie, że potwierdzasz, Marcel
No cóż – wniosek jest taki, że ręcznie nie jest tak prosto „poprawić swój własny system” :)
Ciekawe jest to, o czym piszesz na końcu – zdrowie.radiozet.pl ma mało linków i poleciało faktycznie
Uważam, że za chwilę będzie „update updatu” – znam przypadki bardzo dobrych, merytorycznych stron, które spadły teraz – a z reguły jak one lecą, to potem mocno idą w górę :)
Pożyjemy, zobaczymy – jedno jest pewne – dodając Diversity Update Google utrudniło wyciąganie wniosków branży :)

Mirek 11 czerwca 2019, 10:11

Z naszych obserwacji branżowych wynika że spore zmiany były też w tematyce prawnej

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inne wpisy z tej kategorii