22 maja 2017 | Aktualizacja: 12 października 2019
Search Console

Google nie jest nieomylne – algorytm to tylko algorytm, może się pomylić. I myli się, o czym pisałem już na swoim blogu. Ostatnio taką sytuację zaobserwowałem, kiedy okazało się, że właściciel witryny otrzymał bezzasadne powiadomienie o spamerskich danych strukturalnych zasobów domeny:

Wykryliśmy, że znaczniki strukturalne na niektórych Twoich stronach naruszają nasze wskazówki dotyczące danych strukturalnych. Dbamy o wysoką jakość wyników wyszukiwania, dlatego wyświetlamy je w wersji rozszerzonej tylko wtedy, gdy znaczniki są zgodne z naszymi wskazówkami dotyczącymi jakości. Takie ręczne działania zastosowaliśmy wobec witryny XXXXX . Możesz poprawić znaczniki i poprosić o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia. Jeśli uznamy, że znaczniki na stronach są zgodne z naszymi wskazówkami, cofniemy podjęte ręczne działania.

Powiadomienie jest otrzymywane np. w sytuacji, kiedy wdrażamy w kodzie strony oceny produktów, których nie widać w witrynie – o powiadomieniu pisałem niedawno.

Tym razem jednak okazało się, że problem został błędnie zdiagnozowany przez algorytm.

Na pytanie właściciela strony

Otrzymałem od “Google Search Console Team” informacje o spamerskich danych strukturalnych na witrynie http://5ty.pl
Niestety w emailu nie było informajci o jakie dane dokładnie chodzi, ale zdarzyło się to w kilka dni po zmianie w używanym worpresie skórki wyglądu na inną. Czy jest jakaś możliwość aby sprawdzić dany template gdzie istnieje błąd i go usunąć?

Michał z Google odpisał

wyglada na to, ze w starym szablonie wystepowal problem – zloz prosbe o ponowne rozpatrzenie witryny i komunikat powinien zniknac

Komentarz
Sebastian MiśniakiewiczAutor bloga,
specjalista od SEO

Zaistniała sytuacja pokazuje, że algorytm nie jest nieomylny i warto “walczyć o prawdę”, odwiedzając Forum Google dla Webmasterów, jeżeli jesteśmy przekonani o tym, że otrzymaliśmy komunikat, który nie dotyczy naszej strony (nawet, jak zdarza się to rzadko – wcześniejszą taką sytuację zaobserwowałem na polskim forum chyba z 5 lat temu …)

Przy okazji jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że właściciel dokonał zmiany na stronie i w wyniku tej zmiany Google “zorientowało się”, że coś jest nie tak – to nie pierwszy raz, kiedy obserwuję sytuację, w której algorytm po zmianach w witrynie “zauważa” coś, co wcześniej umknęło jego uwadze.

PS

Bardziej do zaistniałem sytuacji pasuje nie informacja o błędzie, ale pewne powiedzenie, które bardzo dobrze to oddaje: “Pan Bóg nierychliwy, ale pamiętliwy” :)

Pytanie do Was – w jakich sytuacjach otrzymywaliście informacje od Google powiadomienie o błędach, które niby były w obrębie witryny – ale de facto ich nie było?

System rezerwacji wizyt online dla Twojego gabinetu, salonu, klubuTestuj przez 30 dni !
Chcesz zwiększyć widoczność Twojej strony w Google? Umów się ze mną na 15 minut bezpłatnych konsultacji. Sprawdzę na czym stoimy i co mogę dla Ciebie zrobić





    SEBASTIAN
    MIŚNIAKIEWICZ
    Autor bloga,
    specjalista SEO
    Jako właściciel firmy SEOProfi pomaga zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych oraz ruch na stronach firmowych na rynku polsko-, anglo- oraz niemieckojęzycznym.

    Bloga założył w 2010 widząc ogrom problemów, z jakimi mają do czynienia osoby próbujące samodzielnie wypromować stronę w Google. Od 2011 roku jako Product Expert pomaga rozwiązywać te problemy na Forum Pomocy Google dla Webmasterów.

    GD Star Rating
    loading...
    Skomentuj

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Inne wpisy z tej kategorii