
Spis treści


specjalista od SEO
Kolejny core update od Google, który wprowadził duże roszady, zwłaszcza w branży medycznej, pokazuje, że mimo, że algorytm potrafi się mylić, to przy drugiej aktualizacji (czy trzeciej) naprawi to, co zepsuł przy pierwszej
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 3 czerwca Google rozpoczęło wdrażać jeden ze swoich tzw. core updatów – czyli dużych zmian w algorytmie, jakie mają miejsce kilka razy w ciągu roku (core update nie jest wliczany do “małych zmian”, jakie dokonują się niekiedy kilkukrotnie w ciągu jednego dnia).
Ostatnia taka zmiana w algorytmie miała miejsce w marcu br., a zapowiedź kolejnej pojawiła się niespodziewanie wczoraj
Tomorrow, we are releasing a broad core algorithm update, as we do several times per year. It is called the June 2019 Core Update. Our guidance about such updates remains as we’ve covered before.
a dzisiaj, późnym wieczorem, Google potwierdziło rozpoczęcie wdrażanie zmian w algorytmie.
W komunikacie podkreślono, że cały proces potrwa kilka dni (w związku z koniecznością aktualizacji data centers).
The June 2019 Core Update is now live and rolling out to our various data centers over the coming days.
— Google SearchLiaison (@searchliaison) June 3, 2019
Biorąc zatem pod uwagę, że zmiany nie dokonają się w jednej chwili, to w kolejnych dniach wielu właścicieli stron – oraz firm SEO – będzie z uwagą śledzić swoje strony, aby dowiedzieć się, KTO zyskał, a KTO stracił na obecnej aktualizacji (sam mam kilka stron, które “zasługują” na wzrosty, którymi zacząłem zajmować się po marcowym updacie
Edytowano
04-06-2019 09:20
Domena 1
Sprawdzam kilka stron i nic – aż nagle widzę na jednej coś takiego – wzrosty o ponad 100%, z 700 wejść na 1500
Domena (sklep) bardzo zadbana, bez żadnych linków kiedykolwiek zdobywanych z zaplecz, seokatalogów czy “szeptanki” – optymalizacja strony, treści, blog – cierpliwa, mrówcza praca.
Kocówka wykresu to dzisiejszy dzień – jest 9:20, a ruch już ponad 40% tego, co było tydzień temu
Jest moc :)
Trochę dziwne jednak, bo wzrosty godzinowe następowały JUŻ od północy 3 czerwca, czyli znacznie wcześniej, niż zostało to zapowiedziane przez Google – czyżby onformacja o tym, ze będzie update była zmyłką, bo update już został wdrożony na niektórych domenach? :)
OPINIE I KOMENTARZE
Warto śledzić Semrush Sensor pod adresem https://www.semrush.com/sensor/?category=&db=US
Na chwilę obecną nie wykazał zapowiadanych zmian … Dane nie są dostarczane real time … Na wszystkich bazach dziś stabilnie, ale jutro ;?
Tak, na razie nic się nie dzieje :) – ale idzie nowy dzień i czuję, że się zacznie …
Co się dzieje, ale dziwnie to wygląda. Szału nie ma w tych zmianach.
Z moich obserwacji jak na razie to zmiany dotknęły tylko strony o tematyce związanej ze zdrowiem oraz finansowe; ale głównie te pierwsze. Nie zaobserwowałem jakiś dużych zmian w innych obszarach
Przejrzałem z 30+ obserwowanych stron i wygląda faktycznie na medical. Swoją drogą, kolejny update w ciągu kilkunastu m-c dot zdrowia. Coś googlarze nie mogą tego ustawić tak jak trzeba.
Z tego co widzę, domeny które b. mocno stały na linkach prawie nie drgnęły. Pozostałe już różnie.
Fajnie, że potwierdzasz, Marcel
No cóż – wniosek jest taki, że ręcznie nie jest tak prosto “poprawić swój własny system” :)
Ciekawe jest to, o czym piszesz na końcu – zdrowie.radiozet.pl ma mało linków i poleciało faktycznie
Uważam, że za chwilę będzie “update updatu” – znam przypadki bardzo dobrych, merytorycznych stron, które spadły teraz – a z reguły jak one lecą, to potem mocno idą w górę :)
Pożyjemy, zobaczymy – jedno jest pewne – dodając Diversity Update Google utrudniło wyciąganie wniosków branży :)
Z naszych obserwacji branżowych wynika że spore zmiany były też w tematyce prawnej