Search Console

Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania – nowy alert od Google w Narzędziach

Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu nowego alertu wysyłanego do webmasterów przez Narzędzia. Tym razem chodzi o zwrócenie uwagi webmastera na spadający wskażnik CTR naszej strony w wynikach wyszukiwania. Od teraz, jeżeli nastąpi znaczący jego spadek, dostaniemy odpowiedni komunikat.

Nowy alert od Google - spadek klikalności/CTR

Jak czytamy na blogu Google

The Search Queries feature in Webmaster Tools shows, among other things, impressions and clicks for your top pages over time. For most sites, these numbers follow regular patterns, so when sudden spikes or drops occur, it can make sense to look into what caused them. Some changes are due to differing demand for your content, other times they may be due to technical issues that need to be resolved, such as broken redirects. For example, a steady stream of clicks which suddenly drops to zero is probably worth investigating.

(…) nagły spadek sprawia, że warto popatrzyć się na stronę, aby zobaczyć, co spowodowało taką sytuację. Niektóre powody mogą leżeć w zmianie treści strony, inne – w technicznych kwestiach, jak np. zepsute/źle zastosowane przekierowania.(…)

Opisywałem niedawno, jak to komunikaty z Narzędzi dla Webmasterów okazały się być pomocne na etapie zmiany templatki na moim blogu.
Cieszy fakt, że Google dynamicznie rozbudowuje Narzędzia – jak zmiany będą następowały w dalszym ciągu z taką dynamiką to jeszcze trochę i zewnętrzne programy do analizy stron staną się bezużyteczne.

GD Star Rating
loading...
Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania - nowy alert od Google w Narzędziach, Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania - nowy alert od Google w Narzędziach, 7.0 out of 10 based on 2 ratings Spadek klikalności w wynikach wyszukiwania - nowy alert od Google w Narzędziach

Zobacz inne wpisy z tej kategorii

napisał/a 1334 artykułów na rzecz Bloga SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Google to moja pasja.

Od 2008 roku jako Top Contributor pomagam webmasterom rozwiązywać problemy z widocznością ich stron w Google na Forum Pomocy Google dla Webmasterów, na którym jestem najdłuższym stażem TC w Polsce.

W 2010 roku roku założyłem pierwszego w Polsce bloga SEO skierowanego nie do branży SEO, ale stricte do właścicieli stron, na którym przystępnym językiem przybliżam Wskazówki Google dla Webmasterów, opisuję i komentuję zmiany, jakie zachodzą w algorytmie Google. Publikując wskazówki odnośnie tego, jak rozwijać strony, aby rankowały wysoko w Google, pomagam im zwiększać ruch na stronach z naturalnych wyników wyszukiwania.

SEO to także moje życie zawodowe – firma SEOProfi, której jestem właścicielem, świadczy usługi na rynku polsko, anglo- i niemieckojęzycznym.

Opinie i Komentarze

Michał Dębiec 21 sierpnia 2012, 7:58

Marzy mi się, aby Narzędzia działały trochę jak walidator i wskazywały webmasterom znacznie więcej rzeczy do poprawy. Szczególnie w kwestii web accessibility Google mogłoby mieć znaczący wpływ na walkę z wykluczeniem cyfrowym.

Sebastian Miśniakiewicz 21 sierpnia 2012, 8:48

Michał, w takim tempie kto wie, kto wie. Ten komunikat jest chyba początkiem nowego trendu. Informowanie o spadku CTR to coś więcej niż zwykły komunikat. Do tej pory nie można było stwierdzić via Narzędzia, że zmiana treści była złym rozwiązaniem…

Annihilator 21 sierpnia 2012, 9:00

„Narzędzie” bezużyteczne, ale jego udostępnienie pozwala wyciągnąć kilka ciekawych wniosków

Zirgin 21 sierpnia 2012, 9:02

Niech zintegrują z GWT Page Speed bo duża ilość webmasterów o takich rzeczach jak optymalizacja grafiki na potrzeby WWW nigdy nie słyszała.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *