3 czerwca 2019 | Aktualizacja: 12 października 2019
Wyszukiwarka Google
Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Kolejny core update od Google, który wprowadził duże roszady, zwłaszcza w branży medycznej, pokazuje, że mimo, że algorytm potrafi się mylić, to przy drugiej aktualizacji (czy trzeciej) naprawi to, co zepsuł przy pierwszej

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 3 czerwca Google rozpoczęło wdrażać jeden ze swoich tzw. core updatów – czyli dużych zmian w algorytmie, jakie mają miejsce kilka razy w ciągu roku (core update nie jest wliczany do “małych zmian”, jakie dokonują się niekiedy kilkukrotnie w ciągu jednego dnia).

Ostatnia taka zmiana w algorytmie miała miejsce w marcu br., a zapowiedź kolejnej pojawiła się niespodziewanie wczoraj

Tomorrow, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the June 2019 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before.

a dzisiaj, późnym wieczorem, Google potwierdziło rozpoczęcie wdrażanie zmian w algorytmie.

W komunikacie podkreślono, że cały proces potrwa kilka dni (w związku z koniecznością aktualizacji data centers).

Biorąc zatem pod uwagę, że zmiany nie dokonają się w jednej chwili, to w kolejnych dniach wielu właścicieli stron – oraz firm SEO – będzie z uwagą śledzić swoje strony, aby dowiedzieć się, KTO zyskał, a KTO stracił na obecnej aktualizacji (sam mam kilka stron, które “zasługują” na wzrosty, którymi zacząłem zajmować się po marcowym updacie

Edytowano

04-06-2019 09:20

Domena 1

Sprawdzam kilka stron i nic – aż nagle widzę na jednej coś takiego – wzrosty o ponad 100%, z 700 wejść na 1500

Domena (sklep) bardzo zadbana, bez żadnych linków kiedykolwiek zdobywanych z zaplecz, seokatalogów czy “szeptanki” – optymalizacja strony, treści, blog – cierpliwa, mrówcza praca.

Kocówka wykresu to dzisiejszy dzień – jest 9:20, a ruch już ponad 40% tego, co było tydzień temu

Jest moc :)

Trochę dziwne jednak, bo wzrosty godzinowe następowały JUŻ od północy 3 czerwca, czyli znacznie wcześniej, niż zostało to zapowiedziane przez Google – czyżby onformacja o tym, ze będzie update była zmyłką, bo update już został wdrożony na niektórych domenach? :)

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    3 czerwca Google wdraża tzw. June 2019 Update

    9.21010

    OPINIE I KOMENTARZE

    Wojciech Hadała 3 czerwca 2019, 23:55

    Warto śledzić Semrush Sensor pod adresem https://www.semrush.com/sensor/?category=&db=US
    Na chwilę obecną nie wykazał zapowiadanych zmian … Dane nie są dostarczane real time … Na wszystkich bazach dziś stabilnie, ale jutro ;?

    Sebastian Miśniakiewicz 4 czerwca 2019, 7:49

    Tak, na razie nic się nie dzieje :) – ale idzie nowy dzień i czuję, że się zacznie …

    Marcel 7 czerwca 2019, 20:57

    Co się dzieje, ale dziwnie to wygląda. Szału nie ma w tych zmianach.

    Sebastian Miśniakiewicz 8 czerwca 2019, 10:29

    Z moich obserwacji jak na razie to zmiany dotknęły tylko strony o tematyce związanej ze zdrowiem oraz finansowe; ale głównie te pierwsze. Nie zaobserwowałem jakiś dużych zmian w innych obszarach

    Marcel 8 czerwca 2019, 10:54

    Przejrzałem z 30+ obserwowanych stron i wygląda faktycznie na medical. Swoją drogą, kolejny update w ciągu kilkunastu m-c dot zdrowia. Coś googlarze nie mogą tego ustawić tak jak trzeba.

    Z tego co widzę, domeny które b. mocno stały na linkach prawie nie drgnęły. Pozostałe już różnie.

    Sebastian Miśniakiewicz 8 czerwca 2019, 11:17

    Fajnie, że potwierdzasz, Marcel
    No cóż – wniosek jest taki, że ręcznie nie jest tak prosto “poprawić swój własny system” :)
    Ciekawe jest to, o czym piszesz na końcu – zdrowie.radiozet.pl ma mało linków i poleciało faktycznie
    Uważam, że za chwilę będzie “update updatu” – znam przypadki bardzo dobrych, merytorycznych stron, które spadły teraz – a z reguły jak one lecą, to potem mocno idą w górę :)
    Pożyjemy, zobaczymy – jedno jest pewne – dodając Diversity Update Google utrudniło wyciąganie wniosków branży :)

    Mirek 11 czerwca 2019, 10:11

    Z naszych obserwacji branżowych wynika że spore zmiany były też w tematyce prawnej

    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii